Mit tartalmaz egy online marketing stratégia?

2013. február 12. kedd - 15:14 / kfarkas
  •    

Nem elég egy webshopot üzemeltetni, azt jól is kell felépíteni, és kezelni, hogy sikeres legyen - hangzott el a Piac&Profit és a BKIK által szervezett kkv-Akadémia keretében tartott előadáson.

Marketing nélkül a legjobb webshop is csak vegetál – Kép: SXC

A webshopok kialakításánál öt alapvető fontosságú kritérium van, amelyeket fontos szem előtt tartani: az arculat, a keresőbarát webszöveg, webergonómia, konverziókövetés, illetve a webanalitika.

További marketingeszközök a webshopok számára:

Keresőoptimalizálás, linképítés, adwords és e-target hirdetések, tematikus hirdetések, webes hirdetések, bannerek, illetve a közösségi médiumok (Facebook, Twitter, stb). A webshop legyen elérhető több platformról is, itt kiemelt figyelmet kell fordítani a tabletekre és a különböző okostelefonokra.

„Ez különösen fontos lehet az elkövetkező években, mivel ez a szegmens dinamikusan növekszik” – Hinora Bálint, a Hinora Marketing Group ügyvezető igazgatója.

A szakértő kiemelte, hogy fontos az adatbázis gyűjtése (regisztrált felhasználói email címek) amelyekre heti rendszerességgel érdemes hírlevelet kiküldeni. „Akinek már van egy 10-15 ezres címlistája, az bizonyíthatóan akkor tapasztalja a legnagyobb forgalmat, amikor kiküldi az aktuális hírlevelet” – emelte ki a marketing szakértő, aki szerint a webshopoknál ez talán a legfontosabb marketing eszköz.

Akadémia kkv-knak 2013-ban is
A Piac&Profit által szervezett KKv Akadémia 2012-ben az általános tudnivalókkal indult. 2013-ban is a kkv-vezetők döntéshozatalát elősegítő tudások közvetítésével, témák megtárgyalásával várja a kezdő és haladó vállalkozásvezetőket. A szakmai konzultációkkal egybekötött rendezvények a piacbővítést, eredményességet elősegítő, aktuális témákban mélyítik el szakképzett, gyakorlott előadók, trénerek segítségével a vállalatvezetőket.

A webshop kialakításánál külön hangsúlyozta, hogy már a tervezésnél a célcsoport fejével kell gondolkodni. „A legtöbb fejlesztés itt megy félre” – mondta Hinora Bálint, aki szerint ezt a szemléletet az arculat kialakításánál is érdemes szem előtt tartani.  Az arculattal kapcsolatban a képernyőfelbontás kialakítását tartotta fontosnak. „Ez alapvetően meghatározza, hogy milyen célcsoportot érünk el” – tette hozzá, mivel különféle felbontásokat használnak a hagyományos monitorok, a tabletek, okostelefonok és a laptopok. Hinora Bálint szerint a különféle böngészők számára is fontos, hogy a webshopunkat optimalizáljuk. „Hét másodperc alatt dől el az, hogy egy látogató továbblátogat-e egy aloldalra, vagy visszafordul az oldalról, ezért nagyon fontos a kialakítás” – mondta.

Hinora szerint a látogatási adatokból kikövetkeztethetjük, hogy mire kell jobban ügyelnünk, illetve mit kell megváltoztatnunk az oldalunkon. „Fontos, hogy milyen visszafordulási arány, illetve, hogy egy-egy látogató hány percet tölt el az adott oldalon – hangsúlyozta a marketing szakértő. Érdemes odafigyelni megrendelői oldalról, hogy a fejlesztők beállítják-e, hogy az oldalunk keresőbarát legyen. „Rá kell kérdezni” – mondta. Kiemelte, hogy a webshopunk kialakításánál a keresőbarát módszerek alkalmazása előrébb helyezhet minket a Google keresőjében. Itt hangsúlyozta a linképítés jelentőségét. „Nem minden a szám, minél nagyobb, minél fontosabb oldalról mutat ránk egy link, annál előkelőbb helyet szerezhetünk a Google keresőjében” mondta.

 

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek