10 Facebook-hirdetésváltozás, amiről tudni kell

A Facebook hirdetési rendszere folyamatosan frissül. A közelmúltban sok apró változás történt, ami nagyon megkönnyítheti az életünket, némely esetben pedig növelheti az eredményeket. Íme egy összefoglaló a közelmúlt aktuális újdonságairól.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Újabb apró változások a Facebook hirdetési rendszerében – Kép: Pixabay

A közösségi oldalak egyre nagyobb teret kapnak a céges kommunikációban, nem mindegy azonban, hogyan használjuk ezeket. A Facebook hirdetési rendszere folyamatosan frissül, a nemrégiben végrehajtott nagyobb változtatások mellett, melyekről itt írtunk korábban, sok apróbb változás is történik, melyek megkönnyíthetik életünket. Lévai Richárd, online marketing szakértő összefoglalta a legfrissebb fejlesztéseket, amelyekre ügyelnünk kell!

(Sok cég még mindig félreérti a közösségi oldalak használatának célját – és mikéntjét.)

1. Promote website: egyszerűsített link hirdetés

A boost post (bejegyzéskiemelés, promote post stb.) mintájára a Facebook kísérletezik egy egyszerűsített link kiemeléssel is. A létrehozás hasonlít a boost post és a promote page hirdetés létrehozására, de itt tudunk képet és linket megadni egyedileg.

2. A jelentéseknél végre megjelent az összesítő

Amelyik nézetet kiválasztottuk, a felső sorban látjuk az összesített adatokat.

3. A jelentések között új sablonokat érhetünk el, például a videoakciókat

Persze ezek mellett továbbra is érdemes használni a saját mentett jelentéseket is.

4. A  licitet és árakat beállító blokkban nem kell nekünk megadni a költségkeretet a jelentés-létrehozóban. A Facebook felajánl néhány alapgombot, ami egyszerűsítheti a dolgunkat.

5. A webes jelentéslétrehozóban megjelent a Feature phone link, amely megmutatja, hogy néz ki a hirdetésünk a butatelefonok képernyőjén. Mivel több mint 300 ezer magyar felhasználó használja a Facebookot butatelefonon, érdemes odafigyelnünk erre is. A dolog pikantériája, hogy butatelefont kizárni csak Power Editorban lehet az elhelyezések közül.

6. Egyszerűsödött az elhelyezésválasztás a Power Editorban

Eddig rádiógombokkal kellett variálni az elhelyezések kiválasztásánál, aminek köszönhetően például a butatelefonok kizárására két hirdetést kellett létrehozni. Most az egészet leegyszerűsítették, és néhány pipa segítségével pontosan azt választunk, amit akarunk.

7. Jobb hirdetéselőnézetet kaptunk a Power Editorban és a webes hirdetéskezelőben egyaránt.

8. Fejlettebb hirdetés-összefoglaló a webes kezelőben

A keretekkel felosztott megoldás nagyon jól áttekinthető, de sajnos egy fontos elem elveszett az új elrendezésben: a javasolt licit tartományt most már csak kattintás után láthatjuk.

9. Hasonló célközönséget már a webes kezelőből is tudunk létrehozni, nem kell hozzá Power Editor.

10. A promote postnál (boost post) már tudunk célközönséget összeállítani és menteni. Az elmentett célközönségeket azonban érdekes módon csak a promote postoknál és a Power Editorban tudjuk használni, a webes hirdetéskezelőben, a célközönségek között nem jelenik meg.

Sok apró változás, de némelyik nagyon megkönnyíti az életünket, némelyik pedig segít növelni az eredményeket.

Kilenc gyakori kérdés a Facebook-hirdetésekkel kapcsolatban
Március 4-ével változott a legnagyobb közösségi oldal hirdetési rendszere. Az új módszerek azonban számos kérdést vetettek fel, amelyekre Lévai Richárd közösségimarketing-szakértő válaszol.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo