Az emberek ötöde esik kiberbűnözők csapdájába utazása alatt

Alighogy leszálltunk a repülőről, már tűkön ülve keressük a lehetőséget, hogy internetkapcsolatra tegyünk szert. A Kaspersky Lab kutatása szerint utazásaink során türelmetlenségünk gyakran arra sarkall, hogy nem biztonságos Wi-Fi hálózatokra kapcsolódjunk, ezzel pedig komoly veszélybe sodorjuk az adatainkat.

A tanulmány 11850 felhasználót kérdezett meg világszerte (Európából, Latin-Amerikából és az Egyesült Államokból). Az eredmény rávilágított, hogy sok utazó kényszerül nyílt és nem biztonságos Wi-Fi hálózatokhoz csatlakozni, mert rengeteg utazási információt – például térképeket, foglalási visszajelzéseket stb. – online tárolnak. Sokan pedig a roaming díjaktól tartva, inkább vállalják a kockázatot.

A kutatás résztvevőinek fele a repülőtér elhagyásakor már online van (44 százalék), legtöbbjük (69 százalék) az otthon maradt család megnyugtatása miatt, tízből négyen pedig többnyire utazási információkat töltenek le. Közrejátszik még a  munkahelyi nyomás (38 százalék) - pedig a főnöknek se éri meg a szabi alatt dolgoztatni, valamint a közösségi médián zajló események bepótolása (34 százalék). Van, akinek indok sem kell: a megkérdezettek harmada (34 százalék) egyszerűen ösztönösen kapcsolódik a hálózatra, amint csak lehet.

Kép: Pixabay

Annyira hozzászoktunk már a folyamatos internetkapcsolathoz, hogy külföldön sem gondoljuk át, mire csatlakozunk és mennyire lehet veszélyes. 10-ből 8 felhasználó (82 százalék) nem biztonságos, nyilvános Wi-Fi-t használ a reptereken, kávézókban és éttermekben – megfeledkezve arról, hogy készülékeik tömve vannak személyes és bizalmas adatokkal. A könnyelműségnek komoly ára van: az utazók mintegy ötöde (18 százalék) esett kiberbűnözők csapdájába utazása alatt, míg fizikai bűnténnyel csupán 6 százalékuk találkozott.

Mi legyen a céges mobillal a nyaralás alatt?
Bármennyire nem ajánlott, előfordulhat, hogy a nyaralás alatt is rá-rá kell pillantanunk a céges mobilra. Megválaszolunk néhány levelet, elintézünk pár dolgot. Hogyan tudjuk mindezt kényelmesen és biztonságosan menedzselni? Itt talál néhány tanácsot.
Ez nem annyira meglepő, ha figyelembe vesszük a tényt, hogy digitális szokásaink alig változnak külföldön, még akkor is, ha ki vagyunk téve a nyilvános hálózatok veszélyeinek. A válaszadók több mint fele intézi banki ügyeit (61 százalék) vagy vásárol (55 százalék) az interneten külföldi tartózkodása alatt.

Utazásaink során bizonyos online tevékenységeket gyakrabban végzünk, mint általában: nyolcból egy fogyasztó (13 százalék) többet posztol a közösségi oldalakon, hétből egy pedig (14 százalék) többet vásárol az interneten hitelkártyája segítségével.

“Rengeteget utazom, évente több mint 100-szor repülök valahova különböző üzleti tárgyalások miatt. Természetesen számomra is égető kérdés az internetkapcsolat megléte, ezért sokszor használok nyilvános Wi-Fi elérést. Az első dolgom általában, hogy rácsatlakozzak egy VPN-re, ez az egyik legjobb óvintézkedés, amit ajánlok mindenkinek, egy megbízható biztonsági megoldás mellett” – mondta Eugene Kaspersky, a Kaspersky Lab ügyvezető igazgatója.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo