Social Media 2018: közösséget építünk

2018. szeptember 07. péntek - 13:30 / Kriston László
  •    

A Piac & Profit Social Media 2018 című konferenciáján az online marketingszakma elismert szakemberei adtak képet arról, hol tart ez a terület, és milyen új eszközök, megoldások állnak rendelkezésünkre az irdatlanul gyors fejlődésben.

Hatalmas érdeklődés fogadta a Piac & Profit Social Media 2018 című konferencia előadóit, akik azt latolgatták, mik lesznek a közösségi oldalakon alkalmazott új marketingmódszerek, hogyan és mire használhatják a cégek ezeket a felületeket. Abban minden szakértő egyetértett, hogy a közösségi oldalak mára megkerülhetetlenné váltak a kommunikációban, de abban is, hogy az ezeken folytatott tevékenység is új irányokat vesz.

„Már nem céget építünk vagy rajongótábort, hanem közösséget, mert magányosak vagyunk. Nem te építed a márkát, hanem a közösséged” – mondta Mészáros Róbert, a BrandBirds branding tanácsadója.

„Az online vevőszerzés jövője az automatizáció, a perszonalizáció, vagyis a chatbotok, továbbá az adatvezérelt marketing, s a mintafelismerő mesterséges intelligencia és gépi tanulási rendszerek jelentik” – sorolta Bártfai Balázs, a Netlight Consulting ügyvezetője.

„Folyamatosan tanítani kell a chatbotot: az egyik bevásárlóközpontban olyan sokan kérdezték, hogy hol a WC, hogy bele kellett fejleszteni a chatbotba. Az Indexnél az időjárásról érdeklődtek állandóan, hát beletették” – mesélte Novák Ferenc, a Neo Interactive social media business unit leadere.

„Vannak olyan ügyfeleink, akiknek korábban a Google-hirdetések teljesítettek jobban, újabban viszont a Facebook. Ugyanakkor ha leállítjuk a Google-hirdetéseket, az FB sem teljesít úgy, tehát van valamiféle összefüggés a kettő között” – hangsúlyozta Lukács Ádám József, a Hinora Marketing Group digitális üzletvezetője.

Lévai Richárd: 5 új trend az okosmarketingben
Milyen új okos megoldások és trükkök segíthetik a vállalkozásokat termékskálájuk vagy szolgáltatásuk népszerűsítésében – tette fel a kérdést Lévai Richárd, az RG Stúdió Kft. marketingvezetője a Piac & Profit Cégmarketing konfereciáján. Az okos eszközök és a geolokációs applikációk most már célzottabb és költséghatékonyabb elérést tesznek lehetővé.

„Egészen nagy ügyfeleknél is ki van spórolva a tervezés. Nincsenek felállítva a célok, így amikor az eredményeket, a konkrét számokat nézik, nem tudják, hogy ez jó vagy rossz” – mondta Boroznaki Gergő, az Crane ügyfélkapcsolati igazgatója.

„A fiatalok sokszor nem akarnak bajlódni a hostinggal, a saját honlap működtetésével, sokan inkább kész rendszereket választanak. A Facebook Messengeren történő vásárlásnál a Pay Pal számlát is ad, amit Messengeren kiküldenek” – mondta Lévai Richárd, az RG Stúdió marketingvezetője.

„Az Instagramon a szelfi működik a legjobban. Forgalmat átterelni onnan szinte lehetetlenség, de össze tudod kapcsolni a Facebookkal, az Instára lehet vásárló funkciókat betenni”– hívta fel a figyelmet Vavrek Balázs, a Kreatív Kontroll marketingvezetője.

„Sokszor a legegyszerűbb dolgot nem használjátok: ez a kérdezés. Odaírtok száraz tényeket, és várjátok a kommenteket. Kérdezni kell, szavaztatni, csak így lesznek aktívak a felhasználók” – javasolta Berkes-Bognár Nikolett, a Socialight social media brand managere.

„Sose azt mondjuk a felhasználónak, hogy »vedd meg«, hanem a termék aspektusait mutassuk meg, miért jó az” – tanácsolta Klausz Melinda, a kozossegi-media.com közösségi média specialistája.

Vavrek Balázs: így használd a metaforát a szövegírásban
Talán mind közül a legerősebb nyelvi eszköz a metafora. Rögtön kijavítanál, hogy költői képként tanultad anno, ám szándékosan írtam le nyelvi eszközként – a metaforát nem zárhatjuk az irodalom keretei közé, mert az élet szinte minden területén belefutsz. Ott van a kedvenc dalszövegedben, és ott van a filmjeidben. Ott van a kiváló szónoklatokban, és ott van a mindennapi társalgásaidban is (amikor azt mondod, hogy araszolsz a dugóban, akkor metaforikus igével beszélsz képletesen). És ott van a sales-szövegeidben is. Ebben a cikkben először megnézzük azt, hogy miért ez a legerősebb nyelvi eszköz, utána pedig megmutatom, hogy hogyan tudsz vele varázsolni.

„Az influencer marketing kampány egyszerre márkaépítő és direkt termékeladást növelő kampány” – mondta Kéri Gábor, a Hinora Marketing Group digital marketing partnere.

„Az influencerré válásnak két alapszabálya van: az egyik a kitartás, a másik, hogy élvezzük az utat” – tanácsolta Szántó Péter, a SpringTab alapítója.

„Vizsgálataink azt mutatják, hogy nő a hazai vállalkozások körében a befektetési hajlandóság. Én betenném ide az online megjelenést, ezt is fejleszteni kell” – jegyezte meg Kovács Viktor Zoltán, a K&H Bank Zrt. kkv-marketingigazgatója.

„Tulajdonképpen piszkozatként kell létrehozni online kampányokat, majd utólag szűkíteni a célközönségüket” –  mondta Bonyhádi Gábor, a Codecool CMO-ja.

„Az idegeneket barátokká kell tennünk, a barátokból vásárlókat kell csinálnunk, vásárlókból pedig értékesítőket, akik másoknak is ajánlják a termékünket” – mondta Pál Judit, az OptiMonk marketingvezetője.

„Óvatosan kell kezelni a Facebook adatait, hiszen akitől vásárolom a reklámot, az adja meg a számot, hogy mennyi embert ért el. A bankokat is független auditorok ellenőrzik, itt nincs ilyesmi” – mondta Tornai István, az Areté Marketing Coaching Kft. igazgatója.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor