Új stratégia a turizmusfejlesztésért

A kormány elfogadta a turizmusfejlesztési stratégiát az előző héten. Az október 16-i Turizmus summit nemzetközi konferencián mutatják majd be - mondta Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) marketing-kommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese szakmai konferencián kedden Budapesten.

A vezérigazgató-helyettes a Turisztikai marketing konferencia 2.0 című rendezvényen hozzátette: az MTÜ által szervezett, több mint ezer fős nemzetközi konferenciát Orbán Viktor miniszterelnök nyitja majd meg.

Kép: Pixabay

A régió leghatékonyabb turizmusmarketingjének kialakítása a cél. Megújul a marketing eszköztár, hamarosan a kormány elé kerül a már bejelentett kiemelt desztinációk mellett újabbak kijelölése. Az MTÜ digitális stratégiájának megújítása folyamatos, a tervek között szerepel a közösségi médiában új önálló video-tartalomsorozat indítása, és megújul az MTÜ honlapja. Ennek egyik részeként új szakmai oldal indul a jövő héten - sorolta.

Bánhegyi Zsófia az Állami turizmusmarketing új utakon című előadásában a kiemelt feladatok között említette, hogy a célcsoportok pontos ismeretével értékesítést támogató kampányt folytassanak. Jövőre nemzetközi kampány is indul, ahol a külföldiek hosszabb tartózkodásának és a magasabb költésük elérése a cél. A vidéki úti célok népszerűsítése is a feladatok között szerepel, 2018-ban az egészségturizmusra és a gyógyturizmusra fókuszáló kampányt indítanak. Közölte azt is, hogy létrehozzák a desztinációs márkagondnokságokat, az új országos szervezet létrehozására 4 milliárd forint pályázati forrás áll rendelkezésre.

A turisztikai ágazatot a piaci szereplők dominálják, a szektor kiemelkedő teljesítménye az ő munkájuk eredménye, de az államnak is vannak feladatai: a marketing promóció, az ország népszerűsítése a szereplőkkel együttműködésben - húzta alá.

Nem segített a vendéglőknek az áfacsökkentés
A vendéglők a kisebb áfával sem tudtak több étket eladni, igaz ugyan, hogy a 18 százalékosra csökkent áfa nem is nagyon látszódott meg az étlapokon. Az éttermeknek a június volt az első jó hónapja, a családok ekkor kezdtek el mélyebben beletúrni a zsebükbe.
Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta: ez már a második turisztikai marketing konferencia, amelyet a Profession Publishing Hungary Kft.-vel közösen rendez meg a BFTK. A konferencia fontos üzenete, hogy Budapest jól látható, jól megfogalmazható, biztonságos városként, vendégbarát úti célként épüljön be a köztudatba, és ezt az értéket óvni kell, közösen - mondta. A BFTK feladata a tartalomgyártás és értékgondozással együtt a Budapest turisztikai márka gondozása, és ezzel összhangban felismerése, kezelése a problémáknak, a vendég fogadása, tájékoztatása, a város eseményeinek, értékeinek kommunikációja itthon és a nagyvilágban - sorolta.

Rámutatott: a feladat nélkülözhetetlen feltétele a marketing területen az új tudás felvétele, a korszerűség, és az egyéni kreativitással kiegészített új fejlesztések, eszközök alkalmazása, amihez a konferencia is hozzájárul.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo