3+1 tipp a hatékony e-mail marketinghez

2014. október 13. hétfő - 06:05 / piacesprofit.hu
  •    

A legtöbb magyar vállalkozás valamilyen formában megpróbálkozik az e-mail marketinggel, ám gyakran csak csekély eredménnyel. Olvassa el tippjeinket ahhoz, hogy hatékonyabb legyen a kampánya!

Kép: Pixabay

„Manapság szinte minden cég megpróbálkozik valamilyen formában az email marketinggel: ki több, ki kevesebb sikerrel. Ezért érdemes végiggondolni, hogy egy-egy marketing kampány elindítása előtt melyek azok a szempontok, amelyeket érdemes lesz szem előtt tartania, megszívlelnie és követnie” – mondja Szombati Orsolya online marketing szakértő, a sales-akademia.hu és a marketingkivitelezes.hu alapítója, a Bisnode üzleti blogján.

1. tipp: Adatbázisa legyen minőségi!

Sok olyan „cég” és „vállalkozó” van ma a piacon, amely párezer forintos összegért 50-100-500 ezres „marketing célú” adatbázisokat ajánl fel megvételre. Kérem, álljon ellen a kísértésnek, és ne dőljön be ezeknek az ajánlatoknak!

Hiszen valószínű, hogy azok az email címek, amelyek ezekben az adatbázisokban szerepelnek, ellenőrizetlen forrásból kerültek összegyűjtésre. Ez komoly adatvédelmi kérdéseket is felvet, valamint nagy összegű adatvédelmi bírságot is maga után vonhat. A személyes adatokkal való kereskedést a törvény keményen bünteti, ezért célszerű olyan adatbázis vásárolnia, amely ellenőrzött forrásból származik, és amelynek feliratkozói hozzájárultak a marketing célú üzenetek fogadásához is. Ráadásul nem is biztos, hogy ezek az adatbázisok az Ön célcsoportját tartalmazzák.

Listája akkor lesz minőségi, ha kizárólag olyan vállalkozásokat tartalmaz, amelyek számára érdekes lehet az a termék, vagy az a szolgáltatás, amit Ön értékesít.

2. tipp: Szerezzen be egy professzionális hírlevél küldő szoftvert!

Amennyiben Ön a profi email marketingesek közé szeretne tartozni, akkor célszerű azonnal elfelejteni az Outlookból, és egyéb levelezőrendszerekből , „címzettek titkos másolatban” vagy a Word és Excel beépített körlevélkészítőjével küldött elektronikus leveleket.

A hatékony email marketing elengedhetetlenül fontos eleme lesz egy olyan hírlevél szoftver, amely képes név szerint szólítani az olvasót, mérni a linkekre történő kattintást, linkre történő kattintással egy másik listára is átiratkoztatni a címzettet, előre időzíthető leveleket és automatizált levélsorozatokat küldeni, fogadni, beimportálni az Ön által megvásárolt marketing listát, illetve egy klikkel kezelni a leiratkozást.

Miért végzi a hírlevél a szemétben?
Egyre népszerűbb a cégek körében az online marketing, ám sokan még mindig kéretlen levelekkel árasztják el a felhasználókat. Most induló sorozatunkban a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség oktatóanyagának segítségével bemutatjuk, hogyan kerülhetik el, hogy a hirdetések a szemétben végezzék.

3. tipp: A vásárolt adatbázisból szűrje ki a potenciális érdeklődőket!

Ahhoz, hogy adatbázisából a maximumot tudja kihozni, érdemes közvetlenül a vásárlás után a listából kiszűrni azokat, akik nyitottak lesznek a jövőben az Ön témájára, és nem utolsó sorban vállalkozása ajánlatára.

Ezért még véletlenül se konkrét vásárlási ajánlattal nyisson! Felmérések szerint a minden előzetes bevezető nélkül küldött értékesítési levelek többsége jó esetben „csak” a kukában landol, rossz esetben a címzett azonnal leiratkozik az adatbázisból (ami egyértelműen ablakon kidobott pénzt jelent Önnek), még rosszabb esetben Önt, mint küldőt „spammernek” azaz levélszemét-küldőnek jelöli meg a feliratkozó, ami komoly problémákat is jelenthet Önnek: IP címét spam listára tehetik, és akár még a domainjét is elvehetik.

Érdemes tehát első körben kipuhatolni a címzettől, hogy a jövőben kíván-e Öntől további leveleket fogadni. Erre a legegyszerűbb mód, ha az Ön első levele nem csak egy rövid bemutatkozást tartalmaz, hanem felkínál a címzett számára például egy letölthető összefoglalót, amely az olvasó számára hasznos, és kapcsolatos azzal a területtel, amivel Ön foglalkozik. Az összefoglalón kívül kínálhat még a címzetteknek: letölthető kupont, díjmentes e-mail tanfolyamot, egy hasznos csekklistát, kitölthető tesztet, vagy bejelentkezési lehetőséget díjmentes konzultációra.

A lényeg: NE eladni akarjon azonnal, hanem adjon valami olyat, ami hasznos, értékes tartalmat küldőként tünteti fel Önt és cégét a címzett szemében.

(Legfeljebb 90 naponként kommunikáljunk az ügyfelekkel, ellenkező esetben elveszítjük őket.)

+1 Tartsa tiszteletben a „nem”-et is!

A reklám célú leveleknek kötelező tartalmi eleme a leiratkoztató link is. Már az első kiküldött üzenetnél, és természetesen a továbbiakban is tegye lehetővé a címzettek számára, hogy egyetlen klikkel jelezzék Önnek, ha nem kívánnak Öntől és az Ön vállalkozásától további üzeneteket fogadni!

Amennyiben rendelkezik hírlevél szoftverrel, akkor ezt a feladatot a program nagyon precízen és pontosan elvégzi Ön helyett. A Leiratkozás linkre történő klikkelés pillanatában a program azonnal inaktívvá teszi a címzett email címét, vagy akár azonnal törli őt az adatbázisból is.

Ezt mindenképpen lehetővé kell tenni, hiszen nincs annál bosszantóbb, amikor a címzett (aki leiratkozása ellenére újabb levelet kap Öntől) háborogva ír reklamáló levelet, vagy akár bejelentést tesz kéretlen reklámlevelezés miatt a megfelelő hatóságnál. Ne tegye ki magát ennek a kockázatnak, lehetőség szerint profi hírlevél szoftver segítségével végezzen email marketing tevékenységet!

Virtuális marketing: csak óvatosan!
A 21. század eleje robbanásszerű változásokat hozott a marketing területén. A korábbi megoldásokhoz képest ma jóval egyszerűbben és olcsóbban szerezhetnek maguknak klienseket a talpraesett cégek, a szabályok azonban szigorúak, így érdemes tisztában lenni vele, hogyan és hová lehet reklámot küldeni, ha nem akar valaki méretes hatósági büntetésbe belefutni.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor