Fél év alatt 100 milliárd forintért 75 millió ruhadarab

A háztartások fogyasztása ruházati cikkből és cipőből 100 milliárd forintra tehető az idei első félévben a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlegének adatai szerint. A háztartások 77 százaléka vásárolt január–júniusban ruhát vagy cipőt. Összesen közel 75 millió darabot, állapítja meg a Magyarországon ebben a termékkategóriában először végzett részletes piackutatás.

Az éves forgalom várhatóan meghaladja a 200 milliárd forintot, a téli bevásárlások és a karácsonyi ajándékozás következtében.
Összesen a háztartások fél év alatt majdnem 30 millió vásárlásról számolnak be, ami alkalmanként átlagosan 2,5 darab árucikk vételét jelenti. Egy vásárlásra hozzávetőlegesen 3500 forintköltés jut.

Ebben az évben kezdték el figyelni a FashionScope nevű kutatási rendszerben a ruházati cikkek vásárlását. A 3,8 millió magyarországi háztartást reprezentáló 2000 háztartásban naponta feljegyzik, hogy mit, mikor, hol, mennyiért vásároltak. Jelentéseiket havonta küldik el a piackutatóknak, akik ellenőrzés után negyedévenként dolgozzák fel az adatokat.

A leggyakrabban vásárolt cikkek a következők: Harisnyát és cipőt majdnem minden második háztartásban vásároltak az első félévben. Nem sokkal lemaradva következik a blúz, ing, póló termékcsoport. De női fehérneműt is a háztartások több mint 40 százalékában vettek a vizsgált időszakban.
Szoknyát vagy nadrágot már csak a háztartások egyharmada szerzett be, férfi fehérneműt pedig egyötöde.

A vásárlások színhelyeinek adatai a piacok és utcai árusok nagy népszerűségét mutatják. Ezt az értékesítési formát ugyanis a háztartások fele igénybe vette. A második legkedveltebb forma az általános ruházati szaküzlet, ahol a háztartások jó egyharmada vett valamit január–júniusban. Utána következik, jóval kisebb aránnyal a cipő szaküzlet és a távol-keleti bolt. A hipermarket és Cash & Carry piaci hatóköre megelőzi az általános áruházét.
Használt ruhaüzletben a háztartások tíz százaléka költött el pénzt legalább egyszer, hat hónap alatt.

A háztartások fogyasztásának trendjei alapján megfigyelhető, hogy a költés átrendeződik. A lakosság kereskedelmi szempontból releváns kiadásaiból egyre kisebb hányad jut élelmiszerre, és a vásárlóerő növekedésével a ruházati forgalom nagyarányú fellendülése várható a GfK piackutatói szerint.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo