Na ezért kell mobilra optimalizált weboldalt készíteni!

2015. január 13. kedd - 14:07 / piacesprofit.hu
  •    

Minden harmadik mobilnet-felhasználó 20–29 éves, de az idősebbek olvasgatnak így a leghosszabban – ez derül ki a Gemius friss kutatásából.

Kép: LG

Kik is böngészik a hazai weboldalakat mobileszközről? Mennyiben különböznek a vezetékesinternet-felhasználóktól? A Gemius most ennek járt utána, és a hazai eredményeket kutatási projektben foglalta össze. Mit mutatnak az elemzések?

A férfiak tovább maradnak a mobil weben

A 2014. szeptemberi adatok azt mutatják, hogy a 15 évesnél idősebb magyar internetező közönség meghaladja az 5,15 millió főt. Tízből négy internetfelhasználó a mobilinternetet választja a hazai weboldalak böngészése során (1,7 millió). Majdnem egyformán népszerű a férfiak (0,89 M) és a nők (0,85 M) körében, de a férfiak közel kétszer olyan hosszú ideig használják a mobilinternetet (átlagosan 2 óra 1 perc havonta), mint a nők (1 óra 11 perc havonta).

Az 50 évesek töltik a leghosszabb időt a mobilneten

Az elemzés azt mutatja, hogy minél idősebbek az internetezők, annál több időt hajlamosak tölteni a hazai oldalak böngészésével mobileszközről. A legtöbb neten töltött időt az 50–59 évesek között regisztrálták (átlagosan 2 óra 12 perc egy hónapban). Ugyanakkor a 15 és 19 év közötti internetezők használják a mobileszközöket a legkevesebb ideig internetezésre, mindössze 53 percet töltenek ezzel egy hónap alatt.

Miért kéne minden vezetőnek blogot írnia?
Ha azt mondjuk, hasznos lenne, ha minden vezető saját blog írásába fogna, elsőre biztosan csak az a reakció, hogy arra aztán végképp nincs idő. Pedig valóban hasznos lenne, elmondjuk, miért!

A blogok és hírek a legnépszerűbbek

Az adatok azt mutatják, hogy Magyarországon a helyi híroldalak mobil változatai mellett az egyik legnépszerűbb oldal a Blog.hu, melyet szinte minden harmadik mobilinternetező felkeres (590 ezer fő). Hasonlóan nagy érdeklődést tanúsítanak az internetfelhasználók a hírportálok mobilváltozatai iránt.

A fiatalok nagyobb lelkesedést tanúsítanak

Minden harmadik magyar internetfelhasználó, aki mobileszközön keresztül csatlakozik az internethez, a 20–29 éves korosztály tagja. Összehasonlításképpen: a vezetékesinternet-használók közül minden ötödik tartozik ebbe a korcsoportba.

Hogy hogyan álljunk neki a mobilra optimalizálásnak, ahhoz itt adunk néhány hasznos tanácsot!

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek