Több és jobb lenne a kevesebb: túl sokat adunk ki magunkról a neten

Egy friss kutatás szerint az emberek többsége digitálisan (93%) osztja meg az adatait, és közel minden második felhasználó megosztaná a legfontosabb személyes okmányait is. A felnőttek 70%-a a gyerekeiről tesz közzé fotókat és videókat, a válaszadók 45%-a pedig a másokról készített videókat és fotókat teszi nyilvánosan elérhetővé. Nem kéne.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A személyes információk vagy fotók megosztása az olyan közösségi oldalakon, mint például a Facebook és az Instagram, sokak számára napi tevékenységgé vált. A Kaspersky Lab által készített Értékes adataim: idegen veszélyek kutatása felfedi, hogy mennyi személyes adatot teszünk nyilvánossá az online világban.

A bevezetőben említett számokon túl aggodalomra ad okot, hogy az emberek csaknem fele (44%) teszi publikussá – azaz bárki számára láthatóvá – a bejegyzéseit, személyes információit. Fontos tudni, hogy minden adat, amit nyilvánosan osztunk meg magunkról és másokról, kontrollálhatatlanul kerül a kibertérbe, és olyanok számára is elérhetővé válik, akik vissza tudnak élni vele. Minden ötödik ember beismeri, hogy az érzékeny adatait megosztja olyanokkal, akiket kevésbé vagy egyáltalán nem ismert. A felhasználók veszélyeztetik magukat, lehetőséget biztosítanak a kiberbűnözőknek például a személyazonosság ellopására vagy a pénzügyi visszaélésekre. A Kaspersky kérdőívét kitöltők 37 százaléka tesz közzé pénzügyi és tranzakciós részleteket, 41 százalékuk beszkennelt útlevelet, jogosítványt és egyéb személyes dokumentumot, további 30 százalék a jelszavát.

A banktól kapott SMS sincs biztonságban
A WannaCry árnyékában a világ megfeledkezett egy hasonlóan komoly biztonsági résről, mely a mobilcégek SMS szolgáltatásait érinti. A sérülékenység segítségével a banki azonosító kódokat tartalmazó SMS üzeneteket sikerült más telefonszámra átirányítani, és így a bűnözők pénzt tudtak lopni német bankszámlákról. A biztonsági rést már 2014-ben felfedezték, de idén használták először.
A Kaspersky Lab kutatása szerint az emberek nemcsak az adataikat osztják meg, hanem azokat a készülékeket is, amelyeken az értékes adataikat tárolják. Riasztó adat, hogy 10 százalékuk adta meg már PIN-kódját idegennek azért, hogy annak hozzáférése legyen készülékéhez, valamint 22 százalékuk hagyta el a készülékét védtelenül és felügyelet nélkül emberek között. Továbbá a válaszadók 23 százaléka adta át a készülékét egy másik személynek rövid ideig.

A tanulmány azt mutatja, hogy leggyakrabban a fiatal korosztály oszt meg online érzékeny adatokat. A 16–24 éves korosztály 61 százaléka, ezzel szemben az 55 év felettiek mindössze 38 százaléka aktív a közösségi portálokon. Ez az arány megmarad a pénzügyi információk közzétételénél, hiszen a fiatalok 42 százaléka ismerteti az online tranzakciók adatait, míg az 55 évnél idősebb korosztálynak csupán 27 százaléka.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo