Olyan is van, hogy a kattintással pénzt kereshetünk

2019. április 29. hétfő - 18:08 / piacesprofit.hu
  •    

Új böngészőt indított a Java megalkotója: a Brave fizet használóinak, azok keresései alapján. Ehhez persze hirdetéseket is kell nézni, majd zsebre lehet tenni akár havi 5 dollárt – igaz, csak keveset érő kriptovalutában.

A 90-es évek végén volt már ilyen szolgáltató az Egyesült Államokban. Az AllAdvantage szoftvere követte a használó kereséseit és célzott hirdetéseket jelentetett meg képernyőjén – majd megosztotta a reklám-bevételeket a használóval.

brave.com

brave.com

Brave néven hasonló keresőt vitt piacra Brendan Eich, a Java kidolgozója, majd a Mozilla egy vezetője. A Google Chrome-on alapuló böngésző blokkolja a szoftvereket, amelyek rögzítik a kereséseket. Ugyanakkor felkínálja a lehetőséget, hogy hirdetéseket jelentessünk meg képernyőnkön.

Ha bekapcsolja ezt a lehetőséget, a reklámból származó bevétel 70 százalékát megkapja a használó.

Eich szerint a módszer mindenki számára előnyös: a használó pénzt kap és jobban megvédheti személyes adatait, a hirdetők előtt – miközben egyre többen blokkolják a reklámot – új lehetőségek nyílnak, egyúttal nem gátolják őket az EU új, szigorú adatvédelmi előírásai.

Az új kereső alapítója szerint annak már 5,9 millió használója van. Azok mintegy havi 5 dolláros bevételre számíthatnak – mindenesetre csak a BAT nevű kriptovalutában, amelynek árfolyama az elmúlt 12 hónapban 12 és 46 dollár-cent között mozgott. (Forrás: Wired)

Végzetes hibák a Google Analytics elemzésében
Az elmúlt évtizedben a marketingszakma a kreatív művészkedésből mindinkább kőkemény, adatvezérelt mérnöki tudománnyá fejlődik, olyan szakmává, ahol igenis mérni lehet, sőt mérni kell az eredményeket. A Google Analytics ennek a legkönnyebben elérhető eszköze – már ha megfelelően tudjuk használni. A Langmár Kommunikáció cikkéből kiderül, hogyan kerülheti el a buktatókat.

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek