Minden eladható, csak jó időzítés kell hozzá

Megfelelő időzítéssel bármi eladható – vallják az igazán gyakorlott aprózók. A többségnek a pénzspórolás és a környezettudatosság a két fő motivációja, melyek új társadalmi réteget vonzottak be a netes adásvételbe, ami mára egyenesen szárnyal.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az utóbbi 3-4 évben  az elektronikus kereskedelem látványosan és gyorsan nyer teret. (Tízszeres növekedést produkált egyetlen év alatt a hazai e-kereskedelmi piac.) Márciusban a Jófogás a harmadik leglátogatottabb magyar oldal lett, megelőzve ezzel a legtöbb híroldalt, szórakoztató felületeket, vagyis olyan platformokat, amelyeket az átlag fogyasztó szokás szerint napi rendszerességgel használ. A harmadik hely mintegy 2,1 millió egyedi látogatót jelentett adott hónapra, és egyáltalán nem biztos, hogy ez lesz az év rekordja, hiszen percenként 3-4 termék cserél gazdát, aminek eredményeként az első negyedévben dupla annyi tárgyat adtak el az oldalon, mint tavaly ilyenkor.

Nem mindegy, hogy mit mikor

Azt már számos külföldi és hazai példa bebizonyította, hogy gyakorlatilag mindent el lehet adni a neten, legyen szó akár egy egész falu kiadásáról, nicaraguai ritka pénzérméről vagy  akár veterán kabrióról. Csak nem mindegy, hogy mikor hirdetjük.

Kép:Pixabay

Tisztán látszik, hogy a karácsony utáni hetek, illetve a nyár vége, ősz eleje igazán aktív időszakok a hirdetési piacon. Ennek pedig egyszerű okai vannak, egyrészt az ünnepek  után sokan értékesítik régi dolgaikat, amiből valószínűleg újabbat kaptak, esetleg túlzottan kiköltekeztek, és ezért akarják eladni a feleslegessé vált tárgyaikat. A nyár vége, ősz eleje pedig leginkább az iskolakezdéshez köthető, a tavalyi évben például sokat tett ehhez hozzá az ingatlanpiac átalakulása.

Nem kell a NAV-tól félni
Időről-időre felröppen a hír, miszerint a NAV figyeli az apróhirdetési oldalakat és megadóztatja az eladókat, ami nem fedi az igazságot. Ha valaki eladja a használt biciklijét, vagy éppen a kerti bútort, akkor azután semmiféle adózási kötelezettsége nincsen. Azoknak van, akik ezt üzletként művelik, és az éves bevételük meghaladja a 600 ezer forintot.
„Már nyáron is azt láttuk, hogy óriási volt az érdeklődés az ingatlanok iránt mind eladói, mind vevői oldalon, az egyetemi ponthatárok meghúzása után pedig a kiadó lakások és szobák iránt nőtt meg a kereslet.  Tavaly az ingatlan kategóriában 2,8 millió hirdetést adtak fel a Jófogáson, ami közel 50 százalékos növekedés az elmúlt évekhez képest. Az e-kereskedelemben ez a kategória különleges rész, már csak azért is, mert nemcsak az egyedi látogatók, hanem az irodák is használják, ezért szakemberekkel együttműködve  fejlődtünk ezen a téren, aminek az egyik eredménye a kifejezetten ingatlankeresésre készített androidos mobilalkalmazásunk. Itt is megfigyelhető az a trend, hogy újabb társadalmi réteg kapcsolódott be a kereskedelembe” – állítja Palocsay Géza ügyvezető igazgató.

Új társadalmi rétegek új igényekkel

Az ingatlanpiaci változások hatására sokkal nagyobb számban jelentek meg az oldalon a fiatalok, nemcsak a hagyományos értelemben vett albérleteket, hanem lakótársakat is keresve. Az elmúlt években azonban ezek a felhasználók már a többi kategóriában is élen járnak. Ők azok, akik korábban inkább kidobták a használt tárgyaikat, vagy újat vettek a használt helyett.

„Két fő motivációt látunk, az egyik a pénz, a másik a környezettudatos gondolkodás. Sokat lehet spórolni egy-egy ügylettel, és jól jön egy kis plusz bevétel a hó végén. Ugyanakkor egyre inkább él az a szemlélet, hogy ami valakinek szemét, az a másiknak még lehet kincs. Vagyis ahelyett, hogy kidobnánk a régi mosógépet, inkább új gazdát keresünk neki. Ráadásul – főleg a fiatalok között – értékes minden, ami egyedi, és ennek is a legjobb tárházai az apróhirdetési oldalak” – avat be a részletekbe Palocsay Géza.

A fiatalok eltérő internetezési szokásai miatt az apróhirdetési oldalak mobil eszközökön is erősíteni kezdtek, a Jófogást például már ugyanannyian nézik mobilról, mint asztali gépről vagy laptopról.  Az új igények kiszolgálására a hirdetési platformok már speciális – például ingatlanokra koncentráló – mobilalkalmazással is segítik az eladókat és a vevőket.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo