Hogyan csábítsunk koreaiakat kis hazánkba?

2009. június 10. szerda - 21:58 / piac-profit.hu
  •    

Magyarország nyerte a „Legjobb Turisztikai Promócióért" járó díjat a szöuli turisztikai kiállításon. A Koreai Turisztikai Szövetség többek között a magyar stand megjelenése és a magyar szakértők által tartott előadások alapján ítélte hazánknak az elismerést. - közölte  az ITD Hungary.

A június 4-7. között rendezett kiállításra 49 országból 126 kiállító érkezett, a látogatók száma meghaladta a 91 ezret. A szöuli nagykövetség szervezésében, az ITD Hungary által támogatott önálló magyar stand – amelyhez a Magyar Turizmus Zrt. biztosította a hazai turisztikai kínálatot bemutató kiadványokat – nagy sikert aratott. Több koreai állami turisztikai vezető, utazási irodák, valamint számos szaksajtó képviselője jelezte, hogy Magyarországról jelentetne meg tematikus mellékletet 2009 második felében.

Rétfalvi György, az ITD Hungary vezérigazgatója szerint előrehaladott tárgyalások folynak egy Koreában népszerű tévésorozat magyarországi forgatásáról. A forgatási helyszínek között szerepel a Budai Vár, a Lánchíd, magyarországi gyógyfürdők és számos patinás vidéki város is.

Prágának megérte

A saját gyártású tévésorozatok nagyon népszerűek Dél-Koreában. Egy Csehországban forgatott sorozat például a dél-koreai turisták számának ugrásszerű növekedését eredményezte Prágában, mert a koreai turisták előszeretettel keresik fel az általuk kedvelt televíziós sorozatok helyszíneit. Így a magyarországi forgatás is kedvezően hatna a hazánkba irányuló dél-koreai turizmus növekedésére, ami hosszabb távon a közvetlen légi járat indítását, a koreai turisztikai befektetések növekedését is segítené.

A magas költési hajlandóságú koreai turistákért valamennyi közép-kelet-európai ország jelentős erőfeszítéseket tesz. Az élen járó Csehország mellett az utóbbi időben Magyarország iránt is egyre nagyobb az érdeklődés: az elmúlt 10 év során a hazánkba látogató koreai turisták száma 14.500-ról 80.000 főre nőtt.