Legyen vevő a látogatóból!

Nem elég, ha látogatók érkeznek az interneten jelen lévő vállalkozások honlapjára. Az igazi cél az lenne, hogy vásárlóvá váljanak! A jól felépített oldal és a szakértő segítség is sokat segíthet ebben. 

Az interneten érvényesülni kívánó kkv-k számára a láthatóság biztosítása mellett különösen fontos az, hogy az oldalukra tévedő látogatókból igazi vásárlók legyenek - vagyis szakszóval a konverzió növelése az elsődleges cél. Az internetes marketingben a konverziós ráta az egy adott időszakra eső vásárlók (vagy más, kívánatos műveletet végzők) számának és az ugyanezen időszakra eső látogatók számának százalékos aránya. A nemzetközi statisztikák szerint a 2-3 százalékos konverziós ráta már igen jónak mondható.


Kép: PP archív

A weboldallal rendelkező kkv-k háromnegyede számára a vevőszerzés, a konverzió növelése, az elérhetőség javítása és a meglévő ügyfélkör lemorzsolódásának csökkentése jelenti a fő kihívásokat -derült ki az IngyenHivo.hu által az elmúlt hónapokban közel kétszáz kis- és középvállalkozás megkérdezésével végzett nem reprezentatív felméréséből.  „Azok, akik már a megoldásokat keresik, úgy gondolják, hogy ki kell tűnniük a konkurencia közül, de nem igazán tudják hogyan, ezért keresnek egy „értékteremtő fegyvert". A cégvezetők 75 százaléka az ügyfélkezelés minőségének javításában, a közvetlen személyes kapcsolattartásban látja a problémák megoldását."- állítja Faragó Péter, a Skawa Innovation társtulajdonosa, az IngyenHívó online értékesítési szakembere.

A felmérés alapján kiderült, hogy a hazai cégtulajdonosok 40 százaléka a konverzió növelésében látja a legnagyobb feladatot, míg kétharmaduk pedig új vevőket szeretne találni, és bár oldaluk látogatottsága kiemelkedő, mégsem tudják növelni a valóban vásárló ügyfélszámot. A válaszadók több mint egyötöde a konkurenciától való megkülönböztetésben és különleges szolgáltatásokban látják a kulcsot üzletük fellendüléséhez. Egyre több cégvezető ismeri fel az online értékesítésben rejlő lehetőségeket, és a vállalkozások egyre nagyobb összegeket költenek kereső-optimalizálásra és Adwords kampányokra, hogy látogatókat vonzzanak weboldalukra. Ugyanakkor ez csak arra elegendő, hogy az érdeklődő az adott oldalra tévedjen.

Néhány hasznos szabály
• Kerüljük a demagógiát! Nem elaltatni kell a vevőt, hanem érdemben meggyőzni. Viszont nem mindenki lesz szakember aki az oldalunkra téved, ezért maradjunk érthetőek.
• Az oldal felületének nagyobb része legyen világos színű. A sötét alapon világos szöveg hosszabb távon nehezen olvasható.
• Közöljön sok, de átlátható információt.
• Igyekezzen egyedi, figyelemfelkeltő tartalmat létrehozni. Ha minden szó megegyezik a konkurenciával, miért önt választanák?

A konverziós ráta növelése nagyon összetett feladat, de a legfontosabb elemek között szerepel a megfelelő kulcsszó kiválasztása. Sebestyén Márton a SEOLab ügyvezetője szerint érdemes az úgynevezett „hosszú farok" elméletnek megfelelően válogatni. Eszerint nem kell beszállni egy kkv-nak a legismertebb kulcsszavak körül kialakuló látogatottsági versenybe - amelyben úgyis a nagyobb büdzsével és apparátussal valamint ismertséggel rendelkező multik nyernek - hanem két, három tagú kulcsszavakkal kell operálni. E mögött az a megfigyelés áll, hogy az a látogató, aki már pontosan tudja, mit akar, nem a „televízió" kulcsszóra keres majd, hanem arra a konkrét termékre, amelyet kiválasztott és meg akar vásárolni. Ha ekkor talál rá a mi oldalunkra, sokkal nagyobb eséllyel válik valódi vásárlóvá.

Hogy eljussanak hozzánk, ahhoz a keresőoptimalizálás külön könyvet megtöltő fortélyai mellett (melyekről itt olvashat) arra is szükség van, hogy a keresők találati oldalán érthető, figyelemfelhívó, lényegre törő üzenettel jelenünk meg. A legfontosabb viszont talán az az oldal, ahova megérkezik a felhasználó. Ez a szakemberek szerint a keresésnek megfelelő oldal legyen, vagyis ne legyen szükség további kattintásokra ahhoz, hogy ténylegesen megtalálja a látogató amiért érkezett. Az áttekinthetőség természetesen minden oldal esetében alapkövetelmény.

Különböző típusú kisvállalatok vezetői számoltak be arról a jelenségről, hogy a magyar vásárlók bizalmatlanok, szeretik szóban, személyesen feltenni kérdéseiket, mind az adott céggel mind termékeikkel kapcsolatban. Nagyon fontos, hogy a látogató esetleges kérdésével, problémájával tudjon hova fordulni. Ha valamilyen információra szükség van, készüljünk fel arra, hogy az oldalunkra tévedők nem fognak különösebb erőfeszítéseket tenni azért, hogy kiderítsék, hogyan beszélhetnek szakembereinkkel. A működő (!) és jól látható elérhetőségek mellett arra is van lehetőség, hogy az oldalba beépített eszköz segítségével egyetlen kattintással ingyenesen hívhassák fel a kollégákat a reménybeli vásárlók. Ennek jótékony hatásai viszont csak akkor érvényesülnek, ha valóban mindig van ott hozzáértő ember, aki válaszol a hívásokra.  A telefonos kapcsolatfelvételi mód révén a látogató testre szabott választ, szakértő segítséget és pozitív benyomást kap azonnal. Így jóval nagyobb eséllyel válik ügyféllé." - összegzi tapasztalatait Faragó Péter. (A közösségi oldalak mára megkerülhetetlen elemei egy cég internetes jelenlétének. Hogy milyen az ideális megjelenés, arról itt olvashat.)

"Mint Presser"
Egy Hal9000 nevű hozzászóló egy a témát boncolgató fórumban igen találóan és szellemesen fogalmaz meg néhány alapvetést: "Webet úgy kell építeni, ahogy Presser Gábor építi a magyar zenei palettát. - Lehet hogy épp nem egy Presser-dalt keresel - viszont ha véletlenül belebotlasz, mindenképp végighallgatod, mert magával ragad (ez nagyon fontos!); Mindig van mondanivalója; örökké aktuális; sosem megy ki a divatból - populáris, de igényes; Zeneileg magas szintű, viszont egyszerű (a Dream Theater is magas szintű zeneileg, de az csak vájt fülűeknek ajánlott, mint például Presser); Mindenkinek megtalálja a stílusát, és a megírt dalok illenek az előadó arculatához (vagy javítanak rajta). Az ilyen dalokat mindig szívesen és büszkén adják elő; ezek mindig sikert aratnak. Presser minden dalt a hallgatóságnak ír. Az előadók is élvezik, de ők elsősorban előadják. "

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo