A turisták mindent szeretnek, ami kütyü és könnyíti az életüket

2018. március 10. szombat - 18:05 / piacesprofit.hu
  •    

A technológia folyamatos előrehaladása kihat a turisztikai iparágra is, különösen az ügyfelekkel való interakciókra. Az új műszaki megoldások segíthetnek a cégeknek hatékonyabban működni, valamint még jobban megfelelni az ügyfelek elvárásainak – derül ki a vezető adatelemző cég, a GlobalData felméréséből, amelyet a turizmus.com tett közzé.

A társaság munkatársa kutatásukkal kapcsolatban rámutatott, hogy „Az utazási iparág középpontjában még mindig a tartalmas emberi interakciók állnak. Ugyanakkor a vállalkozásoknak ahhoz, hogy sikeresek legyenek, egyensúlyt kell találniuk a technológiai innovációk és az emberi tényezők között. A technológiai fejlesztések idején is mindig az ügyfélélmény tökéletesítése kell, hogy a vállalkozások elsődleges célja legyen”.

fotó: flickr/re:publica

fotó: flickr/re:publica

A tanulmány szerint a kiterjesztett és virtuális valóság (AR és VR) főként a tartalommarketing és a vendégélmény javítása terén lehet alkalmazni. Egy légitársaság vagy egy szálloda ezek segítségével meggyőző módon tudja bemutatni szolgáltatásait.

A mesterséges intelligencia (AI) számos egyre gyakrabban használt innováció alapját adja a turisztikai szektorban. Ide tartozik a gépi tanulás, a chatbotok és a robotok világa. A mesterséges intelligencia segítségével automatizálni lehet olyan feladatokat, amelyek korábban emberek végeztek, illetve fel lehet gyorsítani bizonyos tanulási folyamatokat.

Ugyanakkor a minőség és a teljesítmény javulhat, miközben a költségek csökkennek.

A dolgok internete (IoT) olyan különböző, egyértelműen azonosítható elektronikai eszközöket jelent, amelyek képesek felismerni valamilyen lényegi információt, és azt egy internet alapú hálózaton egy másik eszközzel kommunikálni.

Jó példa ennek alkalmazására a Lufthansa, amely egy applikáción az elveszett csomagok követését teszi lehetővé az utasok számára a mobil beszállókártyájukon elhelyezett link segítségével.

Ennyi turista még nem járt Magyarországon
Sosem tapasztalt léptékű fejlesztések zajlanak évről-évre és az idén is jelentős beruházások várhatók a turizmusban – hangoztatta sajtótájékoztatóján Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója. 2017-ben minden idők legjobb turisztikai évét könyvelhettük el – mondta.

Egyre több ügyfél használja a hangalapú interakciókat a gépelés helyett. Több hotel is kísérletezik hanggal aktiválható eszközökkel. ilyen például a W Austin – Marriott International, a Kimpton Alexis Hotel és a Westin Buffalo.

Az emberek utazás közben is szeretnének folyamatosan online kapcsolatban lenni, akár azért, hogy hasznos utazási tippeket kapjanak vagy hogy megosszák élményeiket barátaikkal. Ennél fogva érdemes beruházniuk a vezeték nélküli hálózatokba a turisztikai szolgáltatóknak is.

A hordozható eszközök piaci bevezetése nem indult túl lendületesen, de halad, ma már egyre több cég használja őket. A Wald Disney élményparkokban például a látogatók olyan „Varázskarkötőt” kapnak, amely folyamatos kapcsolatban áll a park hálózatával, így csökkenthetők a sorban állási idők, mindig lehet tudni, merre jár az illető és éppen milyen tevékenységet végez.