Sufnituninggal szaladnak neki a világpiacnak a magyar cégek

2016. szeptember 20. kedd - 08:06 / piacesprofit.hu
  •    

A hazai kis- és középvállalkozások (kkv) többsége árbevételének kevesebb, mint 1 százalékát fordítja infokommunikációra, miközben minden második vállalkozás szerint az informatika képes támogatni a céget az üzleti kihívásokban. Ha van is fejlesztés, azt egy családtag tuningolja össze – derül ki a Telekom felméréséből.

hálózatba kapcsolt it eszközök

Kép: Flickr/perspecsys

A Telekom megbízásából a BellResearch által végzett reprezentatív kutatás arra is rámutat, hogy a professzionális infokommunikációs szolgáltatások helyett a cégek az informatikai problémákat házi megoldásokkal, a témában valamennyire jártas ismerőseik bevonásával próbálják meg kezelni. A felmérés szerint az IT üzemeltetést a vállalkozások nagy többsége házon belül oldja meg, kisebb vállalkozások esetében a cégvezető végzi, míg nagyobb kkv cégek esetében már van dedikált informatikai vezető vagy munkatárs. Nem utasítják el a felhő alapú digitális szolgáltatásokat, de még kevesen fizetnek ezekért. A megkérdezettek fele hajlik arra, hogy az összes számukra szükséges informatikai, távközlési szolgáltatást ugyanattól a szolgáltatótól vegye igénybe.

Honlapot a számítógéppel rendelkező kisebb cégek 40 százaléka működtet, a nagyobb kkv-k-nál pedig 68 százalék az arány. Sok weblapot ugyanakkor kolléga vagy családtag hozott létre. A számítógéppel rendelkező vállalkozások harmadának van saját közösségi oldala.

Egy százalék

Nem a jövő az AI-forradalom
Sokunk jövőbeli lehetőségként gondol a mesterséges intelligenciára, holott vívmányait már évek óta használjuk, és azok egyre inkább hatással lesznek életünkre. A mesterséges intelligencia áll például a Volkswagen emissziós botránya hátterében.

A hazai kis- és középvállalkozások döntő többsége használ munkája során valamilyen kommunikációs és informatikai eszközt, ám ez utóbbira jelenleg még korlátozottan költenek vagy tudnak költeni. A Magyar Telekom tapasztalatai szerint egy átlagos kkv e téren is rendkívül árérzékeny, az árbevételének mintegy 1 százalékát fordítja informatikára. A vállalkozások közel egyharmada – hacsak nem muszáj – egyáltalán nem költ informatikai szakemberre, hanem valamelyik munkatársra bízza rá a terület feladatait, illetve kisebb részüknél barát, esetleg családtag segít azok fenntartásában. Ezzel szemben a közepes méretű cégek esetében már 20 százalék körüli azoknak a száma, amelyek IT szolgáltatóra bízzák az informatikai feladatokat.

„A vállalkozások digitalizációja növeli a hatékonyságot, és valamelyest orvosolhatja a munkaerőhiányt is, ám sok cég vezetése a modern megoldásokkal ismeretek hiányában nem is számol” – közölte Lakatos Péter, a Telekom kis- és középvállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese. Annak ellenére, hogy a kisvállalkozások megfontolják az informatikai és telekommunikációs kiadásokat, tisztában vannak a fejlett IT-rendszerek előnyeivel: közel 50 százalékuk belátja, hogy a jó informatikai háttér segítséget jelenthet az új ügyfelek szerzésében, a technikai lépéstartásban és a költséghatékonyság növelésében éppúgy, mint a versenyképesség javításában, és már a magyar vállalkozások több mint 15 százaléka használ valamilyen modern, fizetős felhő alapú informatikai megoldást.

Digitális darwinizmus: aki lemarad, kimarad
A magyar cégvezetők radikális változásokat várnak a digitalizáció hatására, de a legújabb technológiák átvételében még nem jeleskednek, például csak a hazai vállalatok alig fele alkalmazza a big data-analitikát – derült ki a GE legfrissebb kutatásából.

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor