Tovább drágulnak az autók a környezetvédelmi előírások miatt

Tovább emelkednek az autóárak: a Volkswagen kocsijainál például a következő években a dízeleknél legalább 2000-2500, a benzinmotorosoknál 1000-1500 euróval magasabb árakkal kell számolni.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A gyártók szerint a károsanyag-kibocsátás csökkentésére vonatkozó uniós előírások állnak a drágulás mögött, a cégek a többletköltségeknek legalább egy részét kénytelenek a vevőkre áthárítani.

Kép: wikimedia

A környezetvédelmi előírások szigorodása eddig is hajtotta felfelé az autóárakat. A német vevő 1980-ban átlag 8420 eurót fizetett egy kocsiért, 2010-ben 25 000-et, míg 2017-ben már 30 000 euró felett volt az átlagos ár. Ebben a SUV-ok elterjedése is nagy szerepet játszott, hiszen a városi terepjárók drágábbak, mint a hasonlóan felszerelt limuzinok. Mindent összevetve a szakértők úgy számolnak: aki napjainkban 14 000 eurót tud szánni egy átlagos, belépő szintű kiskocsira, annak pár év múlva 20 000-et kell majd letennie.

Mi lesz azokkal, akiknek nem telik majd villanyautóra?
Az átállás a belső égésű motorokról az elektromosokra lényegesen megemeli majd az autók árát, és felmerül a kérdés, hogy alacsony jövedelműek megengedhetnek-e majd maguknak saját kocsit – jelentette ki a Volkswagen konszern felügyelőbizottságának elnöke.
Ebből kiindulva tesz a VW a villanyautókra: 2030-ig azoknak kell kitenniük a termelés 40 százalékát. Mivel az áram olcsóbb, a kocsik technikája egyszerűbb, kisebbek lesznek a fenntartási költségek, és a konszern számításai szerint 50 000 km után megtérülnek az e-autó magasabb beszerzési költségei. Alkalmasint a kínálat is ebben az irányba tolja majd a vevőt: a károsanyag-szűrés magas követelményei miatt a VW sok kisebb típusát nem fogja már dízelmotorral gyártani. (Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo