Jön az uniós szabály: vihetjük évente műszakira a kocsit

Rendeleti formában szabályozná a gépjárművek időszakos műszaki vizsgálatát az Európai Unió. A felülvizsgálat egységes követelmények szerinti, egységes módszereken alapuló, azonos képzettségű személyzet általi végrehajtása távlatilag az időszakos ellenőrzések tagországok közötti kölcsönös elismerését készítheti elő.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szabályozás kezdeményezésével egyetért Magyarország, ugyanakkor Budapest nem támogatja, hogy a vizsgálatok gyakorisága a futásteljesítményhez kötődjön, mert ez a megoldás a kilométer-számláló manipulációjával elkövetett visszaélések elterjedéséhez vezethet – ismertette a magyar álláspontot Várhelyi Olivér nagykövet, a brüsszeli magyar Állandó Képviselet helyettes vezetője a Közlekedési Tanács ülésén 2012. október 29-én, Luxembourgban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye szerint.

Vihetjük évente műszakiztatni a járműveket

Az Európai Bizottság javaslata szerint a személygépkocsik esetében az időszakos megvizsgálás négy évvel az első nyilvántartásba vétel után, azután két év múlva, majd évente történne (4-2-1 séma). Ha egy autó az első nyilvántartásba vétel utáni vizsgálat időpontjára eléri a 160 ezer futott kilométert, a járművet már ezt követően is évente kellene műszaki ellenőrzésnek alávetni.

Magyarország támogatja a vizsgálati módszerek, a tárgyi és személyi feltételek, a műszaki vizsga eredménye megítélésének egységesítését és távlatilag a tagországok közötti időszakos vizsgálatok kölcsönös elismerését is. E változások uniós és tagállami szinten egyaránt a közlekedésbiztonság javítását eredményezik.

A bizottsági javaslat a műszaki vizsgálatba bevont járműkategóriák körének bővítését is kezdeményezi. Magyarországon ez a segédmotoros kerékpárok esetében jelentene új kötelezettséget a hatályos szabályozáshoz képest. Mivel a kiterjesztés költségei a hatóságok és vizsgahelyek mellett a járműtulajdonosokat is terhelnék, a szakpolitikai kormányzat a rendelkezések elfogadása esetén hosszabb átmeneti időszakot igényel az előírások alkalmazására.

A személygépkocsik időszakos műszaki megvizsgálásának hazai periódusideje a hatályos uniós irányelvben meghatározott követelményekhez igazodik. A vizsgálat így jelenleg négy évvel az első használatbavétel után, azután minden második évben történik Magyarországon (4-2-2-es séma). Ha a tervezetet a tagországok elfogadják, az új követelmények kötelező érvénnyel jelennek majd meg a hazai gyakorlatban is. A javaslat tartalma és kötelező alkalmazásának időpontja a további tanácsi és európai parlamenti vita során még változhat. A kezdeményezésről a Közlekedési Tanács december végi ülése fogadhat el általános megközelítést.

 

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo