Hosszú Katinka és Cseh Laci miatt vettünk tévét

2015. augusztus 19. szerda - 18:16 / piacesprofit.hu
  •    

Az utolsó nyári hónap elején jelentősen megnőtt az eladott tévékészülékek száma, míg a klímaberendezések eladása valóságos repülőrajtot vett – tájékoztatott az eMAG.

Kép: MTI

Az idei augusztus sokak számára indult tévévásárlással. Az EMAG online áruház 45 százalékos forgalomnövekedésről számolt be a hónap első 10 napjának adatai alapján az előző hónap első 10 napjához képest. Az emelkedés a szakemberek szerint a kazanyi vizes világbajnokság iránti felfokozott érdeklődésre vezethető vissza, ugyanis a nyári időszakban, olimpiák, labdarúgó kontinens- vagy világbajnokságok idején hagyományosan nő a televíziókészülékek iránti kereslet. 2014-ben a riói labdarúgó világbajnokság dobta meg az eladásokat; a megnövekedett forgalom tavaly leginkább májusban és júniusban volt kimutatható.

A tévékészülékek közül két koreai gyártó, a Samsung és LG 80 cm képátlójú Full HD-modelljei a legnépszerűbbek, utánuk a legtöbben 100-101 cm-es full HD televíziókat választottak ahhoz, hogy megfelelő méretben és minőségben láthassák Hosszú Katinka világcsúcsát vagy éppen Cseh László brillírozását.

Ennél is jóval nagyobb – bő nyolcszoros – növekedés volt tapasztalható a klímaberendezések szegmensében. „Az elhúzódó hőhullám olyanoknak is elérte az ingerküszöbét, akik eddig idegenkedtek a légkondicionálástól vagy halogatták a berendezés megvásárlását” – mondta Szabó Tünde, az eMAG PR és kommunikációs menedzsere. A 817 százalékos forgalomemelkedésből leginkább a 26-35 négyzetméteres helyiségek hűtésére alkalmas 9000 és 12 000 BTU közötti modellek részesültek. A klímavásárlók kedvencei a Vortex, a Samsung, a Star-Light és a Whirlpool voltak.

„Az előző hónap hasonló időszakával való különbséget jórészt az indokolja, hogy augusztus elejére elhúzódó kánikula határozta meg az időjárást” – tette hozzá Szabó Tünde.

Régóta vártuk az alkalmat, hogy vásároljunk
Az elmúlt években elhalasztott vásárlások növelték a kiskereskedelmi forgalmat az elemzők szerint, a vártnál gyengébb élelmiszerforgalom pedig a vasárnapi boltbezárások eredménye. A kiskereskedelmi forgalom volumene 2015 májusában a nyers adat szerint 4,4, naptárhatástól megtisztítva 5,4 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest a KSH szerint.