Így optimalizáljuk weboldalunkat

Fontos szem előtt tartanunk és a Google mérnökei is azt hangsúlyozzák, hogy a felhasználók számára készüljön a tartalom és ne a keresőmotoroknak. A jó minőségű tartalomra mások is felfigyelnek, és a saját weboldalukon fognak hivatkozni egy-egy linkkel. A jó minőségű tartalom készítésében a következőket érdemes szem előtt tartanunk.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

Annak ellenére, hogy a csapból is az „információs társadalom" folyik, hogy számos kutatás szerint a vásárlók egyre nagyobb arányban használják tájékozódásra a netet, a hazai kis- és középvállalkozások jelentős része alig-alig aknázza ki az itt rejlő lehetőségeket. Ha valaki mégis megteszi azt az első lépést, amit egy honlap létrehozása jelent, a többség sajnos úgy gondolja, hogy ezzel végére is ért a feladatnak. Pedig az internetes jelenlét ahhoz, hogy valódi hasznot hozzon, folyamatos gondozást igényel. (Többek között már érdemes úgy tervezni a honlapot, hogy megfeleljen a SEO követelményeinek!)

A keresőoptimalizálás (search engine optimization, SEO) a weblapunk keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti, a nem fizetett találatok között. A motorok működése meglehetősen bonyolult, számos különböző indikátort vesznek figyelembe, ráadásul a Google – amely Magyarországon szinte egyeduralkodónak tekinthető a felhasználók körében – folyamatosan változtatja is azt, hogy az alapvetők mellett éppen mely jellegzetességeket vesz figyelembe az oldalak áttekintésekor. Teszik ezt éppen azért, hogy ne lehessen tudatos stratégiákkal valós, releváns tartalom nélkül előkelő helyet szerezni a nem fizetett találatok között.

Internetes marketing stratégiaként a SEO figyelembe veszi a keresőmotorok működését, az emberek keresési hajlamát, a keresési szavakat vagy kulcsszavakat, a célközönség preferált keresőit. Adunk néhány fontos tippet, hogy mire ügyeljünk egy céges weboldal kialakításánál, a tartalom szerkesztésénél!

Bekezdések

A honlapunk szövegének elsődleges szempontja a tájékoztatás legyen. Az információban dús szöveget az algoritmus úgy veszi észre, hogy a szövegtörzs típusú HTML elemekben (p,div) több mondatok is szerepelnek. Egy oldal néhány tucat szövegtörzset tartalmaz. Így alkot egy egységes történetet a weboldal, aminek mondanivalója is van (szaknyelven ezt nevezik tartalom/forráskód aránynak)

Kulcsszavak elhelyezése a honlapon: 5 fontos tipp
Keresőoptimalizálási aranyszabály, hogy minden oldalt úgy kell felépíteni, hogy a kereső által meghatározott kulcsszó egybe essen azzal, amire a leendő vevőink keresnek. Ez azonban nem olyan egyszerű, mint ahogy hangzik. Íme 5 tanács kulcsszavazáshoz Verdes János kkv-honlapszakértőtől.
Tördelés

4-6 bekezdésenként érdemes egy H2 típusú címsort alkalmazni. A címsor felhívja a figyelmet a következő bekezdések mondanivalójára. Az egybeolvadó szöveget nehéz olvasni. Célszerű először megírnunk az egész szöveget, majd címsorokra tördelni. Legvégül a főcímet (H1) és a dokumentum címét (Title) írjuk meg.

Változatos kulcsszavak

A kulcsszó halmozás régi SEO technika, de ma már a webspam kategóriába tarozik. A Google felismeri, hogy hány kulcsszó változat szerepel a weboldalon. Nem életszerű, ha nem található meg a kulcsszó ragozott alakja a weboldal szövegében.

Informatív kiemelések

A mesterségesen optimalizált weboldalt könnyű felismerni. Sokszor csak a szövegben elbújtatott kulcsszót emelik ki félkövér vagy dőlt formázással. Az ilyen esetet a Google nem nézi jó szemmel. A webspam határát súrolja ugyanis, ha a kiemelések szinte teljes mértékben a kulcsszavakról szólnak.

Tartsa be ezt a néhány szabályt anélkül, hogy a korábbi kulcsszó-zsúfoló módszereken gondolkozna. Korábban csupán annyi volt az ON-SITE SEO (oldalon belüli keresőoptimalizálás), hogy a sok esetben gyenge minőségű tartalmat telezsúfolták kulcsszavakkal. A hagyományos, semmitmondó szöveg title, h1, stb elemeibe bekerültek a kulcsszavak - és kész a SEO.

NÉHÁNY FONTOS KIFEJEZÉS:
Page Rank: egy algoritmus, amely egyes dokumentumokhoz számokat rendel azoknak a hiperlink hálózatban elfoglalt helye alapján. Működése titkos és folyamatosan változik, hogy ne legyen kijátszható. 0-10-ig terjed, de a maximális érték csak álom, a magyar oldalak esetében szakemberek szerint az ötös-hatos érték már jónak számít.
Meta Tag: A html kódba ágyazható információk, amelyekben különböző dolgokat mondhatunk el a weboldalról kezdve onnan, hogy ki a szerzője, mi a címe, egészen addig, hogy milyen sűrűn frissül. Tartalmazhat kulcsszót, leírást, címet egyaránt.
Keresőszó (Meta keyword): az, amire a felhasználók keresnek. A legfontosabb a keresőoptimalizálás szempontjából.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo