Kivel köt szerződést a biztosító önjáró autó esetén?

Alapvetően átalakíthatják az autóbiztosítási rendszert az önjáró kocsik. Csökkenhetnek a díjak is – hiszen a balesetek 90 százaléka emberi hibából származik.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az önjáró autók (mindenesetre lassú) elterjedésével a nagy biztosítók adatelemzőket és más szakembereket alkalmaznak, hogy felkészüljenek a következő évek sokrétű változásaira. A vezető nélküli autó ugyanis sokkal biztonságosabbnak ígérkezik, hiszen hiányzik belőle a sofőr, aki esetleg iszik, figyelmetlen, vagy éppen elalszik – és valamely okból a balesetek 90 százalékáért felelős.

Külön sávban az önvezetők
Kép: wired.com

Ugyanakkor a bonyolult elektronikával felszerelt kocsiknál még egy kis hiba javítása is igen költséges lehet. Nyílt kérdés egyelőre, a felelős, ha kimarad az internet, ha csődöt mond a szoftver vagy ha ellopják az autót?

A becslések szerint még 2035-re is csak vagy 23 millió önjáró autó lesz az amerikai utakon, a jelenlegi teljes állomány kevesebb, mint 10 százaléka. Így a biztosítóknak elég idejük van felkészülniük sz új korszakra.

A gyártók (és az autótulajdonosok) egyetértését megszerezve gyűjtik az adatokat arról, hogy az

Miért nem lesz Hollandia az önvezető autózás nagyhatalma?
Az egész világon Hollandia a legfelkészültebb az önvezető autók elterjedésére, de várhatóan mégsem lepik majd el a holland városokat a sofőr nélküli autók. Magyarországon a munkaerőhiány hajthatja a technológia elterjedését.
egyes márkák adott típusai milyen megbízhatósággal működnek, milyen hibák, balesetek fordulnak elő. Az előjelzések abból indulnak ki, hogy a szavatossági biztosítások átlagos díjai, az önjáró kocsik terjedésének következtében, 2035-re átlagosan 12.5 százalékkal csökkenhetnek.

A díjmérséklésnek első sorban a hagyományos autók tulajdonosai örülhetnek majd, mert az önjáróknál – legalábbis kezdetben – a bonyolult alkatrészek magas javítási költségei miatt viszonylag magasak lesznek a biztosítási díjak is.

Tisztázatlan egyúttal még sok fontos kérdés. A vezető nélküli autónál a felelősség általában nem a tulajdonost, hanem a kocsi, illetve az autót vezérlő szoftver tervezőjét, gyártóját, kidolgozóját, a szenzorok, kommunikációs rendszerek tervezőit terheli majd. Így sok biztosítási szerződést a jövőben nem az autós ír majd alá, hanem az illetékes gyártók.

(Forrás:Pocket)

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo