Egyre fontosabb az online jelenlét minősége

Az emberek több mint fele rendszeresen rákeres saját magára a Google-n, és nyolcvan százalékuk ellenőrzi online jelenlétét, derül ki egy friss felmérésből. Ma már külön szolgáltatás az online reputáció javítása.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem mindegy mit írnak rólunk - Kép: SXC

A napokban lett 15 éves a Google, és az alkalom tiszteletére a Pew Research elkészített egy felmérést, amely azt vizsgálta, hogyan viszonyulnak az emberek saját online jelenlétükhöz és mindez hogyan változott az idők során.

Arra voltak kíváncsiak, hogy az amerikai felnőttek milyen arányban keresnek rá saját személyükre a Google-n. Az adatok szerint átlagosan az emberek több mint fele, 56 %-a keres rá rendszeresen saját nevére a keresőben. 2001-ben ez az arány még csak 22% volt, és 2009-ig igen intenzív növekedést mutat, azóta azonban az arány lényegében nem változott.

Ennek hátterében a közösségi média megjelenése állhat, amely olyan arányban határozza meg az interneten a személyes jelenlétet, hogy a keresőben megjelenő személyes információknak az emberek már nem tulajdonítanak olyan nagy jelentőséget, mint korábban. Ezt támasztja alá az is, hogy az emberek további 24 százaléka nyilatkozott úgy, hogy más internetes felületen például a közösségi médián ellenőrzi digitális lábnyomát.

A gazdagabbakat jobban érdekli, mit írnak róluk a neten

Az önmagukra rákeresők között a férfiak vannak többségben (58%), de a nők sem maradnak el tőlük lényegesen (54%). Sokkal határozottabb különbségek vannak az iskolázottság és az életkor alapján. Míg az általános iskolai végzettségűeknek csak harmada, addig a főiskolával rendelkezők több mint kétharmada ellenőrzi online reputációját a Google-n – írja a seo101.hu.

Mostantól teljesen máshogy keres a Google
A Google bejelentette, hogy teljes mértékben lecserélte keresőalgoritmusát. Hasonló változás 2001-ben történt utoljára. A rangsorolási tényezők jelentős része megmaradt, de új elemek is kerültek az algoritmusba.
A jövedelmi viszonyok is befolyásolják keresési szokásainkat. Az alsó jövedelmi osztályba tartozóknak kevesebb, mint fele, míg a felső tízezer 66 százaléka érdeklődik önmaga iránt.

Egyre fontosabb az online jelenlét minősége

Tanulmányok sokasága mutatott már rá arra, hogy álláskeresésénél az interneten fellelhető adatokat átnézik a leendő munkaadók. A felmérések szerint a munkaadók 70%-a utasított már vissza jelentkezőt negatív digitális  jelenléte miatt, de 85 százalékuk azt is elmondta, hogy pozitívan is hatott már rá a jelentkezők online jelenléte.

Az emberek ma már nem csak rákeresnek, hanem egyre inkább foglalkoznak is online jelenlétükkel. A megkérdezettek fele aggódik online jelenlétének nyomai miatt. Összességében pedig az internetezők közel nyolcvan százaléka tett már valamilyen lépést az online jelenlétének ellenőrzésére. Ennek legegyszerűbb formája a Google keresés, de egyre nagyobb szerepet kap az adatvédelmi beállítások módosítása is.

A probléma jelentőségét jól mutatja, hogy ma már nem csak külföldön, hanem idehaza is megjelentek az online reputáció menedzsment szolgáltatások is,  amelyek, magánszemélyek, közéleti személyiségek, vagy akár cégek digitális lábnyomát ellenőrzik, és a kritikus tartalmakat eltávolítják, ha lehetséges.

Újra kell gondolni a keresőoptimalizálást!
A hangalapú keresés teljesen újraírhatja a keresőoptimalizálás módszereit. A piac teljesen felbolydulhat, pedig nem kis tételről van szó, csak az Egyesült Államokban 550 milliárd forintot költenek rá.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo