Az online ügyintézés a mindennapjaink része

A hétköznapi teendőink nagy részét már online intézzük: ilyen az ételrendelés (52%), a szállásfoglalás (45%), a hivatalos ügyintézés (43%) vagy szerződésmódosítás (29%)1. A nagyobb pénzmozgással járó teendőkkel viszont óvatosabbak vagyunk.

 A repülőjegy-vásárlás vagy lakásbiztosítás megkötése például kevésbé népszerű az online térben. Hasonló a helyzet a hitelekkel kapcsolatban is: a lakosság 75 százaléka a személyes ügyintézést preferálja, de van egy egyre növekvő réteg, amely elsősorban a világháló felé fordul – derül ki a Cofidis Hitel Monitor 2019 második negyedéves friss kutatásából.

A magyarok 75 százaléka csaknem mindennap használja az internetet, és 3 hónapon belül közel egyharmaduk vásárol valamit online. A TOP5 rendszeresen végzett online tevékenység a böngészés (90%), az e-mailezés (88%), az információkeresés (85%), a közösségi oldalak látogatása (75%) és az internetes híroldalak megtekintése (72%). Nemzetközi szinten a hazaihoz hasonló a sorrend, mégis ott már egy hajszállal beelőzi a közösségi oldalak böngészését (57%) a bankszámla és egyéb pénzügyi eszközök ellenőrzése (58%).

Online vs. offline: kettősség jellemez minket

Hiába zajlik online sok minden, az életünk bizonyos szegmenseiben az offline tér egyelőre nagyobb népszerűségnek örvend. Ezek jellemzően azok a területek, ahol nagyobb mértékű pénzmozgás is része a folyamatnak.

A hitelfelvétel is ebbe a kategóriába tartozik: nagyságrendileg 2 millió honfitársunk választaná a világhálót, ha kölcsönhöz folyamodna; ők elsősorban a 30–49 év közötti, közép- vagy felsőfokú végzettséggel és átlag feletti jövedelemmel rendelkező férfiak. Viszont, ha valaki nyitott az online hitelfelvételre, akkor az sem tántorítja el, ha nagyobb összegről van szó: a neten személyi kölcsönt igénylők 45 százaléka vett fel 800 000 Ft feletti összeget.

Érdekes, hogy az elvi nyitottság megvan a magyarok részéről: a lakosság hattizede örömmel fogadná a digitális fejlődés felgyorsulását, mert az online megoldásokkal nem csak időt spórolnak (87%), de még kényelmesebbé is teszik az életünket (87%).

A 18–29 évesek szerint különösen jót tett a banki ügyek intézésének a digitális fejlődés: körükben

Online vásárlás – van még tovább?
Hazánkban közel 5,4 millióan szoktak rendszeresen online vásárolni, a felnőtt magyar internetezők 91 százaléka. Meddig tarthat az online vásárlók táborának bővülése?
majdnem kétszer annyian gondolják így, mint a 60–69 évesek. Meglepő, hogy ha internetes hiteligénylésről van szó, jobban megbízunk a számítógépünkben, mint a telefonunkban: kb. 15-20 százalékkal nyitottabbak vagyunk az online ügyintézésre, ha számítógépen keresztül zajlik a folyamat – beleértve az pénzmozgással járó ügyeket –, mint ha ugyanezt a mobilunkról végeznénk. 

Nemzetközi szinten nem vagyunk lemaradva: a Deloitte Center 17 országban több mint 17 ezer fogyasztót megkérdező kutatása szerint az ügyfelek többsége egyelőre a tradicionális csatonákat preferálja a digitálisakkal szemben a komplex vagy tanácsadói szolgáltatásoknál. Ez a trend igaz az új termékek igényléseinél is, különösen a személyi kölcsönöknél (bankfiók: 61%, online bankolás: 25%). Ugyanakkor a piaci tendenciák alapján feltételezhető, hogy az online bankolás szerepe folyamatos növekedés elé néz az elkövetkezendő években.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo