A felmérést idén tavasszal végezték 138 hirdetési megbízásokat adó vállalat, 39 reklámügynökség és 21 médiavállalkozás vezetőinek online megkérdezésével.
A marketing kommunikációban az online média (Internet) szerepének növekedését prognosztizálja a válaszadók döntő többsége. Átlagosan ugyanis 19 százalékuk bízik hangsúlyozottan jelentős növekedésben, de további 77 százalék is növekvő tendenciát lát. Az átlagosnál optimistábbak a megbízó vállalatok döntéshozói. Legvisszafogottabban pedig a reklámügynökségek vezetői nyilatkoznak a kérdésről.
A Multimédia Barométert félévenként frissíti fel a Netsurvey, hogy a piac szereplői a marketing kommunikáció tervezésében az Internettel is számoljanak.
Az online média marketing kommunikációs célú felhasználása leginkább a számítástechnika-információtechnológia területén terjedt el a megkérdezettek véleménye szerint. Utána a távközlés-hírközlés, majd a média-reklám következik. Negyedik helyre az egyéb szolgáltatásokat helyezik, ötödikre a pénzügyi szolgáltatásokat, hatodikra pedig a kereskedelmet és vendéglátást.
Legkevésbé tartják elterjedtnek az internetes marketing kommunikációt a mezőgazdaságban, amit közvetlenül a nehézipar-bányászat és az egészségügy előz meg.
Az online médiát a hazai vállalatok leggyakrabban információ-közlésre használják, majd ezután következik az értékesítés-ösztönzést, illetve márkaépítés a megkérdezettek véleménye szerint.
A Netsurvey kérdésére, hogy miben látják az Internet előnyét a hagyományos médiumokkal szemben, a válaszadók kétharmada a gyorsan és rugalmasan változtatható tartalmat jelölte meg. További egy-egy harmaduk az aktívabb célközönséget nevezte meg, mint erényt, a személyre szabhatóságot a one-to-one elérésnek köszönhetően, az éjjel-nappal való működtethetőséget, továbbá a vevővel történő közvetlen kommunikációt.
Hátrányosnak tartja viszont a válaszadók háromnegyed része egyfelől azt, hogy a kommunikáció eredményessége függ a vevő számítógépének fejlettségétől. Másfelől pedig ennek következtében a célközönség szűk voltát. Szintén az internetes marketing kommunikáció hátrányaihoz tartozik sokak szerint, hogy a vevő döntésétől függ, melyik oldalakat látogatja.
A kérdésre, hogy az online média mely marketing kommunikációs célra alkalmas leginkább, a válaszadók közel kétharmada (62 százalék) nevezte meg az információ-közlést, majd az értékesítés-ösztönzés (19) és a márkaépítés (16) következik.
Fellendülés a marketing kommunikációban?
A marketing kommunikációs büdzsé növekedésére számít az elkövetkező két évben a vállalati döntéshozók közel kétharmada. A reklámügynökségek és médiavállalkozások vezetői már óvatosabbak. Közülük csak minden második vár növekedést, további egyharmad stagnálást, míg minden tizedik csökkenést jelez előre. Többek között ezt állapította meg Bokker Sándor, a Netsurvey Internetkutató Intézet igazgatója, amikor bemutatta a Multimédia Barométer című új piackutatásuk eredményeit.
Véleményvezér
Egészségügyi felmérés, utolsó helyen Európában Magyarország
Siralmas statisztikák.
Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos
Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet
Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Nincs magyar város az európai rangsor élén, ahová szívesen megy a tőke
Hová megy szívesen a tőke?
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért
Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval
A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.