5 tipp a sikeres karácsonyi Facebook-kampányhoz

A cégek nem véletlenül készülnek hatalmas kampányokkal és akciókkal az ünnepi időszakra: a felmérések szerint ilyenkor a fogyasztói költések jelentősen nőnek: 16%-kal magasabb az átlagos vásárlások értéke, és fejenként mintegy 30 000 forintot költünk ajándékokra.

A rutinosak korán elkezdenek készülni az extra igényekre, de ezek a vállalkozások vannak kevesebben – derül ki az RG Stúdió 120 hazai kkv körében végzett nem reprezentatív vizsgálatából. Lévai Richárd közösségimarketing-specialista, az RG Stúdió marketingvezetője szerint még az ötlet sem elég! Időben neki kell állni a kivitelezésnek, például a Facebookon.

A marketingeszközök nagyon változatosak. Várhatóan a Facebook-kommunikáció, a Facebook-hirdetés és a különböző weboldalfunkciók lesznek azok, amelyeket a cégek több mint 80%-a használ. Utánuk az e-mail marketing megoldásoknak szánnak még sokan fontos szerepet. A Google és a YouTube hirdetések a középmezőnybe szorultak, az egyéb közösségi hálózati megoldásokkal pedig már csak a cégek 33%-a tervez.

– A többcsatornás, egymásra épített marketing, az egész pályás letámadás időszaka az idei karácsonyi szezon. A vevőket több csatornán kell megszólítani, hiszen az egyre nagyobb információs zajban meg kell találni azokat a folyamatokat, amelyekkel nemcsak megszerezhetjük, hanem magunkhoz is köthetjük a potenciális vásárlót – hangsúlyozta Lévai Richárd.

Az első találkozás származhat egy PR-cikkből, egy keresőhirdetésből vagy egy bannerből, majd következhetnek például a remarketing-megoldások, hírlevelek és a saját adatbázison alapuló hirdetések. Egészen addig, amíg nem nálunk vásárol a célközönség.

A vizsgált kkv-k év végi célja viszonylag egységes: 84%-uk az azonnali értékesítést szeretné felpörgetni, mindössze 8%-uk gondolkodik hosszabb távra valamilyen adatbázis-építésben.

Lássuk a konkrét tippeket az ünnepi Facebook kampányhoz!

Kép:IKSZ

1. Tervezés

Mindenképp szükség van kommunikációs tervre. Ez jó sorvezető lehet ahhoz, hogy a cég mit, mikor és hol szeretne megjelentetni. Az időben elkészített tervvel elkerülhetők az utolsó pillanatban, kapkodva megjelentett, hibás üzenetek és hirdetések, előre ütemezhetők a megjelenések, és ezáltal biztos nem történik meg, hogy feledékenységből nem indul el a kampány.

Karácsonykor is a bizalom dönt a vásárlóban
Még vásárlásainkat is gyakran az határozza meg, mennyire bízunk az adott termékben vagy szolgáltatásban. A bizalom ugyanis biztonságérzetet ébreszt bennünk.
2. Linkek a bejegyzésekben

A bejegyzésekben használt linkek segítségével könnyedén átterelhetők a Facebook-követők a saját weboldalra vagy webáruházba.

3. Ünnepi tematikájú posztok

Vevőszerző szövegre is szükség lesz. A tartalom összeállításánál vegyük sorra: mi az üzenet, mi a vevő haszna, ha megrendeli az árut, és mit kell tennie ahhoz, hogy az övé legyen. Ne feledkezzünk el az ösztönzésről és a határidőre való figyelmeztetésről sem. A már megosztott tartalmak újraposztolását kerülni kell. Érdemes legalább ebben az időszakban időt, erőt és minimális büdzsét áldozni arra, hogy igazán egyedi és a cégünkhöz illeszkedő posztokat jelenítsünk meg a követőknek.

4. Fókuszban a célcsoport

A Facebook-hirdetések nagyon jól célozhatóak, így tökéletesen behatárolhatóak a cég számára fontos vásárlók. Például a férfi és a női vásárlók számára más üzenetek, más képek lehetnek figyelemfelkeltőek, ezért érdemes külön hirdetéseket készíteni számukra.

5. Folyamatos felülvizsgálat

Fontos a közzétett tartalmak folyamatos nyomon követése, megnézni, hogy melyik teljesít jobban, és vált ki nagyobb interakciót (megosztás, komment, lájk), és melyik kevésbé. Érdemes legalább hetente egyszer elemezni a statisztikákat, hiszen ezzel amellett, hogy tudatosabban tervezhetjük meg a következő időszak kommunikációját, még akár kedvezőbb áron is eljuthatunk a célcsoportunk újabb tagjaihoz.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo