14 tipp, hogyan szerezzük meg az első vevőinket

2015. július 27. hétfő - 13:30 / piacesprofit.hu
  •    

Egy vállalkozás indulásakor a legelső vevők megszerzése mindig az egyik legnehezebb (ha nem a legnehezebb) feladat. Mikor még nincs nevünk a piacon, nem ismer bennünket senki, nincsenek kapcsolataink, nehéz bizalmat ébreszteni a potenciális vásárlókban. Szakértő partnerünk, a Webshop Experts most ehhez ad tippeket

Kép: Pixabay

A vállalkozás indításánál az egyik legfontosabb kérdés egy kezdő vállalkozó fejében, hogyan szerezze meg az első vevőit. A vevőszerzésben nincs csodaszer, amit alkalmazva biztos a siker. Csak különféle praktikák, taktikák vannak, amelyek piactól függően eltérő mértékben működhetnek, de még a legjobb módszerek esetében is, csak az elért személyek 10-20 százaléka fog kedvezően reagálni. Ez teljesen normális, szóval ne szegje kedvünket, ha ilyen arányokat produkálunk. Szakértő partnerünk, a Webshop Experts tippeket ad, hogyan szerezhetjük meg az interneten keresztül az első vevőinket.

Facebook:

1. Nézzünk körül a barátainknál!

Ha most indítjuk webáruházunkat, az ismerőseink lesznek a legelső potenciális vásárlóink, hiszen ők már ismernek minket és megbíznak bennünk. Nézzünk körül Facebookos ismerőseink közül, hátha valaki beleesik célpiacunkba. (Ne becsüljük alá a Facebook fontosságát a marketing stratégiánkban.)

2. Keressünk rajongói oldalakat!

Ma már szinte mindennek van rajongói oldala, amit csak eltudunk képzelni. Keressük meg ezen oldalak adminjait, és kérjük meg őket, hogy posztoljanak rólunk valamit. Ez a módszer sokszor olcsóbb lesz, mint a Facebookon való hirdetés, még ha fizetünk is az oldal tulajdonosának ezért. Nincs más dolgunk, mint rákattintani az „Üzenet” gombra az adott rajongói oldalon. (Itt adunk néhány tippet, hogyan olvassák többen a Facebook-bejegyzéseinket!)

3. Hirdessünk a Facebookon!

Ha úgy gondoljuk, valóban ismerjük a célpiacunk demográfiai adatait, kezdjük el használni a Facebook hirdetéseket. Ezek a hirdetések különféle landoló oldalakra vezessék a látogatót (hírlevél feliratkozásnak, kiemelt terméknek, vagy egy akciónak készített különálló aloldal). Ezzel könnyen felkelthetjük a célpiacunk érdeklődését.

Így lesz képes bárki ügyfelet hozni nekünk
Hiába a legtehetségesebb vállalkozó, ha a fejlesztés helyett a cég üzemeltetésével van elfoglalva, rosszat tesz magának és a cégének is. De hogyan lehet kiengedni a kezünkből az egyik legfontosabb feladatot, az ügyfélszerzést? Hát automatizálással!

Email:

4. Küldjünk emailt ismerőseinknek!

Itt most nem egy kör e-mailre gondolunk. Meglévő ismerőseinket próbáljuk meg ennél azért célzottabban elérni. Főleg azokat, akikről tudjuk, hogy valamilyen módon kapcsolódnak az iparágunkhoz. (Itt olvashat részleteket arról, milyen alaphibákat lehet elkövetni az e-mail marketingben!)

5. Egészítsük ki az email aláírásunkat!

Ezzel is felkelthetjük az emberek figyelmét. Írjuk ki a nevünk alá webáruházunk elérhetőségét, vagy landoló oldalunk linkjét. Ezt tegyük meg a mobil alkalmazásban is.

Blog:

6. Írjunk blogbejegyzést a termékeinkről vagy a szolgáltatásainkról!

Egy blog segítségével olcsón és hatékonyan kommunikálhatunk potenciális vásárlóink felé. Ha például kozmetikai termékeket árulunk, írhatunk egy bejegyzést, ahol bemutatjuk a legújabb smink kollekciót, vagy megoszthatunk pár oktatóvideót. Lesznek olvasók, akik ezek után még a webáruházunkat is felkeresik. Ehhez persze célszerű a bejegyzések végén cselekvésre buzdítani.

7. Linkeljük be a blogunkat beszélgetésekbe a megfelelő kategóriákban!

A fórumok és Facebook beszélgetések ideális terepei ennek. Előtte mindig győződjünk meg róla, hogy csak olyan helyeken csináljuk ezt, ahol a bejegyzésünk témába vág, és az adminok vagy moderátorok üdvözlik is ezt a tevékenységünket. Ha jó érzékkel csináljuk, kapunk majd pár érdeklődő hozzászólást.

Eladna? Ezt ne mondja soha!
A sikeres értékesítés olykor néhány mondaton, vagy szón is múlhat. Egy gondosan felépített eladási folyamatot is tönkre tehetünk, ha meggondolatlanul kommunikálunk. Lássunk hat olyan mondatot, amit örökre el kell felejtenünk a sikeres értékesítéshez.

8.Frissítsük a „Rólunk” oldalt!

Ezen az oldalon ne csak egy rövid bemutatkozás és az elérhetőségünk legyen. Írjuk le részletesen, kik vagyunk, és mit csinálunk. Blogunk legelkötelezettebb olvasói valószínűleg megnézik ezt az oldalt is.

Meglévő ügyfélbázis (még ha kicsi is)

9. Kínáljunk vásárlói ajánlói programot!

Mindenekelőtt persze szükségünk van egy jó termékre, amit vevőink bátran ajánlhatnak tovább. Ha ez megvan, kérjük meg a meglévő vásárlóinkat, hogy segítsenek nekünk több látogatót szerezni. Valószínűleg ők tudják, hol keressenek hozzájuk hasonló embereket (Facebook, email barátoknak), és egy kis ösztönzővel könnyen el is érhetjük, hogy segítsenek nekünk.

Például vannak olyan alkalmazások, melyek segítségével beállíthatunk a vásárlónak valamilyen kedvezményt, ha megosztja a kosara tartalmát a Facebookon vagy a Twitteren. Ez egyrészt ösztönzi a látogatót, hogy a kedvezmény fejében befejezze az adott vásárlást, másrészt segít nekünk több embert elérni a közösségi hálózatokon.

10.Kérdezzük meg vásárlóinkat e-mailen keresztül!

Különösen a kezdeti időkben, rendszeresen beszélnünk kell a vásárlóinkhoz (visszajelzés kérése, új funkciókról való értesítések), és folyamatosan frissíteni a vásárlói adatbázist. A kapcsolatfelvétel során ne féljünk megkérni a vásárlóinkat, hogy ajánlanak bennünket.

6 technika a bizalom kiépítéséhez
A bizalom kialakítása az értékesítés legfontosabb része, a folyamat beindítója. Alapvető minden értékesítés során. A Piac&Profit szakértője hat módszert mutat, ami segíthet elérni a célt.

Fórumok, mikroközösségek

11. Csatlakozzunk beszélgetésekhez

Sokféle közösség van a weben, és nemcsak a Facebookon, de olyan helyeken is, amelyekről nem is tudjuk, hogy létezik, amíg mélyebbre nem ásunk. Mikor rátalálunk egyre, keressünk olyan hozzászólásokat, amelyek kapcsolatban vannak a termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal, és csatlakozva ezekhez a beszélgetésekhez, tanuljunk ezekből. Mi magunk is indíthatunk beszélgetéseket, hogy lássuk, kik azok, akiket egy adott téma érdekel.

12. Vegyük fel a kapcsolatot a moderátorokkal

Ha ezek az oldalak valódi közösségek (nemcsak mondjuk egy céges fórum), akkor a moderátorok gyakran a legelkötelezettebb, legszenvedélyesebb emberek lesznek az adott téma iránt. Moderátorként több időt töltenek az adott fórumon, mint bárki más, így értékes betekintést nyújthatnak a saját tapasztalataikon túl is. Vegyük fel velük a kapcsolatot, és tanuljunk tőlük. Egy céges fórum esetén, óvatosabban közeledjünk attól függően, hogy az adott vállalat versenytársunk vagy csak a célpiacunk ugyanaz.

Google

13. Hozzunk létre egy landoló oldalra mutató AdWords hirdetést!

Egy hatékony módszer arra, hogy felépítsünk egy kezdeti felhasználói adatbázist, ha létrehozzunk egy AdWords kampányt, ami egy hírlevél feliratkozási landoló oldalra mutat. Persze az sem mindegy, hogy mit adunk a hírlevél feliratkozásért cserébe, ugyanis magáért a hírlevélért csak nagyon kevesen fogják megadni nekünk adatainkat.

Tény, hogy ilyenkor komoly összegeket is kifizethetünk azért, hogy sok emberhez érjünk el, de ennek eredményeként lesz egy nagy hírlevél listánk, amire ez már nem lesz érvényes. Onnantól kezdve szinte ingyen érjük majd el potenciális vásárlóinkat.

14. Figyeljünk oda a SEO-ra!

Mi lehet jobb, mint egy tökéletes Adwords kampány? Az, ha kulcsszavainkra organikusan is elől vagyunk a keresőkben. A keresőoptimalizálás persze sok időt vesz igénybe, de a megfelelő alapokat már az első naptól kezdve elsajátíthatjuk, köszönhetően a szakértői blogoknak és ingyenes tanfolyamoknak.

További tippek itt olvashatók!

Hozzávalók a hatékony online hirdetéshez
Manapság egyre népszerűbbek az online hirdetések. De mi dönti el, hogy hatékony vagy hatástalan lesz egy ilyen kampány? Hogyan érhető el, hogy ne csak kimenjenek az ajánlatok, hanem azok profitot is hozzanak? Erről lesz szó a továbbiakban.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek