5 dolog, ami minden üzletnek segít

2015. december 10. csütörtök - 13:30 / Piac & Profit Kiadó Kft-2
  •    

Dolgozzunk sokat és dübörög az üzlet és növekszik a vállalkozás, vallják sokan, és milyen igazuk van. De a sok munka önmagában nem elegendő a sikerhez. Következik néhány aprónak tűnő ötlet, amelyekkel növelhető az eladás. Nem nagy dolgok, de ügyesen használva sokat hozzátehetnek a jó üzlethez.

1. Néhány szó elég

Akár egy ütős reklámszlogenről van szó, akár egy befektető meggyőzéséről, legyünk lényegre törőek. Használjunk annyira kevés szót, amennyire csak lehetséges. (Még egy bemutatkozás is akkor jó, ha lényegre törő.) Ez eredményesség érdekében meg kell tanulnunk pár szóban összefoglalni a lényeget. Az emberek nem szeretnek hosszú szövegeket olvasni, hamar feladják. A rövid, frappáns megfogalmazást viszont annál inkább díjazzák. Ha pedig mi magunk nem tudjuk pár szóban megfogalmazni, hogy mivel foglalkozunk és miért vagyunk jobbak másoknál, eleve ideje magunkba néznünk.

Ahhoz, hogy hatást gyakoroljunk, nem kell sokat beszélni, ezt az alábbi példák ékesen bizonyítják.

1000 dal egy zsebben.

Veszíts el 5 kilót 1 hét alatt.

Növelje bevételeit 100 százalékkal!

Pár szó, ügyesen kiválasztva és ugye, hogy értjük a lényeget? Az ügyfél is fogja.

businessman growing chart

Kép:Fotolia

2. Egyszerűen és magától értendően

Lássuk be, a legtöbb ember elfoglalt vagy lusta. Esetleg mindkettő. A mi szempontunkból tulajdonképpen mindegy is, mindkét esetben azzal segítünk a legjobban a döntéshelyzetekben ha leegyszerűsítjük a dolgokat, amennyire csak lehetséges. Ez az internetes üzletek esetében egyébként duplán érvényes ez a jó tanács. Itt a még kevesebb macerával járó dolgokat preferálják az ügyfelek. Megnéz, kattint, kész. Érkezzen az áru, jöjjön a hírlevél, pikkpakk, egyszerűen, gyorsan intézve. Tegyük a szívünkre a kezünket, mi is ezt szeretjük, ha a másik oldalon állunk.

Ez persze nem azt jelenti, hogy ne adjunk információt! De kreáljunk egy egyszerű, gyorsan átlátható utat – leginkább a megrendeléshez – a többi magyarázatot pedig tegyük elérhetővé azon kevesek számára, akik igényt tartanak rá.

3. Az előnyt adjuk el

Már tudjuk, hogy jobb nem sokat beszélni. Így viszont nagyon át kell gondolnunk, hogy mit is mondunk. A tanács: koncentráljunk a termékünk, szolgáltatásunk által kínált előnyökre! Sok esetben nem könnyű elválasztani a termékjellemzőket az előnyöktől, mégis az utóbbira kell koncentrálnunk. Arra, hogy mit ad az adott dolog a vásárlónak. Mondjuk el, hogy ha mi lennénk a vásárlók, mi miért szeretnénk, amit árulunk. Tegyük személyessé, hangsúlyozzuk a kézzelfogható előnyeit, de mint korábban megtanultuk, ezt tegyük minél kevesebb szóval. Ne ömlengősen, csak szívvel-lélekkel, röviden.

4. Ismételjünk mindent

Ami fontos információ, ne legyünk restek ismételni. És újra. És újra. Osszuk meg újra a facebook oldalunkon, emeljük ki többször a weboldalunkon. Az ismétlésnek pedig kiváló eszköze, ha rávesszük az embereket, hogy megosszák az üzeneteinket például a közösségi oldalakon. Ehhez persze nagyon jó tartalom kell, de egyéb segítség is. A figyeljünk arra, hogy a bejegyzéseink lényege már a főoldalon látható legyen és megoszthatóak legyenek, már a főoldalon is. Mert nem mindenki klikkel beljebb – az emberek lusták, erről már esett szó. A megosztás számunkra ingyenes reklám, bármennyi és bármikor jól jön.

Az ismétlés megerősíti, alátámasztja a mondanivalót. Persze, nem ugyanazt a szót érdemes újra és újra hajtogatni, hanem más szempontból, más kifejezésekkel kell elmondani az állításunkat. Szakértőnk segít, hogy csináljuk.

5. Elemezzünk

Bármit is gondolunk arról, amit csinálunk, a lényeg, hogy mennyire hatékony VALÓJÁBAN. Tehát ne az érzéseinkre hagyatkozzunk, hanem a tényekre. Hogy lássuk, mi az ami működik és mi az, ami nem, rendszeresen és tudatosan elemeznünk kell a weboldalunk, a webáruházunk, a szociális médiafelületeink adatait. Mi működik jól, mi nem szükséges funkció, mi döcögősebb. Akkor tudjuk igazán növelni a teljesítményünket, ha tudjuk, hogy mi az, amibe sürgősen energiát kell fektetnünk és mi az, amit jobb, ha békén hagyunk. Pörögjön, ami jó, viszlát rossz. A költség – haszon elemzés még a túlterheltségen is segít.

Végül ne feledjük, egy üzlet soha nincs ” kész “. Mindig van egy javítható projekt, vagy felbukkan egy versenytárs, aki változtatásra sarkall. A munka folytatódik, ne álljunk le, ne dőljünk hátra nyugodtan, legyünk résen, dolgozzunk kitartóan tovább.

Forrás

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek