Utak az internetről - British Airways és Nagyutazás.hu felmérés

A modern utazók 60%-a a virtuális világban kezdi valós utazását – állítják a British Airways és Nagyutazás.hu szakértői az utazási szokások és az Internet kapcsolatáról a közelmúltban készült felmérés tapasztalatai alapján.

Nemzetközi utazásaik megtervezésének és megvásárlásának helyszínéül egyre többen választják az Internetet. A virtuális világ a kezdeti információforrás szerepből mára valóságos „utazási piactérré” nőtte ki magát. – derül ki a British Airways és a Nagyutazás.hu utazási portál, közel 600 fős mintán, a rendszeresen (naponta) Internetezők körében végzett felméréséből. Míg 2 évvel ezelőtt, a felhasználók 10-12%-a számára pusztán „tájékozódási pont” volt az Internet, addig ma már több mint 60%-uk szerzi be innen utazási információit, sőt 28%-uk az utazás fontosabb kellékeit – repülőjegy, szálloda – is számítógépén keresztül foglalja. Az Interneten könnyen beszerezhető áruk és szolgáltatások rangsorában az utazással kapcsolatos vásárlások, a banki szolgáltatások, a könyvek, a zenei árucikkek (CD, kazetta) után a 4. legkeresettebb Online termékké léptek elő hazánkban.

Internet használati szokásaink az elmúlt években az Internet elterjedésével és az iparág technológiai fejlődésével párhuzamosan változtak. Míg a kezdetekben az Internet elsősorban egy új tájékozódási, információs csatorna volt, addig ma már interaktív szórakozási, szabadidős, oktatási, kereskedelmi, munka és igazgatási felületté válásának lehetünk tanúi, amely egyre nagyobb szerepet tölt be modern mindennapjainkban.

Ezt támasztja alá a British Airways és a Nagyutazás.hu felmérése is, amely szerint a megkérdezettek 54%-a legalább napi fél órát, 33%-a pedig több mint 2 órát tölt Internetezéssel. Ez annak is köszönhető, hogy a megkérdezettek több mint 60%-a már nemcsak a munkahelyén tud Internetezni, de saját előfizetéssel is rendelkezik.

A felmérés változatos és érdekes képet mutat az Internetről beszerzett információk típusa tekintetében. A légitársaság és az utazási portál felmérésében megkérdezettek 85%-a aktuális napi hírekért, 77%-a belföldi és nemzetközi utazási információkért, 69%-a munkával és tanulással kapcsolatos értesülésekért, míg 55%-a szabadidős programokkal kapcsolatos információkért látogat a legtöbbször a virtuális világba.

A „látogatások” azonban egyre meghatározóbb szerepet töltenek be az utazásukat tervezők számára is. Míg egy 2 évvel ezelőtti British Airways felmérés adatai szerint mindössze a felhasználók 10-12%-a „kezdte” utazásának tervezését az Interneten, addig ma már a magyar Internetezők több mint 61%-ának utazási döntéseiben meghatározó szerepe van az Interaktív csatornának.

Az Internet térnyerése az Online foglalások terén is megmutatkozik, mivel a megkérdezettek 28%-a már a hálózaton keresztül foglalja utazásai olyan fontosabb alap elemeit, mint például a szálloda és a repülőjegy.

Az utazási irodák szakembereinek tanácsára várhatóan még sokáig szüksége lesz az utazóknak – mondja Tuboly József , a British Airways kereskedelmi és marketing igazgatója. Teljes utazását – fakultatív programok, autóbérlés és transzferek - mindössze a megkérdezettek 3%-a szervezi és foglalja Online módon, és igaz, hogy az Online fizetések aránya évek óta fokozatosan növekvő tendenciát mutat, de még ez a megoldás sem lépte túl ezt a viszonylag alacsony százalékot - teszi hozzá az igazgató.

Az elmúlt közel két évben az Online utazási információk és ajánlatok kínálata dinamikusan bővült. Míg eleinte csak hírportálok utazási rovataiból tájékozódhattunk, addig ma már számtalan utazásra specializálódott oldal, kompetenciacentrum közül választhatunk.

A British Airways és a Nagyutazás.hu közös felmérésének adatai szerint az interaktív utazástervezésnél a legtöbben utazásra szakosodott oldalakról (30%) és utazási irodák ajánlatából (18%), azaz kínálati oldalról választanak, tájékozódnak – hangsúlyozza Nagy Gábor , a Nagyutazás.hu igazgatója. Ezzel párhuzamosan fokozatosan nő azok aránya (31%), akik az adott desztináció „rákeresésével”, egy előre definiált igény alapján választanak a virtuális utazási kínálatból – tájékoztatott a szakember.

Az Interneten szörföző utazók preferencia listáján elsősorban az európai kontinens (49%) kedvelt turista célállomásai szerepelnek. A leggyakrabban látogatott hely Anglia, Görögország és Spanyolország hármasát Németország és Franciaország párosa követi.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo