4 figyelemre méltó közösségi média trend

2017. március 23. csütörtök - 07:30 / Piac & Profit Kiadó Kft-2
  •    

Talán már megvan az egyetértés abban, hogy a jól összerakott közösségi média megjelenés segíthet új üzleti közönséget elérni, és a több terméket eladni. Az alábbi tippekkel abban tudunk segíteni, hogy hol és hogyan tudjuk a legjobban reklámozni, hogy a költségvetésből a legtöbbet hozzuk ki.

A közösségi médiafelületek működtetői folyamatosan azon dolgoznak, hogy javítsák a platformokat, új szolgáltatásokkal és funkciókkal tegyék még élvezetesebbé a felhasználói élményt. Ezáltal a cégtulajdonosok, bár folyamatos rugalmasságot és alkalmazkodást kíván, ha követik a trendeket, kiaknázhatják a legújabb és legjobb hirdetési funkciókat. 2017-ben ez a négy új tendencia, amiről biztosan sokat fogunk hallani az Open Forum szakértője szerint.

5 szakértői tipp a sikeres Facebook Live-hoz
A „live streaming” a közösségi oldalak egyik legfontosabb idei trendje, ráadásul a Facebook elég magas organikus elérést ad az élő videoközvetítéseknek. De ahogy minden más kommunikáció, ha nem profin csináljuk, az eredmények helyett inkább csak hátrányokat okozunk magunknak. A profi megjelenés alapjai nem bonyolultak. Hogyan vágjunk bele? Kattintson a legfontosabb alapokért!

1.Élő videó hirdetések

Az élő videók ma nagyon felkapottak, a reklám új formája nem csak a nagy márkákat erősíti, a kis cégek is lelkesen tolják. Mennyire csábító, ha például egy olasz szakács a helyi étteremben élőben készíti az íncsiklandó tésztafogást, és ezalatt fut a „Jöjjön, kóstolja meg, próbálja ki, most készül frissen!” Az élő videók a kisvállalkozások számára is rengeteg új lehetőséget jelentenek. Már csak idő kérdése, hogy a legtöbb kis, lokális üzlet, étterem, vállalkozás megtalálja magának ezt a lehetőséget, és a saját termékeihez, szolgáltatásaihoz passzoló stílusban készíti rendszeresen a streameket.

2. Dinamikus termékhirdetések

Mindenki emlékszik talán arra, mikor ezzel a hirdetési formával először találkozott. Emlékszik arra, amikor online nézett egy tetszetős programot vagy egy kényelmesnek tűnő pulóvert? Ám azt a döntést hozta, hogy abban a percben nem csap le rá, nem veszi meg. De nem sokkal ez után a Facebook oldalsó hírsávja hirtelen kiegészült ezzel vagy egy hasonló terméket kínáló a modullal. A közelmúltban még nehéz volt behatárolni, hogy valaki mit néz rendszeresen a neten, és kellő irányzékkal megcélozni őt újra valami hasonló ajánlattal. A remarketing és a dinamikus termékhirdetés ezt egy új szintre emelte. Ma már nem csak általában pulóvereket, vagy kütyüket mutogathatunk az érdeklődőknek, hanem konkrétan az a termék követheti a felhasználót, amit korábban megnézett. Ezek a hirdetések akár életmentők is lehetnek az e-kereskedelmi üzleteknek. Mivel az embereket egyre jobban elárasztják az információk és hirdetések, így elengedhetetlen kihasználni, hogy a dinamikus hirdetésekben micsoda lehetőségek lappanganak. Nem véletlenül mondják, hogy a süti ma a legjobb marketingeszköz.

pasi, trend feliratú tábálával

Kép:Fotolia

3. Mobilhirdetések

Lassan a mobil a legfontosabb internetes böngészési eszközzé válik, muszáj foglalkoznunk vele. Ezt már sokan felismerték, de vajon azt is, hogy ezen a platformon hirdetni is másképp kellene? A mobilra optimalizált online felület már régen kevés. Az üzlettulajdonosoknak másképp kell gondolniuk az laptop vagy asztali PC és a mobil felhasználóikra. A mobilfelhasználók gyorsabban emészthető információt kívánnak, mint a hagyományos netezők. Inkább tájékoztatást akarnak, mint szórakozást. A tartalom legyen rövid és csábító, gyors cselekvésre ösztönző. Ha például hirdetünk egy mobil applikációt egy asztali gép felhasználónak a „call to action” gomb lehet “tudjon meg többet”, míg a mobil esetében valószínűleg az egyszerű „töltse le most” válik be jobban. Kezeljük úgy a mobil felhasználókat, mintha az ő idejük korlátozott lenne, és ez fontos, hogy a pont a lehető leggyorsabban reagálhassanak, míg a laptopon böngészőknek adjunk kicsit több időt, itt jöhetnek akár a sztorik is.

4. Chatbotok

2016 novemberében a tengerentúli marketing és technológiai intézet, a  DigitasLBi a felnőtt lakosság körében kutatta az USA-ban a chatbot használat gyakoriságát, és megállapította, hogy a felhasználók 37 százaléka nem idegenkedik tőle. Ki gondolta volna évekkel ezelőtt, hogy az emberek hajlandóak lennének megbízni egy robotban kiskereskedelmi vásárlások alkalmával? Porszívózza a padlót, oké. Jöhet az időjárás előrejelzés is, rendben. Na de hogy egy robotra bízzuk a vásárlási kommunikációt? Úgy néz ki, itt az ideje! Változnak az idők, változik a társadalom is.

Kezdjük kicsiben, ne ijedjünk meg az új lehetőségektől, használjuk ki a költséghatékonyságukat, a számunkra legjobb funkcióikat. Egyszóval, 2017-ben is legyünk trendkövetőek, és legalább egy új funkció lehetőségeit használjuk ki az üzletünk sikeréért.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor