Hívásunk fontos volt számára

2019. április 11. csütörtök - 18:07 / piacesprofit.hu
  •    

Egy svájci informatikus nem fejezte be ugyan tanulmányait, de így is nagyon „sikeres” volt: több százezer frankot tett zsebre azzal, hogy nagy cégek ügyfélszolgálatainak hívásai elé beiktatta saját, fizetős telefonszámát.

A módszer kétségkívül ötletes volt. A csaló először szert tett több mint két tucat internetes címre, telefonszámmal, amelyek a világcégek neve mellett a „support” vagy a „care” szót tartalmazták, hozzá „eu.com” vagy „de.com” végződéssel.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

A fogyasztó, a cím alapján úgy vélte, a vállalkozás ügyfélszolgálatánál van. A csaló a megfelelő cégnévvel be is jelentkezett, közölve, hogy továbbítja a hívást. Meg is tette – de úgy, hogy közbeiktatta az általa bérelt, fizetős számot, amely percenként két svájci frankot hozott a számlájára. A forgalom óriási volt: egy év alatt több, mint 220 000 frankot zsebelt be. Évekig tudta ezt csinálni, mert a hívásokat különböző mobil- és vonalas számok hálózatán át vezette a valódi ügyfélszolgálatig. Gondolt arra is, hogy az interneten vezető helyen jelenjenek meg elérhetőségei.

Hogyan alakítsunk ki bizalmat az online térben?
A bizalom nem alakul ki magától, tenni kell érte! Vannak bevált módszerek a személyes interakció kapcsán, de hogyan építsünk bizalmat az online térben? Szakértőnk válaszol.

A perben kiderült, hogy az informatikust hasonló csalásokért korábban már felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték, majd felfigyelt tevékenységére az egyik érintett, az Apple is, és feljelentette. A vádlott három és fél évi börtönt és pénzbüntetést kapott.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)