Felismernek minket a jövő autói

A jövőben a hozzáférést kezelő rendszerek képesek lesznek felismerni a hozzáférésre jogosult embereket, amint megközelítik a járművet, és a személyes beállítások alapján konfigurálják az autót, amíg odaér.

Kép: Pixabay

A Continental mérnökei jelenleg többek között egy olyan rendszer kialakításán dolgoznak, mely képes lesz felismerni a sofőrt és az autó vezetésére jogosult személyeket már akkor, amikor még csak közelednek a járművükhöz. Ezt követően kinyitják az ajtót, felkapcsolják a világítást, valamint beállítják az ülést, mire a vezető odaér.

A fejlesztések egyik kiemelt célja, hogy a vezetők és utasok kényelmét még magasabb szintre emelhessék a jövőben. Jelenleg is dolgoznak egy olyan rendszer megvalósításán, amely automatikusan felismeri a sofőrt, amint az megközelíti a járművet. A rendszer ezután képes például aktiválni a belső és/vagy külső világítást, hogy a sofőr könnyebben megtalálja és megközelítse autóját a sötétben. Ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy a rendszer még azelőtt elvégzi az olyan személyre szabott beállításokat, mint az üléspozíció, légkondicionálás és szórakoztatási preferenciák, hogy a sofőr beszállna az autóba. A Közeledésre Nyíló (Approach Unlock) megoldás képes feloldani az autózárat, és akár kismértékben kinyitni az ajtót is, ha egy arra jogosult személy közeledik a jármű felé. Ugyanez a rendszer automatikusan bezárja az autót, miután a sofőr kiszállt belőle, és eltávolodott a járműtől.

Az új megközelítési megoldások tervezése és megvalósítása során a Continental természetesen számol az okostelefonok és egyéb mobil eszközök, mint például okosórák alkalmazásával is. A Gateway Key egy kiváló példa arra, hogy az autóipari beszállító hogyan képes kombinálni a kényelmet és a biztonságot az ilyen megoldások során. A sofőr slusszkulcsa ebben az esetben egyfajta közvetítőként szolgál, és egy biztonságos, autóipari használatra alkalmas vezeték nélküli szabvány segítségével kapcsolódik össze a járművel. A kulcs képes az okostelefonokról vagy okosórákról küldött parancsokat fogadni, Bluetooth Low Energy-n (Bluetooth LE, vagy Bluetooth Smart) keresztül. Az ajtók kinyitása és az ablakok leengedése például azok közé a funkciók közé tartozik, amelyeket távolról egy alkalmazás segítségével is vezérelhetünk akár. A fejlesztők az NFC (near field communication) integrálását is tervezik, amely már sok okostelefon modellben elérhető.

Ez a megoldás kétirányú kommunikációt szállít az autó, a kulcs és az okostelefon között, ami azt jelenti, hogy az adatközvetítés során a jármű is képes információkat küldeni a mobil fogadó eszköznek. Ilyen lehet többek között a jármű aktuális pozíciójára vonatkozó GPS adat, információ arról, hogy nyitva vagy zárva van-e a jármű, vagy akár olyan részletes adat is, mint a gumiabroncs-nyomás, a tartályban lévő üzemanyag mennyisége és folytathatnánk a sort tovább.

Rettegnek a cégek a digitális átállástól
Minden harmadik vállalat tart attól, hogy üzleti modelljüket fenyegeti a digitális átalakulás – mutat rá egy friss, nemzetközi felmérés. A legújabb technológiai eszközök előnyeinek kihasználásával, ennek szükségszerűségével azonban szinte minden megkérdezett cég (80%) egyetért.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo