Erdogan újabb presztízsberuházással fitogtatja erejét

Újra kell rajzolni Európa légterét, mivel a legfontosabb átszállási pont Isztambul lesz. Ezzel a szerénynek nem nevezhető kijelentéssel adta át az új isztambuli óriásrepülőteret a török elnök. A tervezők szerint 10 éven belül a világ legnagyobb forgalmú légikikötője lesz.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Törökország nemzeti ünnepén Erdogan elnök avatta fel a világ legnagyobb repülőterét, amely 41 millió m2-es területével csaknem kétszer akkora, mint ugyancsak óriási pekingi társa. Jelenlegi kapacitásával évi 90 millió utast tud kiszolgálni, 2023-tól már 100 milliót, majd a tervek szerint 10 év múlva már ennek is a kétszeresét.

youtube.com

Isztambul új légikikötője a nemzetközi forgalom tengelyének szerepére törekszik, onnan 3 órás repülőúttal a világ 120 országa érhető el. A jelenlegi két fel- és leszálló pályához jövőre harmadik társul, 2028-ra pedig már hat pályát használhatnak majd a gépek. A technikai felszereléshez 900 biztonsági kamera is tartozik, arcfelismerő rendszer segíti a terroristák felderítését.

A repteret négy év alatt, mintegy 10 mrd. eurós költséggel építették, de még nem áll igazán készen. A korábbi, Atatürk repülőtérről csak az év végén költözik az újba a Turkish Airlines.

Recep Tayyip Erdogan arról is beszámolt, hogy a beruházás összértéke 10 milliárd 247 millió euró (3 billió 317 milliárd forint). A 2013-ban meghirdetett tendert egy öt cégből álló konzorcium nyerte el.
Ismét összecsap az ortodox és unortodox gazdaságpolitika
Argentína és Törökország hasonló gazdasági gondokkal küzd, de a reakciójuk egészen eltérő. Kérdés, hogy az IMF-kompatibilis ortodox válságkezelés vagy a törökök unortodox megoldása működik-e jobban.
A török elnök felszólalásában úgy fogalmazott, hogy az új repülőtér következtében “újra kell rajzolni” Európa légterét, mivel a legfontosabb átszállási pont Isztambul lesz.

A földrészek közötti járatok útvonala nagymértékben megváltozik – vélekedett Erdogan, aki korábban győzelmi emlékműnek is nevezte az új légikikötőt.

Törökország elhatározta, hogy egyike lesz a világ tíz legnagyobb gazdaságának, valamint azt, hogy a béke, a biztonság és a jólét jelképévé váljon

Az ünnepséget némiképp beárnyékolja, hogy 2015 májusa, tehát az építkezés kezdete óta 27 dolgozó vesztette életét. A BBC Türkce, a brit közszolgálati adó török nyelvű adása szerint szeptemberben a rendőrség 600 sztrájkoló munkást őrizetbe vett, közülük 27-et pedig le is tartóztatott, mert a munkakörülmények miatt tiltakoztak.

(Forrás: Die Welt, heute.de)

 

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo