Negyedmillióan terveznek vásárlást az Interneten

Egyelőre az Internethez hozzáférők közel öt százaléka vásárol is elektronikus úton. Jelenlegi 75 000 főnyi létszámuk azonban a közeljövőben többszörösére növekedhet, jelentette be Bokker Sándor , a Netsurvey Internetkutató Intézet igazgatója egy szerdai sajtótájékoztatón Budapesten. A cége által végzett, „Magyar Online Monitor” (MOM) című kutatás ugyanis feltárta, hogy az internetezők közül 200-250 ezren terveznek vásárlást a világhálón keresztül.

A MOM negyedévenként tárja fel az Internethez hozzáférők, a használók és a lakosság többi részének beállítódását a világhálóval szemben. Az idei első negyedévi adatok szerint két év alatt megduplázódott a net vásárlóinak a száma, és a növekedés üteme várhatóan gyorsul.

Az E-kereskedelem sajtossága, hogy a vevőkör kétharmada férfi, és csak egyharmada nő. Hasonlóan többséget alkotnak a férfiak azok között, akik tervezik, hogy elkezdenek vásárolni a net-en. A válaszadók 46 százaléka 3 000-10 000 forint közötti értékben vásárol a hálózaton keresztül. A "maradék" szinte egyforma arányban osztozik a 10 000 fölötti, továbbá a 3 000 forint alatti kosáron.
Életkor szerint a 18-29 évesek a leggyakoribb internetes vásárlók, míg a másik nagy csoportot a 30-49 évesek alkotják. Az E-vásárlás tervezői között még inkább felülreprezentáltak a 18-29 évesek, és ebből a szempontból a 30-39 évesek már megelőzik a 40-49 éveseket.

Foglalkozás alapján a vállalkozók és vezetők adják az internetes vásárlók egynegyedét, majd a szellemi tevékenységet végzők következnek. Ugyanakkor a vásárlást tervezők legnagyobb csoportját a tanulók alkotják.
Az internetezők lakóhelyének típusa szerint a vásárlók aránya összefügg azzal, hogy Budapesten, megyeszékhelyen, városban vagy községben laknak: a nagyobb helységek lakói között jóval nagyobb a net-en már vásároltak aránya, mint a kisebbekben. Ettől eltérően azonban a vásárlást tervezőknél már kiegyenlítettebbek az arányok. Magyarán, a községekben és kisebb vidéki városokban élő internetezők is előbb-utóbb bekapcsolódnak az E-kereskedelembe.

Vagyoni helyzet szerint hasonló a trend. A tehetősebb internetezők között sokkal gyakoribb valamely áru beszerzése a hálón keresztül, mint az alacsonyabb jövedelműeknél. A vásárlást tervezők között már szintén kiegyensúlyozottabbak az arányok.

A különböző árucikkek közül egyaránt 40 000-nél többen vettek már könyvet, továbbá CD-t. S meghaladja a 10 000-et azok száma, akik hardvert, ételt, szórakoztató elektronikai készüléket vagy felhasználói programot vásároltak net-en.
A fizetés módjára legelterjedtebb az utánvét, a vásárlások háromnegyedének ellenértékét így fizetik ki.

A Netsurvey felmérése arra is választ ad, hogy mely termékcsoportok beszerzése előtt szokásos a tájékozódás a hálón. Legtöbben könyvről és CD-ről szereznek be információt, utána az utazás, majd a banki, pénzügyi szolgáltatás, továbbá az autó, lakás és ingatlan következik. Az információk szerzéséhez a legismertebb kereső az Altavizsla, megelőzve az Origót és az Indexet.

Az interneten még soha nem vásárlók egyharmadánál a bizalom, 5-5 százalékánál pedig az újító kedv, illetve az Internethez való hozzáférés lehetősége hiányzik - derül ki a minap publikált felmérésből.

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo