A magyar fiatalok nagyon ott vannak a mesterséges intelligenciában

2018. november 29. csütörtök - 16:15 / piacesprofit.hu
  •    

Az Y és a Z generáció az okostelefonok kamerájában tartja a leghasznosabbnak a mesterséges intelligenciát, de nem feltétlenül szeretné, ha az magától generálna tartalmat a közösségi médiába.

Egy friss kutatásból az is kiderül, hogy az önvezető autók iránt a megkérdezettek közül a magyar fiatalok lelkesednek a leginkább.

fotó: Flickr/Mudhut23

fotó: Flickr/Mudhut23

A Honor a Kantar Millward Brown-nal közösen hat európai országban – köztük Magyarországon – vizsgálta a márka számára elsődleges célcsoportot jelentő Y és Z generáció okostelefonokkal kapcsolatos szokásait és a mesterséges intelligenciával (AI) kapcsolatos preferenciáit. 

A megkérdezettek 81%-a volt tisztában az AI fogalmával, de mi, magyarok kiemelkedtünk a mezőnyből: tízből kilenc fiatal volt képben. A felmérés öt felhasználási területen tárta fel, hogy az ifjú nemzedékek aggodalommal vagy lelkesedéssel fogadják-e a mesterséges intelligenciát, illetve hogy mennyire tartják hasznosnak azt. (A két kérdésre adott válaszok nagyjából ugyanazt az eredményt adták.)

A legjobb fogadtatást az AI kamerák kapták, vagyis az olyan intelligens fényképezőgépek, melyekkel bárki profi

Adatbiztonság a gyakorlatban, a technikán innen és túl
A személyes adatok megfelelő szintű védelmének biztosítása napjainkra valamennyi szervezet számára alapvető feladattá vált, amely egyben az ügyfelek és munkatársak bizalmának sarokkövét is képezi.

fotókat tud készíteni. Ilyen például a Honor View 10, a Honor 10 és a Honor 8X AI kamerája is.

Nem meglepő, hogy a mesterséges intelligenciát leginkább a kamerában értékelik hasznos támogatásnak a megkérdezettek, hiszen a fényképezés mind a hat vizsgált országban a legfontosabb mobilfunkciók között van. A megkérdezett fiatalok 85%-a gyakrabban használ okostelefont fotózásra, mint kamerát, és 88%-uk gondolja úgy, hogy sokkal kényelmesebb mobillal fotózni, mint hagyományos fényképezőgéppel. A Z generációból kevesebben nevezik meg a fontos telefonfunkciók között a fotózást, mint az Y generáció, de a gyakorlatban lelkes fotósok, sőt gyakrabban készítenek szelfiket, szerkesztik őket, majd töltik fel a közösségi médiába.

Az értékesítésben is látványos eredményeket ér el a mesterséges intelligencia
Az emberi munkaerő túl drága ahhoz, hogy ebben a zajos, kommunikációban gazdag világban minden leadet validáljon egy munkavállaló. Egyre inkább a mesterséges intelligencia fogja átvenni az üzleti döntéshozatal előkészítését, nemcsak a cégvezetői szinten.

A mesterséges intelligencia által támogatott kamera után az arcfelismerés és a személyi asszisztens a legnépszerűbb AI funkciók, az önvezető autók pedig a magyarokból váltották ki a legnagyobb lelkesedést. Nemcsak a nemzetek, hanem a nemek is eltérően viszonyulnak az AI-sofőrökhöz: a férfiak jobban bíznak benne, a nők pedig kevésbé. Azt pedig egyik megkérdezett országban sem túlzottan szeretnék a megkérdezettek, hogy a közösségi médiába személyes preferenciájukat ismerő intelligens algoritmusok generáljanak tartalmat.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor