Mindennapos szokássá vált a kártyás vásárlás

A Visa kártyák forgalma a tavalyi 350 millióról 422 millióra nőtt Magyarországon, bár ebből az összegből 136 millió dollárt a hazánkba látogató külföldiek vásárlásai tettek ki. Ám a magyar kártyabirtokosok részesedése (több mint 286 millió dollár) még így is meghaladja a 65 százalékot – derül ki a Visa 2001. évi harmadik negyedéves adataiból.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szervezet kártyabirtokosai 20 százalékkal többet költöttek 2001. júliusa és szeptembere között, mint az előző év hasonló időszakában. A tranzakciók számát tekintve, az elmúlt negyedévben végrehajtott több mint 14 millió eladáshelyi ügyletből csupán 8,4 százalék volt a külföldiek részesedése. (Az egy évvel korábbi tranzakciószám 9,3 millió volt.) A hazánkba látogató külföldi kártyabirtokosok tranzakcióinak átlagértéke 81 dollár volt, szemben a hazai vásárlókra jellemző 23 dollárral. Az a tény, hogy az egy kártyára eső tranzakciók átlagos mennyisége 17 százalékos növekedést mutat, ismételten megerősíti, hogy a hagyományosan elfogadott ATM-használat mellett a magyarok mindennapi fogyasztási cikkeikért is egyre szívesebben fizetnek Visa-kártyával.

A Visa régóta törekszik a magyarországi POS-forgalom ösztönzésére. A hagyományosan készpénzorientált magyar társadalom biztos léptekkel zárkózik fel azon fejlett nyugat-európai kártyapiacok közé, ahol a fogyasztók jól tájékozottak a bankkártyák készpénzhez képest kínált nagyobb rugalmasságát és biztonságát illetően, valamint nagyobb mértékben és változatosabban használják plasztikjaikat. A magyarországi Visa kártyabirtokosok száma a tavalyi 1,45 millióról 1,74 millióra emelkedett. Az egy kártyára jutó forgalom (kártyánként 1558 dollár) tekintetében pedig egyedül Lengyelország múlja felül hazánk teljesítményét a régióban.

A magyarok elektronikus fizetés iránti növekvő szimpátiája részben annak a támogatásnak köszönhető, amelyet a Visa az elektronikus fizetési módszerek biztonságának és kényelmének tudatosítását célzó különféle POS-promóciók keretében nyújtott a vele együttműködő magyar kereskedőknek. A legutóbbi ilyen akció, az OTP és a K&H bankokkal közösen indított Visa 365 kampány három hónapon keresztül (2001. áprilisa és júniusa között) tartott, és 3 millió forint értékű, a Tesco, az Ikea, a Neckermann és az Europark áruházaiban beváltható vásárlási utalvánnyal jutalmazta a leggyakoribb kártyahasználatot produkáló magyar fogyasztót.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo