Még hagyományos vásárlás előtt is online tájékozódunk

Az áruházak kínálata mellett a bútorok és a játékok érdeklik a magyar vásárlókat. A fogyasztók egyre nagyobb része előzetesen tájékozódik íz árakról az interneten, az okostelefonok terjedésével ez a trend csak erősödhet.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A karácsonyi bevásárlási szezonban a legtöbb látogató a szupermarketek prospektusait böngészi digitálisan, amit a bútor és lakberendezési üzletek kiadványai követnek – derül ki a www.akciokatalogus.hu kutatásából. A vásárlás-előkészítő oldal közel 500.000 prospektus-megnyitást elemzett ki az év legforgalmasabb kereskedelmi időszakában.

André Mohr, a cég alapítója szerint amíg szeptemberben az elektronikai üzletek prospektusai érdekelték a legtöbb látogatót, addig októberben és novemberben már a szupermarket kategória akciós kiadványaira kattintottak a legtöbben. „Látható, hogy a karácsonyra készülve hogyan változnak a fogyasztói preferenciák. Szeptemberhez képest novemberre jelentős növekedést érzékeltünk a játékok és a lakberendezés üzletek megnyitásszámában. Rendszerünk lehetővé teszi, hogy a prospektusokon belül az egyes termékek népszerűségét is mérjük. Az 5 legtöbb kattintást elérő termék között az elmúlt 3 hónap statisztikái alapján egyaránt megtalálhatóak társasjátékok és gyermekcipők, de például egy kedvező áron hirdetett kandalló is kiemelkedő figyelmet kapott” – mondta el André Mohr.

Legnépszerűbb prospektus-kategóriák kattintások száma alapján (2012 szeptember - december)

Mertz Gábor, marketing szakértő, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem oktatója szerint az online térnyerés nagyon erős hatással van a fogyasztói szokásokra: „Napjaink nélkülözhetetlen részévé vált az internet, és a fogyasztók egyre nagyobb része nem tudja elképzelni úgy a vásárlást, hogy előtte ne tájékozódna a különböző kereskedelmi egységek kínálatáról. Egy olyan kiemelt kereskedelmi időszakban, mint a karácsony, a trend világosan látható, és a különböző mobil eszközök terjedésével csak erősödni fog a jövőben” – mondta a szakértő.

Nyolc jó tanács internetes vásárláshoz

A G Data vírusirtógyártó friss felmérése szerint akár 2,5 millió magyar vásárolhat idén karácsonykor az interneten keresztül. Közöttük több mint félmillióan vannak azok, akik kipróbálhatnak új, még ismeretlen boltokat is. A cég arra figyelmeztet, hogy érdemes betartani a biztonságos online vásárlás szabályait.

A felmérés eredményei szerint idén karácsonykor 720 ezer magyar internetező biztosan rendel majd ajándékot valamelyik webáruházból, de az online vásárlók száma akár a 2,5 milliót is meghaladhatja. Noha a legtöbben még mindig utánvéttel fogják kifizetni a megrendelt termékeket, már több mint hatszázezren vannak azok, akik a kártyás vásárlás mellett döntenek, ha ajándékot rendelnek.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo