Sok hercehurcával jár az egészségpénztári átvilágítás

2014. október 30. csütörtök - 17:14 / piacesprofit.hu
  •    

Év végéig minden egészségpénztári tagnak személyes azonosításon kell igazolnia adatai valódiságát. Enélkül jövőre már nem élhetnek egészségpénztári kedvezményeikkel, és nem használhatják egészségkártyájukat sem. De miért van szükség erre a plusz hercehurcára?

Kép: Pixabay

Egy törvény miatt, amely szerint minden pénzügyi szolgáltatónak – így minden egészségpénztárnak is – kötelessége ellenőrizni ügyfelei személyazonosságát. Az ellenőrzéssel elvileg kiszűrhetőek a hamis adatok mögé rejtőzők, a pénzmosók, vagy a terrorista szervezeteket finanszírozó személyek, valamint megakadályozhatóak egyes visszaélések is. „A személyes azonosítás a pénztártagot is védi, ugyanis hozzájárul ahhoz, hogy mások ne élhessenek vissza személyes adataival és jogosulatlan személyek ne vehessenek igénybe kedvezményeket” – mondta Dr. Váradi Péter, a PRÉMIUM Egészségpénztár igazgatótanácsának elnöke.

Sajnos a folyamat plusz adminisztrációs terhet is jelent — és nemcsak az egészségpénztárak, hanem a tagok számára is. A pénztárak számos cégnél a helyszínen végzik el az azonosítást, de ez nem mindenhol lehetséges. Akik nem tudják ezt igénybe venni, azoknak irataikkal együtt személyesen meg kell jelenniük egészségpénztáruk ügyfélszolgálati irodáiban vagy más, azonosításra kijelölt helyen. Bár maga az adminisztráció csak pár perces, az ellenőrzést végző ügyfélszolgálat vagy azonosításra kijelölt helyszín sokszor a város más részén, sőt más városban található.

Ha az ügyfél-átvilágítás nem történik meg év végéig, a pénztártag egyéni számlájára érkező befizetéseket továbbra is jóváírják, azok hozamot termelnek, s a tag addig felhalmozott tőkéje, illetve hozamai sem vesznek el. Az a pénztártag azonban, akinek vonatkozásában az ügyfél-átvilágítás eredményei nem állnak teljes körűen rendelkezésre, januártól nem tud például egészségpénztári kártyával fizetni, önsegélyező pénztári szolgáltatást igénybe venni, illetve – ha ezt igényelné – nem veheti fel hozamait.

A pénztártagok számára célszerű előzetesen felvenni a kapcsolatot – például telefonon, elektronikus levélben, faxon – önkéntes pénztárukkal, hogy megtudják: esetükben az ügyfél-átvilágítás eredményeit teljes körűen beszerezték-e. A tagok egy része tekintetében a pénztárak korábban ugyanis már az ügyfél-átvilágítást elvégezhették, illetve esetleg más szolgáltatóktól megkaphatták a szükséges információkat.

TÁRSAS VÁLLALKOZÓ? ÍGY LEHET BIZTOSÍTÁSI JOGVISZONYA!
Sok esetben problémát okoz a gazdasági társaságok tagjai biztosítási jogviszonyának elbírálásának, illetve a járulékalapot képező jövedelem megállapításának pontossága. Íme a legfontosabb tudnivalók, hogy ne tévedjen el a társadalombiztosítási adminisztráció dzsungelében!