Nem divat a netes szállásfoglalás

2013. június 27. csütörtök - 19:50 / kfarkas
  •    

Az online szállásfoglalás egyelőre kevésbé bevett szokásnak számít hazánkban, ugyanis a magyar internetezők 46 százalékára nem jellemző, hogy a világhálón foglalná le a szálláshelyét, míg 22 százalékuk mindig él ezzel a lehetőséggel.

Magyarországon nem népszerű a neten szállást foglalni – Kép: SXC

A Kutatópont reprezentatív online közvélemény-kutatása szerint a magyar internetezőknek csupán a fele tervez idén nyaralást, többségük az országhatáron belül (31 százalék). Úgy tűnik, hogy utazásra leginkább a diplomások költenének, ugyanis 70 százalékuk tervez valamilyen vakációt, ráadásul minden ötödik diplomás internetező belföldre és külföldre is utazik idén nyáron. (Online vásárolni viszont szeret a magyar.)

A Kutatópont reprezentatív kutatásából az is kiderült, hogy az online információgyűjtés – szemben a szállásfoglalással – sokkal elterjedtebb az internetezők körében mind a szállással, mind pedig az úti céllal kapcsolatban. A gyakori internetezők 60 százaléka minden alkalommal utánanéz a világhálón a lehetséges szállásoknak, valamint a kétharmaduk az úti céllal kapcsolatos információk beszerzésére is használja a webet. A legtudatosabbnak a fiatalok és a diplomások számítanak, ugyanis a 18–29 évesek 77 százaléka, míg a diplomások 86 százaléka nem indulna el nyaralni anélkül, hogy ne tájékozódna az interneten az úti céllal kapcsolatban.

Az internetezők felére jellemző, hogy szeretik egyénileg megszervezni a nyaralásaikat, minden második válaszadó felelt így (közülük is felülreprezentáltak a diplomások), míg minden ötödik megkérdezett inkább valaki másra bízza az utazás megszervezését. A kutatásból az is kiderült, hogy a nyaralásokat szívesebben töltik szűk családi körben (60 százalék), azonban a fiatalok (18–29 évesek) ötöde szívesen üdül nagyobb baráti társasággal.

Így lehet hatékonyabb az online értékesítés
„Szeretnék sokkal több látogatót a honlapomra” – ez az egyik leggyakoribb kívánság a cégvezetők részéről, hiszen az online sikeresség egyik fontos mérőszáma a weboldal látogatottsága. A látogatók hiánya ugyanis azt eredményezheti, hogy elmarad az optimális forgalom, és ennek következtében a bevételek is megcsappannak.
Mit tegyünk, ha már rátalálnak a weboldalunkra a látogatók, hogyan és mivel vehetjük rá a látogatóinkat a vásárlásra, rendelésre vagy a kapcsolatfelvételre?
Még ha a potenciális vevő rá is talál a weboldalunkra, és elégedett is azzal amit lát, az utolsó pillanatban mégis visszariadhat a vásárlástól, amikor a bankkártyaadatait kell megadnia. Hogyan építhetünk bizalmat a vásárlónkban?

A kutatók az online megvásárolható kuponokról is érdeklődtek az 1000 válaszadónál; megállapításuk szerint a gyakori internetezők közül csupán minden tizedik vásárolt valaha kedvezményes kupont az utazásához az interneten (diplomások közül minden ötödik), míg szintén minden tizedik válaszadó még nem is hallott erről a lehetőségről. Azok közül, akik idén terveznek nyaralást (akár belföldön, akár külföldön), 20 százalék szándékozik ilyen jellegű kedvezményt igénybe venni az utazásához.

A nyaralási kupont vásárlókról elmondható, hogy jellemzően 40 év alattiak (65 százalék), felsőfokú végzettséggel rendelkeznek (43 százalék), és Budapesten élnek (34 százalék).  Mindössze az internetezők 6 százaléka vásárolt már valamilyen belföldi kulturális, zenei vagy gasztronómiai fesztiválra internetes kupont, amit erősen meghatároz a válaszadók lakóhelye is. A budapestiek 13 százaléka vett már ilyen jellegű kupont, és mindössze 6 százalékuk nem hallott róla, míg a városban élők csupán 4 százaléka élt ilyen kedvezménnyel, 14 százalékuk pedig nem is értesült erről a lehetőségről.

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek