Nagy bajban a német autóipar - rengetegen veszíthetik el a munkájukat

Drasztikus létszámleépítést vár a német autóiparban a koronavírus-járvány következményei miatt a CAR járműipari kutatóintézet igazgatója.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az új autók iránti kereslet az idén 15 százalékkal csökkenhet, a járműiparban pedig százezernél is több munkahely szűnhet meg a koronavírus-járvány miatt Németországban - fejti ki Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen Egyetem járműipari tanszékének a professzora, az egyetem CAR (Center Automotive Research) kutatóintézetének igazgatója a német dpa hírügynökségnek bemutatott tanulmányában.

A prognózis szerint a német autóipart jelenleg évi 1,3-1,7 millió autós többletkapacitás terheli. A részmunkaidős foglalkoztatás állami támogatása csak átmenetileg fogja tudni áthidalni a nehézségeket. Ekkora nagyságrendben ugyanis egyetlen vállalat sem képes éveken át magával hordozni a többletkapacitás terheit. Dudenhöffer szerint ezért a jelenleg a német autóiparban az autógyárakkal és beszállítóikkal együtt meglévő 830 ezer munkahelyből több mint százezret sodort veszélybe a koronavírus-válság. “Mégpedig optimista feltételezésekkel élve” - jegyezte meg.

A német autóipar tavaly 4,7 millió autót gyártott a 2018-as 5,1 millió után. Ferdinand Dudenhöffer az idén Németországban az eladások 15 százalékos csökkenését várja. Kínában a prognózisa szerint 20 százalékos lesz a visszaesés, 25 százalékos Franciaországban és az Egyesült Államokban, Olaszországban pedig 30 százalékos.

A németországi autógyártás volumene ezért optimista feltételezésekkel élve 3,8 millióra csökkenhet az idén, de akár 3,4 millióra is. “Az ok nem a beszállítói lánc problémáiban, hanem a hiányzó keresletben rejlik” - hangsúlyozta. “Az autóipar akut, tartós keresleti problémával küzd.” Rámutatott: az Egyesült Államoknak tíz évig tartott behoznia a 2009-es válságban elszenvedett visszaesést. Hasonlóképpen Európában sem lehet majd gyors talpra állásra számítani a koronavírus-válság után. A kereslet élénkítésére Ferdinand Dudenhöffer az áfa eltörlését, vagy egyesen negatív áfa bevezetését javasolja.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo