Tovább növelték forgalmukat a hipermarketek. Erősödik a nagy diszkontok pozíciója

A hipermarketek forgalma 70 százalék körüli mértékben növekedett idén az első hét hónapban, a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Ezzel a hipermarketek éves forgalma megközelíti a 200 milliárd forintot. A legnagyobb eladóterű bolttípus 2000 júliusában már 14 százalékkal részesedik a napi fogyasztási cikkek forgalmából, a múlt év júliusi 8 százalékkal szemben. A hipermarketek idei első hét hónapi átlagos forgalmi részesedése 12 százalék, a tavalyi első hét hónap 8 százalékával szemben. Többek közt ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlege.

A szupermarketek piaci részesedése az 1999 első hét hónapjában mért 17 százaléka változatlan maradt az idei hasonló időszakban.
A nagy diszkontok hét havi átlaga 21 százalék, ami érzékelhető javulás a múlt év január–júliushoz képest.
A nagykereskedelem a tavalyi első hét hónap 8 százalékához képest az ezévi hasonló időszakban 7 százalékot ér el.
A kis vegyesboltok ugyanebben az időszakban továbbra is tartják 29 százalékos részesedésüket.
A kis diszkontok pozíciója a tavaly január–júliusi 8 százalék után idén némileg romlott, és 6 százaléknál tart.

Az utcai és piaci árusok részesedése a napi fogyasztási cikkek forgalmából 2 százalékkal stagnál. Ugyanakkor az egyéb beszerzési források súlya 8 százalékról 6-ra csökkent. Ez a koncentrálódás mellett azt is jelzi, hogy a szervezett bolti kereskedelem egyre nagyobb teret hódít.

Az adatokat a GfK Piackutató Intézetének ConsumerScan részlege a 3,8 millió magyar háztartást reprezentáló 2000 háztartás heti vásárlási jelentése alapján tárja fel.

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo