Összesen két kulcs nélküli autótípust nem sikerült feltörni

2019. augusztus 07. szerda - 17:59 / piacesprofit.hu
  •    

Széles körben elterjedt már a kulcs nélküli autónyitás: a vezető zsebében, táskájában rejlő kártya nyitja a zárat, amint a járműhöz közeledik. A gond csak az, hogy néhány kivétellel valamennyi gyártó ilyen rendszere könnyen kicselezhető és ellophatják az autót.

Pontosan 273 kocsi ilyen, „keyless-go” rendszerét vizsgálták meg a német autóklub, a ADAC és az osztrák testvérszervezete, az ÖAMTC szakemberei.

Kép: ÖAMTC

Kép: ÖAMTC

Kiábrándító mérlegük, amelyről a Der Spiegelben olvashatunk: egyedül a Jaguár I-Pace és E-Pace, valamint a Land Rover Discovery és Range Rover modelljét nem lehetett feltörni. A többi 269 kocsinál semmiféle nagyobb számítógépes szakértelemre nem volt szükség.

Elegendő a kártya által sugárzott jel terjedési távolságát akár ajtókon, falakon át is meghosszabbító, szabadon megvásárolható berendezés. Annak segítségével a tolvaj ki tudja nyitni a jármű ajtaját, el tudja indítani a motort, sőt: a kocsi mindaddig üzemben marad, amíg le nem állítják. Így a tolvaj elvileg (működő motorral) fel is tud tankolni és külföldre tud jutni az autóval, ahol aztán kicserélik a zárvezérlő berendezést.

Primitív módszerekkel megtéveszthetők az önvezető autók
Kínai IT-szakértőknek sikerült egyszerű ragasztószalaggal megtéveszteni egy önjáró Tesla-modell vezérlőrendszerét, és a forgalommal szembe irányítani a kocsit.

Az osztrák autóklub ezért felszólította a gyártókat, gondoskodjanak a zárak nagyobb biztonságáról, hiszen a kulcs nélküli zárakat sokkal könnyebb kinyitni, mint a hagyományosakat. Módot kell nyújtani arra is, hogy a tulajdonos kikapcsolja a kártya működését. Megoldás lehet az is, ha különleges, a jelek kibocsátását blokkoló tokban tartjuk a kártyát, ilyen tíz-egynéhány euróért beszerezhető.