Verseny a legkedveltebb borvidéki település címért

2013. június 13. csütörtök - 20:50 / piacesprofit.hu
  •    

Az idén is megrendezik június 15. és szeptember 8. között a borvidéki települések versenyét, a Koccintást. Mintegy 600 borvidéki település indulhat a megmérettetésben.

Újra indul a Koccintás! – Kép: Pixabay

Az ország legnépszerűbb borvidéki települését kereső versengést már harmadik alkalommal rendezik meg. A múlt évben 11 ezer ember, 12 borvidék 20 településén 220 borászat vett részt a versenyben.  Feldman Zsolt, a Vidékfejlesztési Minisztérium agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára szerint a verseny lehetőséget ad a közvetlen kapcsolatteremtésre a termelők és a fogyasztók között. A civil kezdeményezést a korábbi évekhez hasonlóan az idén is támogatja a Vidékfejlesztési Minisztérium, a verseny fővédnöke Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter.

Feldman kiemelte, hogy a 2012-2013-as borgazdasági évben a magyar borágazat mintegy 6,5 milliárd forintos támogatásban részesült, ami 2014-től várhatóan 8,5 milliárd forintra nő majd évente a következő uniós finanszírozási ciklusban.

Simon Péter, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese arról beszélt: a Koccintás gálarendezvényét az idei Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon (OMÉK) tartják majd meg. Az OMÉK-ot ebben az évben szeptember 18-22. között rendezik meg Budapesten a Hungexpo vásárközpontban. Hozzátette: az idén bormarketingre több mint 200 millió forint áll rendelkezésre. A bor forgalomba hozatali járulékból származó pénzből pedig április 30-ig 800 millió forinttal támogatták a magyar bormarketinget.

Dietz Ferenc, Szentendre polgármestere szerint jelentős lehetőség ez minden olyan település számára, amely még nem ismertette meg borait a szélesebb nyilvánossággal. Magyarországon jelenleg mintegy 600 borvidéki települést tartanak számon. A versenykiírás szerint a cél, hogy június 15. és szeptember 8. között a borvidéki település által választott egy tetszőleges időpontban a település borászai és az ott élő, vagy oda látogató borkedvelők minél nagyobb létszámban koccintsanak. A legkedveltebb borvidéki településekké azok a borvidéki települések válhatnak, ahol az adott település lélekszámát is figyelembe véve abszolút értékben és arányaiban a legtöbben koccintanak a választott időpontban.

Folyamatosan lehet jelentkezni, de legkésőbb 2 héttel a Koccintáshoz választott időpont előtt.

Megfelelő marketinggel növelhető a magyar borok hírneve
Tovább növelhető a magyar borok hírneve az újjáéledő keleti gazdasági kapcsolatrendszer felhasználásával és megfelelő marketingtámogatással – mondta a Vidékfejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára. Magyarország világviszonylatban is elismert bornemzet. Hozzátette, az uniós támogatáspolitika következményeként lezajlott tömeges ültetvénykivágás és a marketingben jelentkező hiányosságok ellenére a magyar szőlészet és borászat sikeres.Hangsúlyozta, kis ország lévén kisméretű borvidékekkel, a jövő a minőségi, nagy hozzáadott értéket hordozó termékek előállításában és a már befutott márkák minél szélesebb körű megismertetésében van. Tóth Katalin emlékeztetett arra, hogy a magyarországi szőlő- és bortermelők 2014-től évente mintegy 29 millió eurós uniós támogatást kapnak, amely magában foglalja a szerkezetátalakítás, a promóció, a melléktermék-lepárlás támogatását és a beruházási forrásokat is.