Cégmarketing: szeret leskelődni az Y-generáció? Ki kell szolgálni a kíváncsiságát!

Ezt állította legalábbis a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján Szántó Péter vlog-és onlineguru, a Springtab alapítója, aki a hallgatóság lelkére kötötte: nem kell minden nap feltalálni a spanyol viaszt.

Éppen az Y-generáció lendülete és lelkesedése érződött Szántó Péter előadásából, aki az Instagramon és a YouTube-on elérhető menőségről értekezett a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 című konferenciáján.

Vannak sztereotípiák arról, ki mit szeret megosztani. Sokan randi előtt szelfiznek a fürdőszobában, és kérik a haverokat, kommentálják a külsejüket. Mások a "food porn" névvel becézett kategóriában nyomulnak, nem tudják megállni, hogy ne fotózzák le és rakják fel az Instára az éttermi étkeiket. Szántó, aki maga is bevallottan nagy kajafényképező, a következő példákkal és tanácsokkal szolgált a cégmarketinget illetően.

Van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon
A közösségi médiás marketing magyar guruja szerint a Facebook egyre inkább azon van, hogy a felhasználó mindent nála csináljon, ide értve a Messengeren történő vásárlást is. Ezzel nagy fejfájást okoz más oldalaknak, de lehetőségek sorát kínálja a kkv-knak.
People Are Awesome

Ez egy honlap neve. Az elnevezés már önmagában üzenetértékű. Az új generáció filozófiáját közvetíti. "Nem kell gondolkozni, mi lenne a legizgalmasabb. Ne gyárts, dokumentálj," foglalta össze videofilozófiáját Szántó Péter, aki például az OTP online felhasználói felületeinek korszerűsítésében, a smartbank létrehozásában is részt vett.

A People Are Awesome-on videókat tesznek közzé az emberek - igaz, itt a prímet azok az akrobatikus attrakciók viszik, amiket például gördeszkán vagy a saját két kezén követnek el az izmos férfiúk. De nem kell merész sportolónak lenni, hogy az ember rajongókra és követőkre tehessen szert.

Az amerikai Casey Neystat (1981-es évjárat) 2008-ban az élete kisebb-nagyobb - főleg kisebb - jelentőségű pillanataiból gyúrt tévéshowt az HBO-n. A nézettség katasztrofális volt, a műsor megbukott. Ma 7,2 millió követője van és naponta vloggol, vagyis feltesz valamilyen új videót magáról.

Mi történt? Megelőzte a korát. 2008-ban a médiapiac és a nézői érdeklődési szint nem állt még készen arra, ami ma a csapból is ömlik a szelfik korában.

Hogyan szólítsuk meg hatékonyan a célcsoportunkat a Facebookon? Itt van pár tipp!
Az ötleteket Klausz Melinda, a közösségimédia-marketing szakértője szállította a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. Legfontosabb tanácsa: muszáj pénzt áldozni erre a területre, de csak módjával, mert van egy határ, s e fölött már nem hoz szélesebb elérést ez az eszköz.
Beszoktatás

Az Instagram Stories olyan szekciója az Instának, ahol csak 24 óráig láthatók a tartalmak.

E platformok közönségének megközelítése Szántó szerint úgy indulhat el, ha először megfigyeljük, hogy a célcsoportunk milyen hashtageket (#) használ, követjük őket, üzeneteket írunk nekik, s ha megkezdődik a kommunikáció köztünk, akkor lehet végül beadni "a jobb horgost" ahogy Szántó nevezi: egy üzleti vagy termékajánlatot.

Y-generáció: vallásunk a videó

Magyarországon egy-egy népszerű vlogger 30-100 ezres követői számot képes maga mögött felsorakoztatni, mondta Trib Gergő videoproducer, a Totalsight tulajdonosa, aki szerint a YouTube-on "valamivel olcsóbban" lehet hirdetni, mint a Google AdWords igénybevételével.

Megvizsgálták az Y-generációt, hogyan viszonyul a különféle tartalmakhoz:

  • két emberből egy nagyobb hajlandósággal nyit meg emailt, ha van benne videó;
  • 5 emberből 4 hasznosnak tartja a videót a fogyasztói döntéseihez;
  • háromszor nagyobb valószínűséggel néznek meg online videót, mint az idősebbek;
  • a videó 157 százalékkal növeli a keresőmotorok organikus (nem fizetett) forgalmát;
  • a cégek 48 %-a tervezi, hogy megjelenjen a YouTube-on.
Interaktív videók

A videók is fejlődnek. Abba az irányba haladunk, hogy interaktív videókat fognak bevetni a márkák a termékeik ismertetésére a neten. Ez annyit tesz, hogy bizonyos pontokon a mozgókép megtorpan, és a felhasználó választhat, hogy merre megy tovább - több opció kínálkozik. Egy szállodánál például eldöntheti, hogy üzleti, egyéni vagy családi vendég-e, s a szerint mutatják meg neki a honlap vagy az app, hogy mit lát, ha belép a szobába, vagy wellness-centerbe, vagy a kibérelhető tárgyalóterembe, konferenciaterembe (a kamera az ő szemszögét képviseli, az ő leendő vendégélményét mutatja).

De még a fogyasztó eligazítása, az ügyfélkör informálása is fogyasztó barátabbá válhat ennél egyszerűbb, nem-interaktív videókkal. Könnyebben megérti a kliens, amikor regisztrálnia kell, illetve belépnie az accountjába például egy telekomcégnél vagy egy közműszolgáltatónál, ha mutatnak nekik egy videót az online felületről, és nemcsak a call center munkatársa adja szóban az instrukciókat.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo