Egy vásárlási szokásokról készített felmérés is bizonyította, hogy a férfiak a Marsról, a nők p

2000. november 24. péntek - 00:00 / PP Online
  •    

Egy, a magyar lakosok körében végzett vásárlási szokásokkal kapcsolatos felmérés kimutatta, hogy az ember vásárolgatás közben megéhezik, a vevők egyharmada türelmetlenül közlekedik a bevásárló kocsival, valamint a nők szórakozásból vásárolgatnak, míg a férfiak többsége csak akkor tér be egy-egy üzletbe, ha valóban szüksége van valamire!

A Tesco 200 budapesti lakos válaszai alapján végeztette a felmérést a világ két legnagyobb Tesco hipermarketje a pesterzsébeti és a budaörsi megnyitását megelőzően. A felmérés célja az volt, hogy röpke bepillantást nyújtson a nemek vásárlási szokásainak sajátosságaiba, a megkérdezettek válaszaiban találhatunk olyanokat, amelyek általánosságnak hitt tényeket cáfolnak meg.

• A nők türelmetlenebbek, mint a férfiak – több nő, mint férfi vallotta, hogy agresszíven közlekedik a bevásárló kocsival.
• A férfiak óvatosabban bánnak a pénzükkel, mint a nők – a hölgyek 71 százaléka rendszeresen vásárol olyan dolgokat, amelyekre igazából nincs is szüksége, míg ez az arány a férfiak körében csupán 50 százalékos volt.
• A férfiak válaszai szerint még nem halt ki a lovagi szellem, bár a hölgyek kevésbé vannak erről meggyőződve – a férfiak 60 százaléka állította, hogy szokott segíteni a hölgyeknek cipelni a kosarukat, azonban a nőknek csak 30 százaléka tapasztalt valaha is ilyen jellegű szívélyességet!

Míg a felmérés néhány vásárlási szokásokkal kapcsolatos hiedelmet kétségbe von, másokat viszont megerősít:

• A megkérdezett hölgyek csupán 50 százaléka bízná rá partnerére a bevásárlást, a férfiak 75 százalékos arányához képest.
• A nők leghosszabb ideig a kozmetikumok között válogatnak, míg a férfiak a zenei részlegen időznek a legtovább, és leggyorsabban a tisztítószereknél végeznek.
• A nők számára nélkülözhetetlenek a kozmetikumok, míg a férfiak sör nélkül nem távoznak az üzletből.
• A nők háromnegyede átöltözik, mikor vásárolni indul, míg a férfiaknak csak a fele.
• A nők egyharmada vélte úgy, hogy a partnerével való vásárlás alkalmával ő a domináns személy, aki eldönti, hogy mi kerüljön a kosárba, míg a férfiaknak csak egytizede vallotta magáénak a döntést.

A Tesco arról is megkérdezte az embereket, hogy melyik hírességet kérné meg a legszívesebben arra, hogy intézze el a bevásárlást helyette. A férfiak egyharmada Erős Antóniát vagy Hernádi Juditot választaná erre a célra, azonban csaknem 25 százalékuk Pamela Andersont is szívesen látná bevásárló kosárral a kezében, míg csupán 7 százalék voksolt a pár évvel ezelőtti szépségkirálynő-választás egyik győztesére, Bálint Antóniára. A hölgyek Kepes András vagy Vágó István kezébe nyomnák legszívesebben a bevásárló listát.

Egy vásárlási szokásokról készített felmérés is bizonyította, hogy a férfiak a Marsról, a nők p

2000. november 24. péntek - 00:00 / PP Online
  •    

Egy, a magyar lakosok körében végzett vásárlási szokásokkal kapcsolatos felmérés kimutatta, hogy az ember vásárolgatás közben megéhezik, a vevők egyharmada türelmetlenül közlekedik a bevásárló kocsival, valamint a nők szórakozásból vásárolgatnak, míg a férfiak többsége csak akkor tér be egy-egy üzletbe, ha valóban szüksége van valamire!

A Tesco 200 budapesti lakos válaszai alapján végeztette a felmérést a világ két legnagyobb Tesco hipermarketje a pesterzsébeti és a budaörsi megnyitását megelőzően. A felmérés célja az volt, hogy röpke bepillantást nyújtson a nemek vásárlási szokásainak sajátosságaiba, a megkérdezettek válaszaiban találhatunk olyanokat, amelyek általánosságnak hitt tényeket cáfolnak meg.

• A nők türelmetlenebbek, mint a férfiak – több nő, mint férfi vallotta, hogy agresszíven közlekedik a bevásárló kocsival.
• A férfiak óvatosabban bánnak a pénzükkel, mint a nők – a hölgyek 71 százaléka rendszeresen vásárol olyan dolgokat, amelyekre igazából nincs is szüksége, míg ez az arány a férfiak körében csupán 50 százalékos volt.
• A férfiak válaszai szerint még nem halt ki a lovagi szellem, bár a hölgyek kevésbé vannak erről meggyőződve – a férfiak 60 százaléka állította, hogy szokott segíteni a hölgyeknek cipelni a kosarukat, azonban a nőknek csak 30 százaléka tapasztalt valaha is ilyen jellegű szívélyességet!

Míg a felmérés néhány vásárlási szokásokkal kapcsolatos hiedelmet kétségbe von, másokat viszont megerősít:

• A megkérdezett hölgyek csupán 50 százaléka bízná rá partnerére a bevásárlást, a férfiak 75 százalékos arányához képest.
• A nők leghosszabb ideig a kozmetikumok között válogatnak, míg a férfiak a zenei részlegen időznek a legtovább, és leggyorsabban a tisztítószereknél végeznek.
• A nők számára nélkülözhetetlenek a kozmetikumok, míg a férfiak sör nélkül nem távoznak az üzletből.
• A nők háromnegyede átöltözik, mikor vásárolni indul, míg a férfiaknak csak a fele.
• A nők egyharmada vélte úgy, hogy a partnerével való vásárlás alkalmával ő a domináns személy, aki eldönti, hogy mi kerüljön a kosárba, míg a férfiaknak csak egytizede vallotta magáénak a döntést.

A Tesco arról is megkérdezte az embereket, hogy melyik hírességet kérné meg a legszívesebben arra, hogy intézze el a bevásárlást helyette. A férfiak egyharmada Erős Antóniát vagy Hernádi Juditot választaná erre a célra, azonban csaknem 25 százalékuk Pamela Andersont is szívesen látná bevásárló kosárral a kezében, míg csupán 7 százalék voksolt a pár évvel ezelőtti szépségkirálynő-választás egyik győztesére, Bálint Antóniára. A hölgyek Kepes András vagy Vágó István kezébe nyomnák legszívesebben a bevásárló listát.