A Trabant volt az első szerelem

A legtöbb internetezőnek Trabant volt az első autója, de volt olyan is, aki Ferrarival kezdte autós pályafutását, derült ki a Használtautó.hu felméréséből.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 2017 év végi adatok szerint a hazánkban forgalomban lévő közúti gépjárművek száma elérte a 4,2 millió darabot. Ebből 3,5 millió a személygépkocsi, melyeknek átlagos kora 14 év. De vajon milyen márkájú volt a magyarok legelső autója? Inkább hűségesek vagyunk, vagy pár év után lecseréljük? Milyen autót használtunk a legkevesebb és legtöbb ideig? A Használtautó.hu csapata több mint 10 ezer felhasználó bevonásával keresett választ ezekre a kérdésekre.

Trabi és a többiek

Tarol az e-autó
Tanúi vagyunk annak, amint a belsőégésű motor feltalálása után több mint egy évszázaddal a villamosítás új fejezetet nyit az automobil történetében. A fenntartható mobilitás érdekében a legnagyobb autógyártók elkötelezték magukat modellpalettájuk szisztematikus villamosítása mellett.
A válaszadók 13 százalékának Trabant volt az első autója, a második helyet a Lada szerezte meg 10 százalékkal, a képzeletbeli dobogó harmadik helyére a Polski Fiat gurulhatott fel 9 százalékkal. Ez az eredmény nem meglepő, tekintve, hogy bár a Kádár-korszak alatt az autó tömegesen elterjedt ugyan, mégis mindvégig hiánycikk maradt és a magyarok a KGST piacról voltak kénytelenek beszerezni a járműveket Egy Trabantra vagy Zsigulira több évet kellett várni és a választék sem volt túl széles. Nyugati autót maximum az Autó-Motor magazinban látott a magyarok többsége. A Trabi tulajdonosok legnagyobb része egyébként 3-6 évig használta a kis kétüteműt.

Sejthetően a fiatalabb generáció tagjai közül kerültek ki azon szerencsések, akik nem a KGST piacról szerezték be első autójukat. Volt olyan, aki Ferrarival, Aston Martinnal, Lamborghinivel vagy Maseratival indította autós pályafutását. Olyan is akadt, aki az első Trabantját később Cadillacre cserélte, illetve a Moszkvics slusszkulcsot Porschére váltotta.

Opel sosem kop el

A válaszadók 30 százaléka átlagosan 3-6 évig használ egy autót, mielőtt lecseréli, míg 22 százalékuk 1-3 évig, 19 százalék 6-9 évig, 15 százalék 9-12 évig, illetve 3 százalék egy év után néz másik autó után. A kitöltők 11 százalékának volt olyan személygépjárműve, amit 12 évnél tovább használt. A legtöbb ideig használt autók top 3-as listája pedig az alábbiak szerint alakult: legtöbben (15 százalék) Opelt használtak 12 évnél tovább. Második helyen a Suzuki végzett 10 százalékkal, a harmadik néhány szavazattal lemaradva pedig a Volkswagen lett.

A kérdőív kitöltők 9 százalékának volt olyan autója, amit egy hónapnál kevesebb ideig használt. Érdekesség, hogy akadt egy olyan Lamborghini tulajdonos, aki mindössze két hónapig élvezhette a sebesség mámorát. Végül lássuk az egyhuzamban levezetett kilométerek számát. A válaszok alapján az egyszerre megtett távolság átlagosan 965 kilométer lett, ami körülbelül egy Budapest-Frankfurt távolságnak felel meg.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo