Ilyen Kína: havi 9 millió új mobilelőfizető

2010. augusztus 12. csütörtök - 19:25 / piac-profit.hu
  •    

A 2010-es világkiállítással Sanghaj az érdeklődést Kína múltjára, jelenére és jövőjére irányítja. Az Ericsson ConsumerLab új jelentése a világ legnagyobb távközlési piacának növekedése, lehetőségei és sokszínűsége mögött álló fogyasztói viselkedésre irányítja a reflektorfényt.

 

Az Ericsson ConsumerLab
a fogyasztók viselkedését tanulmányozza, valamint azt, hogyan vélekednek a távközlési termékekről és szolgáltatásokról, ezáltal segítve a szolgáltatókat ügyfeleik megértésében és jövedelemtermelő stratégiák kialakításában. A vizsgálat egy globális kutatási programon alapul, amely több mint 30 országban évente több mint 40 ezer interjúból áll, reprezentatív képet adva több mint 1,1 milliárd ember véleményéről. A globális kutatási program mennyiségi és minőségi fogyasztói piackutatásra épül, lefedve az általános piacot és a fogyasztói trendeket egyaránt, valamint alapos bepillantást ad a speciális területekre is.

A május 17-19. között Sanghajban megrendezett Ericsson Üzleti Innovációs Fórum idején kiadott jelentés bemutatja Kína közel 800 millió mobiltelefon-előfizetője és 380 millió internethasználója viselkedését, a rájuk jellemző trendeket és körülményeket. A felhasználók minden lehetséges társadalmi-gazdasági niche-t és a technikai képzettség minden szintjét lefedik.

Az 56 százalékos mobilpenetrációval és a havonta 8,8 millió új előfizetéssel Kína egyike a világ legdinamikusabb piacainak, és egyben a leggyorsabban növekvő gazdaság is. A 2009-es év során tapasztalt 8 százalékos GDP-növekedés és az emelkedő jövedelmek növelik a vásárlóerőt és az anyagi jólétet. De a helyzet a hatalmas ország különböző területein más és más. A városi emberek, vidékiek és a fiatalok különösen nagy változatosságot mutatnak a felhasználói kifinomultság és a szolgáltatások iránti igény terén.

Douglas Gilstrap, az Ericsson vezető alelnöke és a stratégiáért felelős részleg vezetője hangsúlyozza Kína fontosságát a távközlés világában: „Hatalmas és egyre tehetősebb lakossága révén Kína – a szomszédos Indiával együtt – a széles körben osztott várakozások szerint nagy részt vállal majd a távközlési ágazat jövőbeni növekedéséből. A tanulmány a legfrissebb, mélyreható információkat teszi közzé, amelyeket nekünk és üzleti partnereinknek fel kell használnunk ennek a növekedésnek a kiaknázásához. A felhasználói viselkedés megértése létfontosságú a sikeres innovációhoz, a technológia és az üzleti modellek terén egyaránt."

Város: Hatalmas tömegek áramlanak Kína városai felé, ahol a felhasználók a fejlett mobilinternetes szolgáltatások legújabb megoldásait keresik és kapják meg. Hatalmas az érdeklődés a legfrissebb technológia iránt, és a jövedelem gyors növekedése – 8,8 százalék 2009 azonos időszakához képest -, valamint a státuszszimbólumok keresése Kínát a világ második legnagyobb luxusfogyasztójává tette. A mobiltelefonok mindenhol elterjedtek, és mivel a vezetékes kapcsolat kevésbé gyakori, az emberek a mobilkészülékeiket használják adat- és hangátvitelre a laptopok és a külső modemek helyett.

A városlakók egyre inkább úgy tekintenek az internetes hozzáférésre, mint nélkülözhetelen szolgáltatásra. Az Internetre támaszkodnak a szolgáltatások eléréséhez és a közösségi kapcsolatok ápolásához. A változást segíti elő a Kína határain túli világ iránti kíváncsiság is: a külföldre igyekvő kínai turisták száma az előrejelzések szerint idén eléri az 54 milliót, szemben a tavalyi 47 millióval.

Fiatalok: A szüleiknél magasabban képzett kínai fiatalság a világ egyik legkeresettebb célpiaca. Az Egyesült Királyságban, Svédországban és az Egyesült Államokban élő kortársaik esetében tapasztalttal megegyező vagy azt meghaladó szintű szolgáltatási fogyasztás mellett jellemző rájuk, hogy korai elfogadók, a digitális világba beleszülettek, keresik a státuszszimbólumokat és – egyke gyermekek generációjaként – a korábbi generációknál jobbmódúak.

Vidék: A városok felé özönlő tömegek és a városokban dolgozók egyre nagyobb száma ellenére Kína népességének hatalmas része vidéki területeken él. A vidéki területeken nőnek a bevételek és magasba szökött a technológiai termékek iránti kereslet, de az előfizetők szinte kizárólag hangátvitelre használják mobiltelefonjaikat. A megfelelő szolgáltatások nyújtása, az egyszerű használhatóság és megfelelő árképzés kulcsfontosságú a mobilinternet vidéki piacon való terjedéséhez.