Cégmarketing: szeret leskelődni az Y-generáció? Ki kell szolgálni a kíváncsiságát!

2017. június 25. vasárnap - 07:30 / piac-profit.hu
  •    

Ezt állította legalábbis a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján Szántó Péter vlog-és onlineguru, a Springtab alapítója, aki a hallgatóság lelkére kötötte: nem kell minden nap feltalálni a spanyol viaszt.

Éppen az Y-generáció lendülete és lelkesedése érződött Szántó Péter előadásából, aki az Instagramon és a YouTube-on elérhető menőségről értekezett a Piac & Profit Cégmarketing – 2017 című konferenciáján.

Vannak sztereotípiák arról, ki mit szeret megosztani. Sokan randi előtt szelfiznek a fürdőszobában, és kérik a haverokat, kommentálják a külsejüket. Mások a “food porn” névvel becézett kategóriában nyomulnak, nem tudják megállni, hogy ne fotózzák le és rakják fel az Instára az éttermi étkeiket. Szántó, aki maga is bevallottan nagy kajafényképező, a következő példákkal és tanácsokkal szolgált a cégmarketinget illetően.

Van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon
A közösségi médiás marketing magyar guruja szerint a Facebook egyre inkább azon van, hogy a felhasználó mindent nála csináljon, ide értve a Messengeren történő vásárlást is. Ezzel nagy fejfájást okoz más oldalaknak, de lehetőségek sorát kínálja a kkv-knak.

People Are Awesome

Ez egy honlap neve. Az elnevezés már önmagában üzenetértékű. Az új generáció filozófiáját közvetíti. “Nem kell gondolkozni, mi lenne a legizgalmasabb. Ne gyárts, dokumentálj,” foglalta össze videofilozófiáját Szántó Péter, aki például az OTP online felhasználói felületeinek korszerűsítésében, a smartbank létrehozásában is részt vett.

A People Are Awesome-on videókat tesznek közzé az emberek – igaz, itt a prímet azok az akrobatikus attrakciók viszik, amiket például gördeszkán vagy a saját két kezén követnek el az izmos férfiúk. De nem kell merész sportolónak lenni, hogy az ember rajongókra és követőkre tehessen szert.

Az amerikai Casey Neystat (1981-es évjárat) 2008-ban az élete kisebb-nagyobb – főleg kisebb – jelentőségű pillanataiból gyúrt tévéshowt az HBO-n. A nézettség katasztrofális volt, a műsor megbukott. Ma 7,2 millió követője van és naponta vloggol, vagyis feltesz valamilyen új videót magáról.

Mi történt? Megelőzte a korát. 2008-ban a médiapiac és a nézői érdeklődési szint nem állt még készen arra, ami ma a csapból is ömlik a szelfik korában.

Hogyan szólítsuk meg hatékonyan a célcsoportunkat a Facebookon? Itt van pár tipp!
Az ötleteket Klausz Melinda, a közösségimédia-marketing szakértője szállította a Piac & Profit Cégmarketing – 2017 konferenciáján. Legfontosabb tanácsa: muszáj pénzt áldozni erre a területre, de csak módjával, mert van egy határ, s e fölött már nem hoz szélesebb elérést ez az eszköz.

Beszoktatás

Az Instagram Stories olyan szekciója az Instának, ahol csak 24 óráig láthatók a tartalmak.

E platformok közönségének megközelítése Szántó szerint úgy indulhat el, ha először megfigyeljük, hogy a célcsoportunk milyen hashtageket (#) használ, követjük őket, üzeneteket írunk nekik, s ha megkezdődik a kommunikáció köztünk, akkor lehet végül beadni “a jobb horgost” ahogy Szántó nevezi: egy üzleti vagy termékajánlatot.

Y-generáció: vallásunk a videó

Magyarországon egy-egy népszerű vlogger 30-100 ezres követői számot képes maga mögött felsorakoztatni, mondta Trib Gergő videoproducer, a Totalsight tulajdonosa, aki szerint a YouTube-on “valamivel olcsóbban” lehet hirdetni, mint a Google AdWords igénybevételével.

Megvizsgálták az Y-generációt, hogyan viszonyul a különféle tartalmakhoz:

  • két emberből egy nagyobb hajlandósággal nyit meg emailt, ha van benne videó;
  • 5 emberből 4 hasznosnak tartja a videót a fogyasztói döntéseihez;
  • háromszor nagyobb valószínűséggel néznek meg online videót, mint az idősebbek;
  • a videó 157 százalékkal növeli a keresőmotorok organikus (nem fizetett) forgalmát;
  • a cégek 48 %-a tervezi, hogy megjelenjen a YouTube-on.

Interaktív videók

A videók is fejlődnek. Abba az irányba haladunk, hogy interaktív videókat fognak bevetni a márkák a termékeik ismertetésére a neten. Ez annyit tesz, hogy bizonyos pontokon a mozgókép megtorpan, és a felhasználó választhat, hogy merre megy tovább – több opció kínálkozik. Egy szállodánál például eldöntheti, hogy üzleti, egyéni vagy családi vendég-e, s a szerint mutatják meg neki a honlap vagy az app, hogy mit lát, ha belép a szobába, vagy wellness-centerbe, vagy a kibérelhető tárgyalóterembe, konferenciaterembe (a kamera az ő szemszögét képviseli, az ő leendő vendégélményét mutatja).

De még a fogyasztó eligazítása, az ügyfélkör informálása is fogyasztó barátabbá válhat ennél egyszerűbb, nem-interaktív videókkal. Könnyebben megérti a kliens, amikor regisztrálnia kell, illetve belépnie az accountjába például egy telekomcégnél vagy egy közműszolgáltatónál, ha mutatnak nekik egy videót az online felületről, és nemcsak a call center munkatársa adja szóban az instrukciókat.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor