Inkább a banknak fizetünk, mint a szolgáltatóknak

2017. április 14. péntek - 16:37 / piacesprofit.hu
  •    

A korábbi évekhez hasonlóan 2016-ban is banki tartozásaikat törlesztették legnagyobb számban a magyarok – derült ki az EOS Csoport kutatásából. A telekom cégeknek és a közüzemi szolgáltatóknak kevesebben fizettek.

Az EOS Csoport összesen több mint 600.000, 2016-ban Magyarországon kezelt ügyet vizsgált meg kutatásában. Az eredmények alapján a magyarok legnagyobb darabszámban a banki tartozásaikat törlesztették – az összes törlesztés 60%-át, míg a telekommunikációs tartozások 22%-át, a közüzemi adósságok pedig 18%-át tették ki az összes befizetésnek. Összegeket vizsgálva szintén a banki tartozások törlesztések adták a befizetések legnagyobb hányadát (70%), míg a telekommunikációs tartozások az összes törlesztés 16%-át, a közüzemi befizetések pedig 13%-át tették ki.

Milyen személyes adatok adhatóak át a követeléskezelőnek?
Sokszor előforduló panasz, hogy a követelések behajtásával foglalkozó cégek az érintett hozzájárulása nélkül kezelik az adós személyes adatait, és használják fel a behajtás során. Előfordul, hogy a behajtó az adós jövedelmi-vagyoni helyzetére, egészségi állapotára vagy az adós környezetében élő személyek adataihoz jut hozzá. Kezelhet-e személyes adatokat a követeléskezelő, és ha igen, akkor milyen adatokat? Szakértőnk segít!

A legtöbb tartozást a korábbi évekhez hasonlóan a 40 és 59 éves korcsoport törlesztette 2016-ban, az ő befizetéseik adták a teljes összeg felét, a 60 évnél idősebbek az összes törlesztés 27%-át, míg a 20 és 39 év közöttiek a 23%-át tették ki.

2015-höz képest jelentős emelkedés látható az átlagos befizetések összegében, ami 10%-kal, 17.606 forintra nőtt. Darabszámát tekintve 2016-ban 15%-kal több befizetés érkezett a jogi eljárások számának növekedése miatt.

Dr. Kiss Nikoletta, az EOS Faktor Zrt. jogi- és követeléskezelési igazgatója szerint 2016-ban két fontos különbség látható a jogi szakaszba került ügyekkel kapcsolatban: „A tavaly lezajlott banki elszámolások következtében a peres eljárások során több alkalommal sikerül egyezségre jutni, illetve ugyanez igaz a végrehajtási eljárásokra is. Továbbá egyre gyakoribbá válik a bíróságokkal történő elektronikus kapcsolattartás is, aminek köszönhetően felgyorsult, és a korábbi évekhez képest zökkenőmentesebbé vált az ügykezelés” – mondta el a szakember.

A kutatás kitér a korai kapcsolatfelvétel és a részletfizetési megállapodások következtében megtakarított jogi költségekre is. „Elsődleges célunk, hogy még a korai szakaszban sikerüljön megállapodást kötnünk, mivel amennyiben egy ügy nem kerül jogi szakaszba, úgy nem merülnek fel vele kapcsolatban jogi többletköltségek sem. A vizsgált több mint 600.000 ügy esetében átlagosan mintegy 51.000 forintot tesz ki ez a többletköltség. Közös célunk az adósokkal a tartozás mindkét fél által elfogadható rendezése, így, amennyiben együttműködési hajlandóságot tapasztalunk, arra törekszünk, hogy megkönnyítsük a fizetést, azaz egyedi részletfizetési megállapodást kössünk. Ebben az esetben akár a további kamatozás is megállíthatóvá válhat” – emelte ki Dr. Kiss Nikoletta.

Feliratkozom a(z) Költségkímélés téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor