Az okos autók a kis szervizek végét jelenthetik

Konszolidáció, újabb piaci szereplők, szigorú központi szabályozások és az alternatív energiaforrások robbanásszerű fejlődése jelentősen megváltoztathatja az európai márkaszerviz piacot. A szektor jellemzően kétpólusú felosztásában a hivatalos márkaszervizek és a független javítóműhelyek versenye várhatóan egy ideig kiélezett marad, azonban a legújabb technológiák magas eszköz-, és fenntartási költségigényét csak kevesen tudják majd finanszírozni ez utóbbiak közül.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

Nagyban meghatározza a következő évek eseményeit az autóiparban az intelligens járművek elterjedése: a technológia ez irányú fejlődése komolyan befolyásolja az értékesítés utáni szolgáltatások ágazatát, mellyel az új-, és használtautó-piac egyaránt jelentősen átalakul. A telematika, azaz a járművek számítógép vezérlésű irányítástechnikája számos szakértői vélemény alapján olyan ütemben fejlődik, hogy 2020-ra akár 20-30 százalék is lehet azon gépjárművek aránya az utakon, melyek egyre összetettebb megoldásokkal rendelkeznek. A telematikai rendszerek gyakorlati alkalmazása során az optimalizált járműhasználattal és útvonaltervezéssel jelentősen csökkenthetővé válik a gépjárművek üzemanyag-fogyasztása, míg az egyes asszisztenseknek köszönhetően a gépkocsivezetők biztonsági-, valamint komfortérzete növelhető.

Az autóiparban a jövő egyébként már elkezdődött!

Ezzel párhuzamosan az elektromos autók nemzetközi piaca is dinamikusan fejlődik, hiszen az idei évben az összesített eladások száma (hibridekkel együtt) meghaladta az egymilliót. Az értékesített gépkocsik közel kétharmada teljesen elektromos meghajtású, a legmodernebb technológiákat felvonultató járművek szegmensében pedig további árcsökkenés várható. A fejlődő szektor évek óta befektetési szempontból is kecsegtető, Európában pedig már számos tagállam központi támogatásokkal segíti az elektromos autók térnyerését. A folyamatosan növekvő nemzetközi kereslet hatására pár éven belül megjelenhetnek az olcsóbb kategóriájú, minőségi elektromos gépjárművek, melyek szélesebb körben válhatnak elérhetővé a vásárlók számára.

Az elmúlt évek nemzetközi autóipari elemzései, valamint az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) jelentései alátámasztják az évtizedes uniós irányelvek célkitűzéseit: fokozatosan mérséklődő árszínvonal mellett, komplexebb, nagyobb szaktudást igénylő szervizszolgáltatásokkal számolhat a szektor. Az összetettebb technológiai megoldások, valamint az elektromos-, és alternatív hajtású gépjárművek elterjedése az európai márkaszerviz-piac folyamatos növekedését, így a gyorsan reagáló szereplők piaci megerősödését eredményezhetik a következő években. A javításhoz szükséges célszerszámok beszerzése, a szerelők képzése a márkafüggetlen javítóműhelyek számára nehezen lesz megfizethető, így kérdéses, hogy hosszútávon tudják-e tartani a versenyt a márkaszervizekkel.

Nincs messze az idő, amikor hallgatni fognak ránk a gépek
Napjainkban egyre több olyan eszköz jelenik meg, amely hangvezérléssel működik, és hamarosan eljön az idő, amikor már szinte mindegyikük hallgatni fog ránk. Ezáltal nem csak a kezünk szabadul fel, de a fejlődés azt is lehetővé teszi, hogy az egyes készülékek – és a mögöttük álló szolgáltatók – minden eddiginél mélyebben megismerhetnek minket. Veszélyes lehet ez?

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo