Új technológiák:"nem számít, hogy a cég használja-e"

Az ezredfordulós generáció - 14 és 27 év közötti - diákjai és munkavállalói a maguk által elképzelt technológiát és mobil készülékeket szeretnék használni munkájuk során, és egyre nagyobb számban választanak munkahelyet az alapján, hogy a különböző cégek hogyan viszonyulnak a személyes technológiai igényekhez - derült ki az Accenture tanulmányából. Ráadásul az új generáció mintegy 60 százaléka nincs tisztában cége IT gyakorlatával sem, vagy nem hajlandó alkalmazni azt.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tanulmány, amely több mint 400 egyesült államokbeli, három korcsoportra bontott - 14-17, 18-22, és 23-27 évesek - diák és munkavállaló megkérdezésével készült, kimutatta, hogy a kollégákkal, társakkal, barátokkal és családtagokkal való kapcsolattartásban a személyes kontaktussal szemben fokozatosan növekszik a csúcstechnológiájú készülékek használata iránti igény. Az eredmények világosan jelzik az eltérést a cég által biztosított technológiai feltételek, és az ifjú munkavállalók által preferált eszközök között.

A tanulmány legfontosabb megállapításai a ma munkaadói számára különösen fontosak, és a vállalati IT-t közvetlenül befolyásoló következtetésekre vezettek:

  • Az új generáció maga szeretné megválasztani az alkalmazott technológiát. A már dolgozó és a még tanuló fiatalok egyaránt a maguk által favorizált technológiát, és mobil eszközöket szeretnék használni a munkahelyükön a munkaadó által biztosított technológia helyett. A munkahelyi IT szinte összes kategóriájára a válaszadók több mint 20% jelentette ki, hogy a munkaadók által rendelkezésre bocsátott technológia nem felel meg elvárásaiknak, míg a 18-22 évesek vizsgált csoportja majdnem egyharmada jelezte, hogy munkavállalóként a számítógép kiválasztása mellett (32%) a használandó technológiai alkalmazásokat is meghatározná (34%).
  • Nem érzik szükségességét, hogy céges jóváhagyását kérjenek. Arra a kérdésre, hogy jelenleg melyek azok a munkaadó által nem támogatott technológiák, amelyeket munkával kapcsolatos tevékenységeik során használnak, a válaszadó 18-22 évesek a mobiltelefont (39%), a nyílt forráskódú oldalakat (19%), az azonnali üzenetküldést (27%), az online alkalmazásokat (12%) és a közösségi portálokat (28%) nevezték meg. Ugyancsak rendszeresen töltenek le nem-standard alkalmazásokat ingyenes nyilvános weboldalakról, így a nyílt forráskódú közösségek, a "mashup" és "widget" szolgáltatók oldalairól: háromnegyedük például arról számolt be, hogy ilyen weboldalakon keresztül már használt online munkaeszközöket (75%) és online alkalmazásokat (71%) akkor is, amikor ezek az alkalmazások nem voltak elérhetők a munkahelyükön, vagy nem feleltek meg teljesen az igényeiknek.
  • A vállalati irányelvekkel kapcsolatos oktatás hiánya. Az összes válaszadónak mindössze 40%-a jelezte, hogy munkaadója részletes irányelveket dolgozott ki a munkával vagy az ügyféllel kapcsolatos információk nyilvános weboldalakon való elhelyezésére. A megkérdezettek mintegy harmada (31%) mondta el, hogy nem tudja, létezik-e ilyen szabályzat a cégnél; 17% úgy tudta, hogy munkaadóik ilyennel nem rendelkeznek, 6% szerint a vállalatuk által közzétett szabályzatok túlságosan bonyolultak, és megint csak 6% állította, hogy a szabályzatot figyelmen kívül hagyva közzétenné a munka- vagy ügyfél-információkat nyilvános weboldalon.
  • A fiatalabb munkavállalók ragaszkodnak a csúcstechnológiához. A tanulmányban résztvevő összes megkérdezett 52% szerint a legkorszerűbb technológia alkalmazása fontos szempont a munkaadó megválasztásában. A 18-22 éves korcsoport 56%-a, illetve a még felsőoktatásban résztvevő 23-27 évesek kétharmada állítja, hogy a legkorszerűbb technológia megléte fontos szempont lesz a munkahely megválasztásánál. 
  • A vállalatoknak új kommunikációs és együttműködési csatornákat kell biztosítaniuk. Az új generáció elvárja, hogy a munkaadók olyan kommunikációs csatornákat biztosítsanak a vevőkkel és az ügyfelekkel való kommunikációban, mint az online chat, az azonnali üzenetküldés, a mobil sms-küldés és az RSS feedek. Mindössze 6% állította, hogy vállalata biztosítja az online chat és az azonnali üzenetküldés lehetőségét, holott 21 százalékuk szerint szükség lenne ezekre. 5% számolt be arról, hogy cégüknél az sms küldést támogatják, miközben 18% véli szükségesnek, mivel fontos kommunikációs csatornának tartja. Végül csupán 5% jelezte, hogy vállalata biztosítja az RSS feedeket, holott 12 százalék érzi úgy, hogy használná ezt az eszközt.
  • A privát szféra háttérbe szorul. Minden negyedik, már dolgozó megkérdezett (26%) arról számolt be, hogy nyíltan ír magáról és a barátairól az interneten, és egy hatoduk (17%) megosztja élete apróbb részleteit is a világhálón.
  • Az e-mail korszak a végét járja. Míg az 23-27 éves csoport hetente átlagosan 9,5 órát tölt munkával kapcsolatos e-mailek olvasásával és írásával, a már dolgozó 18-22 évesek már csak 7,7 órát töltenek el ezzel. A középiskolás diákok és a fiatal hallgatói nemzedék hetente kevesebb, mint két órát töltenek e-mailezéssel, s inkább a szöveges és azonnal üzenetküldést, illetve a közösségi portálokon történő kommunikációt részesítik előnyben.
  • A blogírás inkább mítosz, mint valóság. Korra való tekintet nélkül csupán heti átlag harminc percet töltenek blogírással a vizsgált személyek. Ez sokkal kevesebb, mint az információk interneten való keresésére, a hordozható készülékek hallgatására, az sms-ezésre, az azonnali üzenetküldésre, a közösségi portálokon történő kommunikációra vagy a virtuális közösségekben való tevékenykedésre fordított idő.

"Az új generáció üzenete világos: ha a jövőbeli munkaadóik meg szeretnék nyerni őket, akkor korszerű technológiát kell biztosítaniuk" - nyilatkozta Gary Curtis, az Accenture Technology Consulting igazgatója. - "Ha pedig a munkaadók nem támogatják a munkavállalók által előnyben részesített technológiát, a kollégák akkor is megszerzik és használják azokat. A legtehetségesebbek megnyerésének és megtartásának érdekében a cégeknek tisztában kell lenniük azzal, hogy milyen megoldásokat vár el az új munkaerő, illetve meg kell találniuk a módot, hogy munkavállalóikat úgy támogassák, hogy közben a vállalati biztonság se kerüljön veszélybe."

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo