Hátrányt okoz a papír!

Folyamatos nyomás nehezedik a gyártó szektorra, hogy csökkentse az ellátási lánc költségeit. A láthatóság és a felügyelet továbbra is rendkívül fontos, de a gyártók gyakran küszködnek ennek eléréséért, mivel a még mindig erőteljesen papíralapú üzletmenet azonban nagy hátrányt jelent.

Fotó: SXC

A kézi adatbevitel időigényes és nagy a hibázás esélye. A manuális dokumentumkezelés, -tárolás, -másolás és -továbbítás mind rontják egy kicsit a hatékonyságot, és ezek a negatívumok gyorsan összeadódnak. Űr keletkezik a vállalatnál dolgozó emberek és a kritikus információk között, ami csökkenő alkalmazotti és ügyfélszolgálati teljesítményhez vezethet. Egy hatékony ellátási lánc rutinfolyamatokat igényel, ám szinte lehetetlen elérni, hogy egy gyártónak teljes képe legyen a saját működési folyamatáról, ha nincs valós idejű rálátása az információkra.

Átláthatóságot!

Az információk láthatósága és felügyelete révén egy gyártó könnyen tud reagálni az ellátási lánc bármelyik fázisában történő változásra, valamint gyorsan és hatékonyan tud problémát kezelni. Az olyan fejlett szolgáltatások kihasználásával, mint az intelligens adatkinyerés, a kontextus-megosztás és a kollaboratív tárolás, egy szervezet képes lesz gyorsan feldolgozni még a legbonyolultabb dokumentumokat is - olvasható a tartalomkezelő megoldásokat (is) gyártó Lexmark elemzésében.

A gyártó szektor sokat nyerhet az intenzív papírhasználattal járó gyakorlatok elhagyásával: növelheti a hatékonyságot, csökkentheti a költségeket és bevételeket generálhat. Az intelligens adatfeldolgozó megoldások a kivételes pontosságú adatkinyerés révén növelik a teljesítményt, miközben biztosítják a bizalmas információk megfelelő védelmét. Lehetővé teszik az adminisztrációs személyzet számára, hogy több munkát végezzen el kevesebb idő alatt és kevesebb erőforrás felhasználásával, valamint azt, hogy gyorsan megtalálja, amire szüksége van az auditáláshoz vagy a szabályozási követelmények teljesítéséhez.

Bukásból született az új paradigma

A vállalatirányítási rendszerek azért alakultak ki, mert a vállalkozások vezetőinek olyan átfogó információkra volt szükségük, amelyek alapján meg tudták hozni azokat a döntéseket, amelyek a vállalkozás működéséhez szükségesek voltak. Így az egyes alrendszerek, készletkezelés, számlázás, pénzügy, könyvelés, és még megannyi más összekapcsolásával létrejöttek az ERP rendszerek. Minden adat egy helyre került (adattárház), egy helyről táplálkoztak az információk, meg lehetett hozni a döntéseket. A fejlesztések során mégis sokkal több energiát fektettek a rendszereket fejlesztők a funkciókba, mint az információk kinyerésébe, megjelenítésére. Hogy csak egy példát mondjak a riporting rendszerek, amelyeket a vállalatirányítási rendszerekhez kapcsoltak vagy fejlesztettek, mindig a leggyengébb láncszemei voltak ezeknek a rendszereknek - vélte korábban Giller Tamás, az ERP Blog szerkesztője.

Az ERP rendszer csak megteremtette az információ kinyerésnek a lehetőségét, mivel az adatok immáron egy helyen vannak tárolva, egy helyen keletkezhetnek és a cégen belül mások további információkat adhatnak ezen adatokhoz. De összességében a riporting területen az ERP rendszerek elbuktak, ezért jöhetett létre egy külön iparág, amely kihasználta ezt a gyengeséget és olyan rendszereket teremtett, amelyek hozzákapcsolhatóak az ERP rendszerekhez és az adatok kinyerésében profik. Sőt, nemcsak a kinyerésben, de a megjelenítésben is, és ez a kulcs.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo