Indítsuk be saját globális weboldalunkat!

Többféle stratégia is létezik a weboldal optimalizálására. Az optimalizálási stratégiát azonban nagyban befolyásolja a piac, amelyet célzunk. Az európai vagy amerikai piac esetében teljesen más stratégiát kell követni. Szakértőnk útmutatója tartalmazza az összes hasznos tippet, amelyet tudnunk kell a nemzetközi piac meghódításához!

Sokszor komoly gondot jelent a külföldi online piac meghódítása – Kép: Pixabay

Bár a magyar gazdaság fő hajtóerejét évek óta a külkereskedelem jelenti, a kkv-k egyelőre ebben alig-alig vesznek részt, alig 23 százalékuk végez export-import tevékenységet. Betörni a külföldi piacokra sosem könnyű: az exportpiac ismerete nélkül szinte lehetetlen, és ha ez megvan, a külföldi jogi útvesztőben még akkor is eltévedhet egy vállalkozás. A marketingköltségek az egekbe szökhetnek, hiszen a piac megteremtése külföldön (sem) olcsó. A megfelelően felépített és a külföldi célközönségre optimalizált weboldal azonban megoldást jelenthet ezekre a problémákra. Szakértőnk, Szinte Romulus Loránd ehhez a nem mindennapi kihíváshoz ad nélkülözhetetlen tanácsokat.

Indítsuk be saját, globálisan célzott weboldalunkat!

Ha rendelkezünk megfelelő erőforrással, építsünk nyelv- és/vagy országspecifikus oldalakat saját domain-kiterjesztéssel (pl., www.azenoldalam.ro, .com, co.uk, .at stb). Amennyiben nem preferáljuk annyira ezt a megoldást, hogy minden célzott országra saját kiterjesztésű domaint használjunk, vásároljunk egy domaint és irányítsuk a megfelelő alkönyvtárra, például www.azenoldalam.hu/de. Bármelyik megoldást választjuk is, a továbbiakban az ország- vagy nyelvspecifikus oldalakat „helyi oldalaknak” (lokális oldalaknak) nevezzük majd.

Biztosítsuk a gyors betöltődést!

A világon az internetfelhasználók különböző arányban rendelkeznek nagy sebességű internettel. Vegyük alapul a széles sávú internetet. Magyarországon jelenleg a felhasználók 33 százaléka van széles sávon, az EU-n belüli széles sávú átlag az 42 százalék, az USA-ban 28 százalék rendelkezik nagy sávszélességű internettel. Viszont, ha a mobil internetet nézzük, a nagy sávszélességű felhasználók aránya nagyjából minden területen a fenti arányoknak majdnem a kétszerese (a statisztikákból láthatjuk: Magyarország nemzetközi szinten jó helyen áll a nagy sávszélességű internet százalékos arányában, valamint hogy a nagy sávszélességű mobil interneté a jövő a trendek szerint). Helyi (lokális) szerverek használatával az oldalak betöltődési sebességét is javítjuk, így ezzel további előnyhöz jutunk.

Helyi szerverek használata

Szakértőnk korábban megjelent írásai
Az e-mail-marketing az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy forgalmat irányítsunk oldalunkra, és növeljük az eladásainkat, ám sok a félreértés azzal kapcsolatban, miként küldjünk e-maileket a leghatékonyabban, miként növeljük vele bevételünket.
Az ügyfelekkel történő kapcsolattartásban, a napi kommunikációban nem tanácsos csak a közösségi oldalakon vagy a cég hivatalos weboldalán tevékenykedni, mivel új ügyfeleket, érdeklődőket a manapság gyorsan fejlődő blogolással is szerezhetünk.
Sok csábítás éri a magyar kkv-kat a marketingpiacon, de előbb-utóbb rá fognak döbbenni az online marketing kedvező ár–érték arányára.
Korábban a Google úgy nyilatkozott, hogy egy bizonyos országon belül hosztolt szerver tartalma a nemzetközi ranking algoritmusok szempontjából kis szerepet játszik. Ezért fontos, hogy lokális (helyi) szervereket állítsunk fel a célországokban. Például, ha a cégünk Magyarországon van, a magyar oldalakat (.hu) fizikailag Magyarországon elhelyezett szerverről szolgáljuk ki, viszont ha például van egy horvát domainünk (.hr) horvát nyelvű tartalommal, akkor ezt fizikailag Horvátországban elhelyezett szerverről szolgáljuk ki.

Legyen helyi postacímünk!

Minden célországban, ha lehetséges, legyen helyi (lokális) fizikai (levelezési) címünk, amit feltüntetünk a „Rólunk” (about) oldalon, minden egyes célországban. A Google ezt nagyon szigorúan figyeli, és bünteti azon oldalakat, amelyek nem rendelkeznek fizikai címmel.

Cross-domain canonical tagok használata

A Google már támogatja a „canonical link element"-et több domainen keresztül is. Ez azt jelenti, hogy hasonló tartalmat tehetünk elérhetővé például a .hu és a .eu domainek alatt, majd jelezzük, hogy pontosan melyik URL-t szeretnénk az indexelésre felhasználni, így teljesen ki tudjuk zárni a duplikált tartalom problémáját. Fontos emlékeznünk arra, hogy ez az eljárás nem szükséges, amikor többnyelvű oldalról van szó, mivel a Google a fordított oldalakat nem  veszi duplikált tartalomnak. Azonban, ha több helyi domainen ugyanazt a tartalmat elérhetővé tesszük, akkor már figyelni kell erre, mivel az már duplikált tartalomnak számít, és itt már használni kell a „canonical link element”-eket.

Irányítsuk a látogatókat az országukhoz tartozó domainre!

Használjuk ki az országonként kiadott IP címeket, valamint a webböngészőben alapértelmezett nyelvi beállítást a látogatók automatikus átirányításához a megfelelő helyi (lokális) weboldalra.

Ügyeljünk a karakterekre!

A jövő internete a kkv-k nagy lehetősége
A mai folyamatok a jövőben várhatóan sokkal személyesebbé, és önmegvalósítóbbá teszi a világhálót. Ez nem csak a közösségi oldalakat jelenti a fiatalok számára, hanem akár akkv-k is versenyhelyzetbe juthatnak a nagy cégekkel szemben, éppen a specializálódás miatt.
A nemzetközi karaktereket helyesen kezelő rendszereket használjunk, például az első, amit magyar nyelvű oldalainkon keressünk, az, hogy a hosszú dupla ékezetes karakterek valóban helyesen jelenjenek meg, (Ő és Ű betűk) de ugyanez vonatkozik a többi nyelv speciális karaktereire is.

Mindig adjunk oldaltérképet!

Minden helyi (local) weboldalhoz készítsünk oldaltérképet, (sitemap) amit küldjünk be a Google-höz. A Google Webmester Eszköz (Google Webmaster Tools) használatával. Ez akkor különösen fontos, ha alkönyvtárakat használunk a lokális (local) oldalainkhoz a fő oldalunk alatt. A legjobb megközelítés az, hogy mindegyik ország vagy régió részére saját oldaltérképet (sitemap) adunk le, mivel  több különálló oldaltérkép fenntartása és frissítése munkaigényes, sok webmester csak egyetlen oldaltérképet készít és frissít, ez azonban messze nem olyan hatékony, mint az országonként és régiónként különálló oldaltérképek (sitemaps).

Használjuk a nyelvi metatag-eket

A Bing keresőmotor felismeri és használja a nyelv meta tag-et <meta http-equiv=”content-language” content=”hu”> tehát mindig foglaljuk bele ezeket a helyi (lokális) weboldalakba a <head></head> rész közé. Az alábbiakban felsorolunk néhány nyelvi meta tag-et példának:

Magyar (Magyarország) <meta http-equiv=“content-language” content=“hu”>

Angol (USA) <meta http-equiv=“content-language” content=“en-us”>

Angol (Nagy-Britannia) <meta http-equiv=“content-language” content=“en-gb”>

Spanyol (Spanyolország) <meta http-equiv=“content-language” content=“es”>

Francia (Franciaország) <meta http-equiv=“content-language” content=“fr”>

Olasz (Olaszország) <meta http-equiv=“content-language” content=“it”>

Horvát (Horvátország) <meta http-equiv=“content-language” content=“cr”>

Használjuk (helyesen) a Google földrajzi elhelyezkedéstől függő célzási eszközét!

A Google lehetővé teszi a webmesterek számára, hogy földrajzi elhelyezkedéstől függően célozzanak meg tömegeket akár az egész website-tal vagy csak egy-egy oldallal a Google Webmester Eszközzel (Google Webmaster Tools). Ezeket a beállításokat a Webmester Eszközök fiókunkban (Google Webmaster Tools) találjuk, a „Site Configuration” alatt, itt meg tudjuk adni a geográfiai célzást (Geographic Targeting) a beállítások fül (Settings Tab) alatt.

Mobilra optimalizálni: miért, hogyan és kinek jó?
A rohamosan terjedő okostelefonok korában alapvető elvárásnak számít, hogy a céges weboldalak vagy webáruházak mobileszközökről is élvezhetőek legyenek. Az optimalizálás hogyanja és mikéntje a cégvezetők számára sok esetben ismeretlen terület.
Ezt a munkafolyamatot bízzuk szakemberekre!

Adjunk az oldalunkhoz Google fordítót!

Előfordulhat, hogy nem rendelkezünk a megfelelő háttérrel oldalaink célnyelvbe való átfordításával, ilyenkor azonban a Google Fordító (Google Translate) hozzáadásával oldalainkat elérhetővé tehetjük az adott célnyelven is (a fordítás ugyan nem lesz tökéletes, viszont ez is több a semminél)

A relevancia a Google lelke!

A Google egyre jobban a releváns tartalommal rendelkező weboldalakat részesíti előnybe. Nagyon fontos, hogy minden oldalunkon legyen szöveges tartalom, ami releváns a menüponttal. Ez azért is nagyon fontos, mert a Google AdWords kampány akkor lesz sikeres, ha a relevanciaszint magas (a releváns tartalom olcsóbb kattintási árat eredményez).

Szinte Romulus Loránd online marketing szakértő www.wprodukcio.hu

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo